Newsy

Bayer w nowym centrum finansowo-księgowym zatrudni docelowo 250 osób

2013-08-08  |  06:40

Bayer rozwija działalność w Polsce. W centrum finansowo-księgowym w Gdańsku pracę docelowo znajdzie 250 osób. Niemiecki koncern zajmujący się produkcją leków, nowoczesnymi materiałami oraz ochroną zbóż i nasion prowadzi w okolicach Poznania badania nad nowymi gatunkami rzepaku.

Centrum finansowo-księgowe w Gdańsku to jedno z czterech takich centrów niemieckiego koncernu w Europie.

 – Gdańsk został wybrany po zaciekłej rywalizacji pomiędzy wieloma europejskimi miastami i bardzo nas to cieszy. Ostatecznie w ciągu dwóch lat będziemy mieli ponad 250 zatrudnionych tam osób – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Christophe Dumont, prezes Bayer sp. z o.o.

Centrum finansowo-księgowe w Gdańsku znajduje się w kompleksie Olivia Business Centre. Decyzja o wyborze stolicy województwa pomorskiego zapadła w marcu ubiegłego roku, a w marcu 2013 r. centrum oficjalnie rozpoczęło działalność. Gdańsk pokonał w walce o inwestycję Bayera polskie (m.in. Poznań, Wrocław i Katowice) oraz zagraniczne miasta (Wilno, Tallinn). Po zakończeniu rozbudowy centrum będzie zajmować powierzchnię 2500 m kw.

Dumont zaznacza, że już teraz pracownicy centrum korzystają z zagranicznych szkoleń oferowanych przez Bayera.

 – Niektórzy z tych ludzi są już szkoleni w Niemczech. Dla nas ważne jest to, że mamy szansę na zdobycie bardzo dobrych pracowników, którzy zdobyli wykształcenie w Polsce, ale mają szansę na rozwój za granicą, a konkretnie w Niemczech i w naszym drugim centrum finansowym w Hiszpanii. Dzięki temu mają szersze perspektywy i ostatecznie są jeszcze lepszymi pracownikami – zaznacza Dumont.

Niemiecki koncern rozwija w Polsce również działalność badawczą. Dotyczy ona hodowli nowych odmian rzepaku. Na ponad 20 tysiącach poletek badawczych w okolicach Poznania oddział Bayer CropScience zajmuje się badaniami pod kątem wysokości plonów i zimotrwałości odmian tej popularnej rośliny uprawnej. Właśnie te cechy są najważniejsze dla rolników w tej części Europy.

 – Wynika to z tego, że w Polsce są bardzo surowe zimy, a nasiona są wysiewane w sierpniu i wrześniu. Więc faktycznie wykorzystujemy tę stację hodowli w pobliżu Poznania do zidentyfikowania najlepszych genetycznie odmian, zaadaptowanych do Polski i do krajów w otoczeniu Polski. Na przykład rolnicy z krajów bałtyckich mogą również bardzo skorzystać na tej stacji hodowlanej – przewiduje Dumont.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Edukacja

Konsument

Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

Handel

W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.