Newsy

Biedronki to za mało. Będzie ekspansja drogerii Hebe

2012-05-17  |  06:41
Mówi:Alfred Kubczak
Funkcja:Dyrektor ds. relacji zewnętrznych
Firma:Jeronimo Martins Dystrybucja
  • MP4

    Drogerie Hebe to po Biedronce drugi, flagowy projekt Jeronimo Martins Dystrybucja w Polsce. Na razie ma 10 placówek w różnych miastach Polski, ale spółka zapowiada szybki rozwój, również w mniejszych miejscowościach. Z planowanym rozwojem aptek Na Zdrowie portugalski właściciel będzie musiał jeszcze poczekać, przede wszystkim z powodu obowiązujących w Polsce przepisów.

    Drogerie Hebe istnieją już m.in. w Warszawie i pobliskich miejscowościach, takich jak Żyrardów czy Otwock. W najbliższym czasie zostaną otwarte sklepy w Częstochowie i Ostrowcu Świętokrzyskim. Jak podkreślają przedstawiciele Jeronimo Martins Dystrybucja, duże zainteresowanie klientów pozwala na coraz szybszy rozwój sieci.

     – Mogę powiedzieć, że jest to bardzo ciekawa oferta drogerii, gdzie produkty, również luksusowe, w bardzo atrakcyjnych cenach, są podawane wraz z towarzyszącymi temu usługami – mówi dyrektor ds. relacji zewnętrznych Jeronimo Martins Dystrybucja Alfred Kubczak.

    Te usługi to przede wszystkim porady konsultantek.

     – W każdej z drogerii można się zetknąć z doradztwem, jeśli chodzi o wizaż czy inne cechy produktów, które są ważne, kiedy kupujemy kosmetyki czy produkty higieniczne – dodaje Alfred Kubczak.

    JMD nie poprzestaje na drogeriach. Od dłuższego czasu rozwija w Polsce sieć aptek Na Zdrowie, do której należy ponad 35 placówek, prowadzonych pod szyldem spółki Bliska. Jak podkreśla Alfred Kubczak, właściciel aptek wciąż analizuje środowisko, w jakim polskie apteki funkcjonują.

     – Projekt aptek powstał kilka lat temu, ale zaszło wiele zmian na rynku w Polsce, które spowodowały, że jest on ciągle w fazie przygotowań. Decyzję, co do rozwoju tego projektu, będą podejmowane. Na razie na to za wcześnie – mówi Kubczak.

    Za wcześnie też, by mówić o rozwoju sieci kawiarni. Pierwsza Kropka Relaks została otwarta w Warszawie, przy ul. Korotyńskiego rok temu. Kolejna powstanie wkrótce na ul. Targowej. Dalsze ich losy będą zależały od zainteresowania klientów. Podobna sieć kawiarni właściciela Biedronki przyjęła się na rynku w Portugalii.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.