Mówi: | Alfred Kubczak |
Funkcja: | Dyrektor ds. Korporacyjnych Jeronimo Martins Polska |
Firma: | Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka |
Ciągła ekspansja Biedronki: 240 nowych sklepów i 5 tysięcy nowych pracowników
Sklepy jak najbliżej klientów – to cel inwestycji, które na 2013 rok zaplanowała grupa Jeronimo Martins. Firma zamierza wydać 1,6 mld złotych na uruchomienie 290 nowych Biedronek i dwóch centrów dystrybucyjnych, które będą ich zapleczem. W 2015 roku grupa chce dysponować w Polsce trzema tysiącami sklepów. W związku z planami rozwoju Jeronimo Martins Polska będzie zwiększała zatrudnienie. Jeszcze w tym roku grupa stworzy pięć tysięcy nowych miejsc pracy w całym kraju.
Jeronimo Martins już dziś jest największym pracodawcą prywatnym w Polsce. Pod koniec 2013 roku grupa będzie zatrudniała 45 tysięcy pracowników.
– Wynagrodzenie podstawowe u nas, a zatrudniamy pracowników w oparciu o umowę o pracę, jest o ponad 20 proc. wyższe od minimalnego wynagrodzenia w Polsce. Wszyscy są objęci premiami i rozbudowanym pakietem socjalnym – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Alfred Kubczak, Dyrektor ds. Korporacyjnych Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka.
Jeronimo Martins Polska tworzy miejsca pracy w 800 miejscowościach w całej Polsce. Najwięcej pracowników zatrudnia w siedzibie głównej, centrum usług wspólnych w Poznaniu i 11 centrach regionalnych. W 2013 powstaną dwa kolejne centra, w Lubartowie i w Gdańsku. Zgodnie z planami firmy, pod koniec tego roku będzie funkcjonowało 2,4 tys. Biedronek.
JMP wprowadza nowe technologie
– Staramy się spoglądać na to, co niesie rynek. Najwięcej z nowych technologii wprowadzamy w zakresie zaopatrywania sklepów. Mówię o nowoczesnym transporcie, klimatyzowanej naczepie specjalnego przeznaczenia, dzięki której produkt dociera we właściwej postaci do sklepów. To samo dotyczy centrów, chcemy, by jak najszybciej produkty były przepakowywane w chwili dostawy od producenta i docierały w niezmienionej postaci do sklepów – tłumaczy Alfred Kubczak.
Firma testuje też koncepcję Ecostore, dzięki której do minimum zostanie ograniczone zużycie prądu, wody i produkcja odpadów. W ubiegłym roku wymieniono m.in. żarówki i urządzenia chłodnicze na energooszczędne.
Zmiany w kierunku proekologicznym widać również w asortymencie sklepów. Biedronka stawia mocno na sprzedaż świeżych warzyw i owoców, oraz sałatek, a także ryb i produktów nabiałowych.0
– Jest wiele takich produktów, które jeszcze do niedawna miały charakter niszowy, a stają się bardzo popularne. Napoje sojowe w naszej ofercie miały te zaletę dla naszych klientów, że stały się dostępnymi. To był produkt bardzo drogi na naszym rynku, u nas on jest w bardzo rozsądnej cenie – mówi Alfred Kubczak.
Biedronka nie planuje zmian w modelu sprzedaży – produkty, które oferuje, mają trafiać do jak największej liczby klientów. Poza tym będzie koncentrować się głównie na produktach spożywczych, natomiast pozostałe z kategorii non-food, np. sprzęt RTV i AGD, akcesoria kuchenne, są traktowane jako dodatkowa atrakcja dla klientów.
– Staramy się tam dostarczać produkty atrakcyjne i na czasie, czyli związane z zainteresowaniami, które się pojawiają, albo z okresem zakupowym. Nie jest to oznaka tego, że będziemy się zmieniali np. w sklep RTV AGD. Pozostaniemy skupieni na produktach spożywczych – podkreśla dyrektor w JMP.

Prezes KIG: promocja polskiej żywności na zagranicznych rynkach jest niewystarczająca

Polska stała się potentatem w produkcji żywności. Stąd afera z koniną – uważa były minister ronictwa

Przed polskimi producentami żywności otwierają się zagraniczne rynki
Czytaj także
- 2025-04-29: Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-24: Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-04-04: Obowiązki w zakresie zrównoważonego rozwoju staną się mniej uciążliwe. Będą dotyczyć tylko największych firm
- 2025-04-03: Krakowska fabryka Philip Morris przestawia się na produkcję wkładów tytoniowych do nowych podgrzewaczy. Amerykański koncern ogłosił zakończenie inwestycji o wartości blisko 1 mld zł
- 2025-04-10: Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
- 2025-04-08: Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.