Newsy

Coraz więcej małych firm ma globalne aspiracje. Innowacyjne projekty mają szanse podbić zagraniczne rynki

2015-02-05  |  06:45

Wielu ludzi ma pomysł na własny biznes, ale próbę jego realizacji podejmują tylko niektórzy. Zgodnie z danymi Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej w 2014 r. zarejestrowano 343 tys. nowych firm, o 9,5 proc. mniej niż w 2013 r. Mimo to chętnych do prowadzenia własnego biznesu nie brakuje, tym bardziej że otwiera się przed nimi coraz więcej możliwości, również związanych z zagranicznymi rynkami.

Sztuką jest wdrożyć te pomysły, czyli znaleźć taki sposób, ażeby przekuć je na realny biznes, na usługi i produkty, które klienci będą chcieli kupować. To jest warunek niezbędny, który musi towarzyszyć każdemu produktowi, który ma zaistnieć na rynku – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Agnieszka Zawistowska, dyrektor UPC Biznes.

Dla przedsiębiorców, którzy mają już dobry pomysł na produkt, ale jego sprzedaż na poważną skalę nadal jest wyzwaniem, UPC Biznes organizuje coroczny konkurs Think Big.

Think Big to program dla średnich i małych przedsiębiorstw, które myślą globalnie, które chcą się rozwijać i które mają odwagę i determinację, by to zrobić – tłumaczy Agnieszka Zawistowska. – Zachęcamy, żeby działać aktywnie, żeby rozwijać i wdrażać swoje pomysły.

W tym roku – w drugiej edycji konkursu – uznanie jury, pierwsze miejsce i 40 tys. zł, zdobyła firma Luna EMG, projekt urządzenia do rehabilitacji. Dwie drugie nagrody (po 20 tys. zł) trafiły do Leia Display System, czyli twórców ekranu, który wyświetla obrazy w przestrzeni, i do Lo Fi Robot, czyli twórców systemu do konstruowania robotów i nauki robotyki.

Firmy urzekły nas swoją kompletnością, świetnymi pomysłami i innowacyjnością – podkreśla dyrektor UPC Biznes. – To jest nowa propozycja, coś wartościowego, co wnosi nową wartość na rynek i ma szansę powodzenia. Patrzyliśmy też na to, na ile te projekty są przemyślane, na ile są kompleksowo obudowane marketingiem, promocją, pomysłem na to, jaki będzie rynek docelowy.

Zwycięzcy otrzymają też możliwość pogłębienia swej wiedzy o tworzeniu relacji biznesowych z międzynarodowymi partnerami. Każdy z wyróżnionych weźmie udział w sesjach mentorskich z ekspertami UPC Biznes oraz praktykami biznesu, których celem jest nadanie kierunku działaniom ich firm oraz zainspirowanie do globalnego rozwoju.

Na co dzień realizujemy naszą misję, oferując usługi do klientów biznesowych, a to jest kolejny krok w inspirowaniu przedsiębiorców do tego, żeby myśleli globalnie, żeby chcieli rozwijać swoje biznesy w oparciu o innowacyjne technologie – opowiada Agnieszka Zawistowska. – To jest coś, co do nas również wróci, bo im więcej firm, które będą używać nowoczesnych technologii i innowacji do rozwoju swojego biznesu, tym lepiej dla polskiej gospodarki i firmy UPC Biznes, która świadczy takie usługi.

UPC Biznes oferuje zaawansowane usługi dostępu do internetu, telefoniczne oraz telewizyjne. Swoją ofertę kieruje do małych firm oraz osób prowadzących działalność gospodarczą w domu, przygotowuje również specjalne oferty dla dużych firm.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.