Newsy

Dostawcy płatnej telewizji walczą o widzów. Ich bronią są nowe technologie i treści na żądanie

2014-12-05  |  06:45
Mówi:Ramiro Lafarga, prezes UPC Polska

Doron Hacmon, dyrektor ds. produktów i online media, Liberty Global

  • MP4
  • Polski rynek rozrywki jest coraz potężniejszy i w przyszłym roku może osiągnąć wartość 12,6 mld dolarów. Na wykrojenie udziałów w tym torcie liczą nie tylko krajowi potentaci, lecz także np. globalny dostawca usług VoD amerykański Netflix. Na polskim rynku płatnej telewizji dokonuje się rewolucja technologiczna, która ma przyciągnąć nowych widzów i pozwolić zatrzymać starych. UPC Polska rusza z nową platformą, na której udostępni ponad tysiąc filmów i seriali.

    Najważniejsi dostawcy usług telewizyjnych walczą o klienta, tworząc platformy dające widzom coraz szerszy dostęp do najnowszych produkcji rozrywkowych. Na życzenie są dziś dostępne światowe hity, filmy, seriale i programy. Ta strategia nie dziwi, bo zapotrzebowanie na takie usługi zgłaszają klienci. Z raportu PwC wynika, że w 2015 roku globalne roczne wydatki na rozrywkę i media sięgną 1,9 bln dolarów. W ciągu pięciu lat wzrosły one o 500 mld dolarów. Polski rynek szacowany jest przez analityków na 12,6 mld dolarów.

    UPC Polska, która dostarcza swe usługi do ponad 1,4 mln polskich abonentów, tak jak inni dostawcy dostrzega, że zmienia się mentalność naszych odbiorców. Dzięki postępowi technologicznemu Polacy mają dostęp do zasobów internetu i nie wystarcza im już tradycyjna telewizja.

    Klienci potrzebują na pewno więcej możliwości komunikacji, łączności, i to na wielu płaszczyznach. Chcą również interakcji, czyli nie tylko chcą odbierać, lecz także komunikować się z innymi. Poza tym potrzebują rozrywki, dlatego stawiamy na rozwój platform oferujących dostęp do niej – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Ramiro Lafarga, prezes UPC Polska.

    UPC Polska postawiło na platformę Horizon, która pozwala oglądać filmy na życzenie na dowolnym urządzeniu mobilnym abonenta. Dzięki niej firma chce konkurować z ofertą innych dostawców treści na żądanie: TVN-u, który połączył siły z siecią T-Mobile, czy telewizji publicznej, która też otworzyła własną platformę VoD z filmami na życzenie.

    Konsumenci coraz bardziej potrzebują różnych rodzajów rozrywki – ocenia Doron Hacmon, dyrektor ds. produktów i online media z Liberty Global, koncernu do którego należy UPC. – Nie wystarcza im tradycyjna telewizja linearna. Potrzebują nieograniczonego dostępu do filmów i seriali oraz szybkiego połączenia z internetem, bo to jest dla nich kluczowe. Jeśli odpowiemy na te potrzeby, powstanie usługa zupełnie inna od tych, które dostępne są dzisiaj. Wierzymy, że to jest kierunek, w którym rynek będzie się rozwijać i że platforma Horizon, którą właśnie uruchamiamy, wpisuje się w ten trend.

    W ramach platformy Horizon UPC oferuje usługę MyPrime Filmy i Seriale. Widzowie uzyskają przez nią dostęp do tysiąca filmów i seriali. UPC liczy, że MyPrime, która od stycznia ma kosztować 20 zł miesięcznie, zdobędzie co trzeciego klienta sieci.

    Dokonujemy przełomu, dostarczając najnowsze osiągnięcia technologiczne i wdrażając je do naszej oferty telewizyjnej. Postrzegamy siebie jako lidera w zakresie szerokopasmowego dostępu do sieci, a teraz dodatkowo stajemy się liderem w zakresie oferty telewizji – mówi prezes UPC Polska.

    Na polskim rynku telewizyjnym dostawców czeka walka o klienta. Nie tylko między sobą, lecz także z zapowiadającym swoje wejście do naszego kraju amerykańskim potentatem, czyli platformą Netflix dostarczającą VoD 30 mln abonentów na świecie. Liberty Global liczy jednak na atuty oferty UPC.

    Po pierwsze, bardzo unikalny interfejs użytkownika, po drugie, integracja w jednym miejscu różnych treści, czego do tej pory nie było. Po trzecie, użytkownik ma możliwość równoległego nagrywania nawet czterech programów – to opcja, którą klienci bardzo cenią. Kolejna rzecz, również ważna, to fakt, że wszystkie te możliwości dostarczamy w jednej skrzynce, która oprócz telewizji ma internet, WiFi i telefon –  wylicza Doron Hacmon.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Praca

    Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

    Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

    Sport

    Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

    Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

    Polityka

    Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

    Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.