Newsy

IBM Polska rozwija współpracę z uniwersytetami. Chce pozyskać dobrze wykształconych pracowników

2013-03-27  |  06:25
Mówi:Ales Bartunek
Funkcja:Dyrektor Generalny
Firma:IBM Polska i Kraje Bałtyckie
  • MP4
  • IBM Polska decyduje się na współpracę z uniwersytetami. Ma to pomóc pozyskać z rynku nowych, zdolnych pracowników. Dzięki takiej kooperacji zyskają również same uczelnie. W Polsce poza nowymi oddziałami IBM Corporation znajdują się także obsługujące europejskich klientów centra usług wspólnych.

     – Myślę, że jedną z największych inwestycji, które taka firma jak nasza może poczynić dla lokalnej społeczności, są działania z zakresu edukacji, współpraca z uniwersytetami – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Ales Bartunek, dyrektor generalny IBM Polska i Kraje Bałtyckie.

    Jak podkreśla Bartunek, zacieśnienie współpracy pomiędzy IBM a uniwersytetami ma dla firmy duże znaczenie. Studenci zyskują w ten sposób nowe umiejętności, a firma ma szanse na pozyskanie dobrze wykształconych pracowników. Zyskuje na tym nie tylko IBM.

    W ubiegłym roku zaczęły działać cztery nowe oddziały IBM Polska, a kolejny powstaje w Gdańsku. Jak zapewnia dyrektor generalny firmy w Polsce, to nie koniec rozwoju. Równie ważne w strategii koncernu są centra usług wspólnych. Choć znajdują się one na terenie naszego kraju, obsługują również klientów z najważniejszych rynków europejskich.

     – Będziemy koncentrować się na istniejących centrach, poprawiając nasze umiejętności, ale w przyszłości chcemy je także rozwijać. To jednak zależy od obecnej sytuacji rynkowej – zapowiada Ales Bartunek.

    IBM to jedna z największych na świecie firm informatycznych, działająca od ponad 100 lat. W ofercie firmy znajduje się szeroki zakres usług doradczych i informatycznych, oprogramowanie oraz systemy i technologie informatyczne. IBM Polska Sp. z o.o. działa od 1991 roku. Główna siedziba firmy mieści się w Warszawie, a oddziały m.in. w Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Konsument

    Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

    Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

    Media i PR

    M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

    Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

    Firma

    Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

    Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.