Mówi: | Sławomir Jędrzejczyk |
Funkcja: | wiceprezes zarządu PKN Orlen ds. finansowych |
PKN Orlen opublikuje sprawozdanie finansowe ze wszystkich 70 spółek zależnych w 23 dni po zakończeniu kwartału
PKN Orlen właśnie za tempo i jakość sprawozdań otrzymał nagrodę „Best of the Best” w dziedzinie sprawozdań finansowych w konkursie The Best Annual Report 2012, organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków.
– Jesteśmy jedną z pierwszych spółek, która publikuje wyniki, a biorąc pod uwagę skalę naszej działalności, czyli fakt, że działamy także na rynku czeskim, niemieckim, litewskim, i że konsolidujemy 70 spółek, to powinno działać to na wyobraźnię – podkreśla Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes zarządu ds. finansowych w PKN Orlen.
Sprawozdanie za III kwartał br. spółka przedstawi w najbliższą środę.
Jak podkreśla Sławomir Jędrzejczyk, to dzięki determinacji zespołu czas raportowania wyników finansowych w spółce udało się skrócić w ciągu pięciu lat z 45 do 23 dni. Dodaje, że szybkie raportowanie wyników jest ważnym narzędziem w budowaniu dobrych relacji z inwestorami i komunikacji z rynkiem.
– Inwestorzy zwracają uwagę na inwestor relations, czyli nie tylko na sam fakt otrzymania raportu, ale na komunikację z rynkiem – zapewnia wiceprezes Orlenu. – Otrzymujemy szereg wyróżnień za jakość. sprawozdań, ale za tym idzie również czas, czyli tempo raportowania tych wyników oraz cała warstwa komunikacyjna – wyjaśnia.
Właśnie za jakość i tempo spółka otrzymała w piątek nagrodę „Best of the Best” w dziedzinie sprawozdań finansowych w konkursie The Best Annual Report 2012, organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków.
– Otrzymana nagroda to dla nas absolutne wyróżnienie, które pokazuje, że jakość już mamy opanowaną perfekcyjnie. Dostaliśmy już drugą nagrodę z najwyższą liczbą punktów w historii tego konkursu – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Sławomir Jędrzejczyk. – To motywuje zespół do ciężkiej pracy, żeby za rok znów się tu znaleźć.
Czytaj także
- 2024-04-08: PGE przygotowuje się na duże inwestycje. Kluczowe są projekty z obszaru morskiej energetyki wiatrowej oraz sieci dystrybucyjnej
- 2024-02-02: Orlen rekordowo zwiększa nakłady na inwestycje. Ponad 120 mld zł przeznaczy na rozwój OZE
- 2024-02-01: Orlen podsumowuje 8 lat znaczących zmian. D. Obajtek: To był czas budowy koncernu multienergetycznego [DEPESZA]
- 2023-12-21: Przemysł konferencyjny odbudowuje się po pandemii. Hotele dzięki temu odrabiają część strat
- 2024-01-10: Inflacja wpływa na ceny noclegów i nawyki gości hotelowych. Rok 2024 ma jednak przynieść dalsze ożywienie w branży
- 2023-11-23: Wydatki PGE na inwestycje większe o blisko 75 proc. niż rok temu. W I połowie 2024 ruszy budowa farmy wiatrowej na Bałtyku
- 2023-11-15: GPW wiąże duże nadzieje z nowymi liniami spoza rynku finansowego. Do końca roku będzie gotowa platforma obsługująca usługi logistyczne i spedycyjne
- 2023-05-26: PGE zapowiada większe inwestycje w OZE i dystrybucję. W pierwszym kwartale przeznaczyła na nie prawie cały osiągnięty zysk
- 2021-08-23: Odbicie polskiej gospodarki zwiększa aktywność przedsiębiorstw. Firmy szukają możliwości rozwoju za granicą [DEPESZA]
- 2021-08-06: Tylko pięć polskich marek znalazło się wśród 500 najbardziej wartościowych brandów w Europie. W tak dużej gospodarce mogłoby ich być więcej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.