Newsy

A. Klesyk (prezes PZU): nie powinniśmy już tracić udziałów w rynku OC

2012-04-12  |  06:57
Mówi:Andrzej Klesyk
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:PZU S.A.
  • MP4

    W ciągu 5 lat udział ubezpieczeniowego giganta w rynku OC spadł z ponad 50 proc. do 28 proc. Chociaż, jak podkreśla prezes PZU, spadek udziałów zdecydowanie hamuje, a w kolejnych latach spółka powinna wyjść na prostą.

    Jeszcze w 2006 roku PZU sprzedawał co drugą polisę obowiązkową dla kierowców. Rosnącą konkurencja stopniowo odbiera spółce udziały w rynku.

     - 4 lata temu PZU budżetowało co roku spadek udziałów w rynku między 3 a 4 proc. Przede mną spadek udziałów w  rynku wynosił ok. 7 proc. - mówi Andrzej Klesyk, prezes PZU S.A.

    W ubiegłym roku spółka straciła 1 pkt. proc. udziałów w rynku OC. Skurczyły się one do 28 proc. Mimo wzrostu cen polis o ok. 10 proc. straty na ich sprzedaży przekroczyły 100 mln zł. Jednak prezes spółki zapowiada, że ta tendencja się odwróci.

     - Wydaje nam się, że w chwili obecnej będziemy już na takim etapie, że nie powinniśmy tracić udziałów w rynku w najbliższych kilku latach - zapewnia Andrzej Klesyk.

    W ubiegłym roku sprzedaż wszystkich polis ubezpieczeniowych przekroczyła granicę 15 mld zł. Zgodnie ze strategią PZU do 2014 roku ma wzrosnąć o kolejne 2 mld zł. Dodatkowo ze sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych w ciągu 5 lat spółka chce osiągnąć 5 mld zł.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Handel

    1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

    Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

    Ochrona środowiska

    KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

    Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

    Handel

    Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

    Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.