Mówi: | Andrzej Klesyk |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | PZU S.A. |
A. Klesyk (prezes PZU): nie powinniśmy już tracić udziałów w rynku OC
W ciągu 5 lat udział ubezpieczeniowego giganta w rynku OC spadł z ponad 50 proc. do 28 proc. Chociaż, jak podkreśla prezes PZU, spadek udziałów zdecydowanie hamuje, a w kolejnych latach spółka powinna wyjść na prostą.
Jeszcze w 2006 roku PZU sprzedawał co drugą polisę obowiązkową dla kierowców. Rosnącą konkurencja stopniowo odbiera spółce udziały w rynku.
- 4 lata temu PZU budżetowało co roku spadek udziałów w rynku między 3 a 4 proc. Przede mną spadek udziałów w rynku wynosił ok. 7 proc. - mówi Andrzej Klesyk, prezes PZU S.A.
W ubiegłym roku spółka straciła 1 pkt. proc. udziałów w rynku OC. Skurczyły się one do 28 proc. Mimo wzrostu cen polis o ok. 10 proc. straty na ich sprzedaży przekroczyły 100 mln zł. Jednak prezes spółki zapowiada, że ta tendencja się odwróci.
- Wydaje nam się, że w chwili obecnej będziemy już na takim etapie, że nie powinniśmy tracić udziałów w rynku w najbliższych kilku latach - zapewnia Andrzej Klesyk.
W ubiegłym roku sprzedaż wszystkich polis ubezpieczeniowych przekroczyła granicę 15 mld zł. Zgodnie ze strategią PZU do 2014 roku ma wzrosnąć o kolejne 2 mld zł. Dodatkowo ze sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych w ciągu 5 lat spółka chce osiągnąć 5 mld zł.
Czytaj także
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-07: Ekstremalne zjawiska pogodowe w Polsce to kilka miliardów strat rocznie. To duże wyzwanie dla branży ubezpieczeniowej
- 2024-10-07: Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne
- 2024-10-03: Zapowiadane oskładkowanie wszystkich umów-zleceń i o dzieło to wyzwanie dla ZUS. Zakład będzie potrzebował 3–6 miesięcy na przygotowanie się do zmian
- 2024-07-22: Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
- 2024-06-04: Zjawiska pogodowe powodują coraz więcej zniszczeń upraw. Większość rolników nie decyduje się na ich ubezpieczenie
- 2023-12-11: Rośnie zainteresowanie agrocasco. Koszt utraty maszyny rolniczej może przewyższać wartość domu
- 2023-12-04: W grudniu wielu rolnikom kończą się obowiązkowe ubezpieczenia. Większość z nich decyduje się na dobrowolne rozszerzenie polisy
- 2023-11-29: W branży budowlanej działa nawet pół miliona firm. Wiele z nich się ubezpiecza, choć nie ma takiego obowiązku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.