Newsy

Nowa ustawa – koniec z dodatkowymi opłatami w parabankach

2011-12-17  |  12:30
Wszystkie newsy
Mówi:Łukasz Bystrzyński
Funkcja:Parner
Firma:PWC Polska

Nowa ustawa o kredycie konsumenckim, która zaczyna obowiązywać od dzisiaj nakłada na instytucje parabankowe takie obowiązki jak na banki.

„Instytucje- tzw. parabankowe czy nie objęte wcześniej przepisami bankowymi będą musiały spełniać te wymogi. Czy jednym słowem dodatkowe wymogi informacyjne, jak również dodatkowy wymóg tzw. zarządzania ryzykiem. Czyli jednym słowem będą musieli badać czy klient powinien dostać kredyt czy nie. To są najważniejsze zmiany, czy obciążenia, które będą dotyczyć takich instytucji. I tutaj mają pewien problem… ponieważ banki mają możliwość korzystania z instytucji takich jak BIK. Niestety ustawa nie daje takim instytucją – nazwijmy je parabankowym – żeby takie informacje uzyskiwać. W związku z tym co do zasady nie ma równości między instytucjami bankowymi i tymi spoza sektora bankowego.” - mówi Łukasz Bystrzyński, partner w PWC.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.