Newsy

Pekao tnie koszty dzięki bankowości internetowej

2012-08-06  |  06:10
Mówi:Dariusz Choryło
Funkcja:Dyrektor Wykonawczy
Firma:Bank Pekao S.A.
  • MP4

    Polityka kontroli kosztów przynosi efekty. Koszty operacyjne Pekao S.A. wzrosły w I półroczu o 0,8 proc., czyli znacznie poniżej inflacji. I to mimo dodatkowych nakładów poniesionych w związku ze sponsoringiem Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Przedstawiciele banku zapewniają, że wpłynęły na to nie tylko ściśle kontrolowane wydatki, ale również rosnące zainteresowanie klientów bankowością internetową.

    Jak podkreśla Dariusz Choryło, dyrektor wykonawczy Pekao S.A., bank nie oszczędza, ale kontroluje koszty. 

     – To jest efekt procesów, które są wdrażane w banku od wielu lat. To jest ścisła kontrola wszystkich zakupów, współpraca z dostawcami tak, by zminimalizować koszty ponoszone przez bank. I wreszcie dalsza optymalizacja procesów, które pozwalają na zmniejszenie pracochłonności szeregu procesów. To jest na przykład centralizacja funkcji back–office i w wyniku tego osiągnięcie korzyści kosztowych – tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Dariusz Choryło.

    Jak podkreśla, obniżanie kosztów operacyjnych jest możliwe również dzięki temu, że coraz większa liczba klientów korzysta z bankowości internetowej. 

     – Najbardziej przemawiający do wyobraźni przykład to są koszty pocztowe. Większość klientów przechodzących do internetu rezygnuje  z otrzymywania wyciągów pocztowych. Mogą sprawdzić stan swojego konta za pomocą internetu. Proszę pamiętać, że każdy taki list kosztuje kilka złotych – mówi Dariusz Choryło.

    Jednak bankowość internetowa to nie tylko oszczędności, ale również mniejsze przychody. Rosnąca rzesza klientów wybierających ten kanał spowodowała, że w I półroczu przychody z tytułu opłat bankowych i prowizji spadły o ponad 9 proc. w porównaniu do I połowy 2011 roku.

    Jak zapewnia Dariusz Choryło, większa popularność bankowości internetowej nie oznacza, że bank będzie redukował liczbę placówek, a co za tym idzie – również zatrudnienie. Świadczenie usług bankowych w internecie ma swoje zalety, ale – jak sądzi – dla klienta wciąż ważny jest kontakt osobisty z pracownikiem banku.

     – Wydaje się że część operacji zostanie zmigrowanych w pełni do kanałów zdalnych, takich jak internet. Ale z drugiej strony również fizyczny kontakt w placówce z doradcami będzie korzystny dla klienta i przez niego wymagany. Nie bardzo sobie wyobrażam internet jako miejsce udzielania porad i miejsce załatwienia bardziej skomplikowanych funkcji – stwierdza dyrektor wykonawczy Pekao S.A.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Ochrona środowiska

    Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji

    Jedną z pierwszych decyzji drugiej kadencji Donalda Trumpa było wycofanie się Stanów Zjednoczonych z porozumienia paryskiego. Oficjalnie nastąpi to 27 stycznia 2026 roku. Eksperci oceniają, że decyzja ta może pozostać w sferze negatywnej narracji politycznej, ponieważ względy ekonomiczne będą jednak wskazywać na wprowadzanie zielonych rozwiązań, a Trump i jego otoczenie to przede wszystkim biznesmeni. Negatywne stanowisko USA wobec walki z kryzysem klimatycznym może się jednak przełożyć na globalną debatę publiczną.

    Media i PR

    Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa

    Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.