Newsy

600 tys. osób jeździło na łyżwach w ramach Zimowego PGE Narodowego w Trasie. W przyszłym roku event może wrócić na stołeczny stadion

2023-03-02  |  06:15
Mówi:Michał Mackiewicz, starszy kierownik, Wydział Sponsoringu i Eventów, PGE Polska Grupa Energetyczna
Renata Aleksander, trenerka łyżwiarstwa figurowego, szkoła łyżwiarska Ice & Fun
  • MP4
  • Tegoroczna, druga edycja projektu Zimowy PGE Narodowy w Trasie gościła w 16 miastach Polski i przyciągnęła blisko 600 tys. odwiedzających. Sponsor już zapowiada, że zamierza kontynuować tę objazdową formułę. Jest jednak szansa, że po latach przerwy spowodowanej pandemią event wróci także na stołeczny PGE Narodowy. Przed pandemią COVID-19 lodowisko organizowane na tej arenie w ramach projektu Zimowy PGE Narodowy cieszyło się olbrzymią popularnością wśród mieszkańców stolicy i turystów, bijąc rekordy odwiedzin.

    – Zimowy PGE Narodowy w Trasie jest bardzo popularnym eventem w całej Polsce. W tegorocznej edycji na wszystkich lodowiskach odwiedziło nas prawie 600 tys. osób. Zorganizowaliśmy zajęcia dla dzieci i dorosłych w 16 miastach, łącznie 32 eventy. Cieszy nas to, że uczestniczą w nich całe rodziny – zarówno dzieci, które dopiero zaczynają swoją przygodę z łyżwiarstwem, jak i osoby starsze, które już potrafią jeździć na łyżwach, choć widzimy, że część z nich też pobiera nauki – mówi agencji Newseria Biznes Michał Mackiewicz, starszy kierownik Wydziału Sponsoringu i Eventów w PGE Polskiej Grupie Energetycznej.

    Zimowy PGE Narodowy w Trasie to najbardziej rozpoznawalny tour na polskich lodowiskach. W tym roku w zimowym miasteczku odwiedzający mogli skorzystać z doświadczenia instruktorów łyżwiarstwa podczas zajęć dla dzieci oraz treningów dla młodzieży i dorosłych, ale też z szeregu innych atrakcji dla całych rodzin. Wśród nich były np. lodowa dyskoteka, rozgrzewki z układami choreograficznymi, konkursy oraz animacje na lodowisku i w strefie zabaw dla najmłodszych.

    W ubiegłym roku Zimowy PGE Narodowy w Trasie gościł ponad 400 tys. osób w 10 polskich miastach. W tym sezonie wzrosła zarówno liczba gości, jak i miast, w których odbywały się eventy. Tegoroczny tour rozpoczął się 7 stycznia i trwał do końca lutego, po drodze odwiedzając m.in. Lublin, Kielce, Białystok, Łódź, Toruń, Bydgoszcz, Siedlce, Gorzów Wielkopolski, Częstochowę, Elbląg i Opole.

    Chcemy kontynuować formułę Zimowego PGE Narodowego w Trasie, bo statystyki pokazują, że jest to bardzo popularne wydarzenie – mówi Michał Mackiewicz.

    Tegoroczny tour zakończył się 25–26 lutego br. eventem, który odbył się na warszawskim lodowisku CS Wilanów. Jak podkreśla przedstawiciel PGE, jest szansa, że w kolejnym sezonie event po latach przerwy wróci na Stadion PGE Narodowy. Przed pandemią COVID-19 lodowisko organizowane na tej arenie w ramach projektu Zimowy PGE Narodowy cieszyło się olbrzymią popularnością wśród mieszkańców stolicy i z każdym kolejnym rokiem biło rekordy odwiedzin.

    – Przed pandemią to właśnie PGE Narodowy był areną zajęć łyżwiarskich dla mieszkańców stolicy przez cały sezon zimowy i chcielibyśmy do tego wrócić – zapowiada ekspert w PGE Polskiej Grupie Energetycznej.

    Zimowy PGE Narodowy – zarówno w wersji stacjonarnej, jak i objazdowej – ma być przede wszystkim okazją do zapoznania się z łyżwiarstwem, zarówno dla dzieci, jak i dorosłych, którzy do tej pory nie mieli kontaktu z tym sportem.

    Zachęcamy do jazdy na łyżwach lub łyżwiarstwa figurowego, ale tak naprawdę zachęcamy do uprawiania sportu w ogóle – mówi Renata Aleksander, trenerka łyżwiarstwa figurowego ze szkoły łyżwiarskiej Ice & Fun. – Sport to zdrowie w każdej kategorii wiekowej, dlatego zajęcia w tym projekcie są przeznaczone właśnie dla różnych grup wiekowych. Sport daje nie tylko fizyczną siłę, równowagę i grację ruchu – jak łyżwiarstwo figurowe, ale i koncentrację. Każdy wychodzi z naszych zajęć z wielkim uśmiechem, co oznacza, że dostaje też pozytywną energię i o to nam chodzi. Dlatego też wiele osób wraca do nas, jeździ za nami z jednego miasta do drugiego i ponownie korzysta z zajęć, które przygotowaliśmy.

    Łyżwiarstwo to jeden z głównych obszarów sportowego sponsoringu Grupy PGE, która od pięciu lat wspiera tę dyscyplinę zarówno na poziomie zawodowym, jak i amatorskim. We współpracy z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego od 2018 roku realizuje projekt „Chodź na łyżwy!”, którego uczestnicy – w ramach cotygodniowych zajęć albo dni otwartych organizowanych w poszczególnych miastach Polski – mogą pod okiem profesjonalnych trenerów z miejscowych klubów postawić swoje pierwsze kroki na łyżwach. W ubiegłym roku w projekcie „Chodź na łyżwy!” brało udział średnio ok. 860 dzieci tygodniowo.

    – Sponsorując łyżwiarstwo, chcemy nieco odczarować ten sport i pokazać, że to jest dyscyplina dla wszystkich. Jest tania i łatwo dostępna, bo łyżwy można wypożyczać na każdym lodowisku w Polsce. Chcemy przyczynić się do jej popularyzacji, sprawić, żeby zaczęły uprawiać ją całe rodziny, bo to jest doskonały sposób, żeby aktywnie spędzić razem czas – mówi Michał Mackiewicz. – Jeśli chodzi o aspekt sportu zawodowego, to tutaj chcemy również przysłużyć się do sukcesów polskich łyżwiarzy szybkich i łyżwiarzy figurowych, żeby zdobywali dla nas jak najwięcej medali na imprezach rangi krajowej i międzynarodowej.

    W 2022 roku w ramach współpracy Grupy PGE z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego odbyło się 14 wydarzeń sportowych, a logo PGE towarzyszyło łyżwiarskiej reprezentacji narodowej podczas 10 zawodów krajowych i 29 międzynarodowych współorganizowanych przez PZŁF. Z kolei Polski Związek Łyżwiarstwa Szybkiego dzięki wsparciu PGE zorganizował w ubiegłym roku kilkanaście imprez krajowych i międzynarodowych, w tym m.in. cieszące się dużą popularnością Mistrzostwa Świata Juniorów w short tracku. Oprócz tego sponsor rozwija także współpracę z klubami łyżwiarstwa synchronicznego takimi jak: MKS Le Soleil czy Ice Skater i Ice Paradise w ramach programu Junior PGE.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele

    Rok obowiązywania ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej nie przyniósł znaczących zmian w systemie opieki nad seniorami, ale zdaniem lekarzy dzięki niej więcej rozmawia się o problemach tego sektora i szuka się odpowiednich rozwiązań, bardziej dopasowanych do krajowych realiów. Problemem pozostaje brak geriatrów oraz brak odpowiedniej liczby oddziałów geriatrycznych. Eksperci postulują możliwość przygotowania lekarzy innych specjalizacji do opieki nad seniorami, przede wszystkim POZ, a także położenie większego nacisku na wielodyscyplinarne podejście do tej opieki.

    Konsument

    Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline

    Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline.

    Konsument

    Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału

    Pandemia, wojna w Ukrainie i najwyższa od kilkudziesięciu lat inflacja – wszystkie te kryzysy, które wydarzyły się w ciągu niespełna pięciu lat, nadszarpnęły oszczędności Polaków i wielu z nich skłoniły do zastanowienia się nad swoją przyszłością finansową i jej zabezpieczeniem. Wciąż jednak na tle innych krajów UE poduszka finansowa Polaków jest skromna. Według Doroty Sierakowskiej, analityczki rynków surowcowych, przedsiębiorczyni i inwestorki, przełom roku to dobry moment na podjęcie planów finansowych, a najważniejszą zasadą inwestycji, chroniącą przed kryzysami, powinno być zróżnicowanie portfela.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.