Newsy

Biedronka zapowiada dalszą ekspansję. W kolejnych miesiącach otworzy 300 nowych sklepów i 2 centra dystrybucyjne

2014-02-28  |  06:40

Największa sieć detaliczna w Polsce w 2014 roku powiększy się o 300 nowych sklepów. Powstaną również dwa kolejne centra dystrybucyjne. Plany ekspansji wiążą się również ze zwiększaniem zatrudnienia – w tym roku Biedronka przyjmie 5 tys. nowych pracowników. Dziś zatrudnia 47 tys. osób.

Rok 2014 będzie następnym rokiem naszej intensywnej ekspansji. Zamierzamy otworzyć około 300 sklepów oraz pierwszy raz w naszej historii trzy centra dystrybucyjne – zapowiada Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka. – W lutym już jedno centrum otworzyliśmy w Modlnicy pod Krakowem, które będzie obsługiwać aglomerację krakowską.

W nowych sklepach i centrach zatrudnienie znajdzie 5 tys. nowych pracowników. Łączna liczba zatrudnionych wzrośnie do 52 tys. osób.

W 2013 roku Biedronka umocniła swoją pozycję na rynku artykułów spożywczych. Przyczyniły się do tego otwarcie 280 nowych sklepów i dwóch centrów dystrybucyjnych (w Gdańsku i Lubartowie). Nakłady inwestycyjne w 2013 roku wyniosły 1,7 mld złotych. Celem spółki jest sieć 3,2 tysięcy placówek do końca 2016 roku.

W 2013 r. Biedronce udało się wypracować 382 mln euro zysku netto (wzrost o 8 proc.) przy sprzedaży na poziomie 7,7 mld euro (wzrost o 15 proc.). Swoje wyniki sieć sklepów uznała za satysfakcjonujące, tym bardziej że otoczenie rynkowe nie było w tym czasie sprzyjające dla firm handlowych.

Ubiegły rok był bardzo trudny dla firm handlowych. Sprzedaż detaliczna zanotowała najniższy wzrost w ciągu ostatnich kilku lat – 2,6 proc. Na tym tle wypadamy bardzo dobrze. Osiągnęliśmy 15-proc. wzrost sprzedaży i prawie 32 mld zł obrotu. Nasze zyski również wzrosły o ponad 8 proc. – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Suchański.

Do dobrych wyników sprzedażowych przyczyniły się również intensywne akcje promocyjne i oferty rabatowe. Jak zapewnia dyrektor generalny sieci, obniżki cen w ramach akcji MEGA RABATY i TAK, TYLKO, które wciąż są obecne w sklepach, zostały pozytywnie odebrane przez klientów i znacząco zwiększyły sprzedaż.

Zmieniliśmy naszą ofertę, wymieniliśmy prawie 30 proc. produktów, wprowadziliśmy 500 nowych opakowań i zaproponowaliśmy nowe rozwiązania, jak na przykład wypiek świeżego pieczywa w sklepach – teraz 1,7 tys. sklepów ma codziennie wypiekane na miejscu świeże pieczywo. Daliśmy też naszym klientom możliwość płacenia przez telefon komórkowy – wymienia dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka.

Dziś Biedronka posiada 2393 sklepy i pozostaje największym prywatnym pracodawcą w Polsce, zatrudniając 47 tys. pracowników. Tylko w ubiegłym roku zatrudnienie w sieci znalazło 7 tys. osób.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.