Newsy

Dobra sytuacja w gospodarce skłoni przedsiębiorców do inwestowania w usługi i systemy informatyczne

2015-01-28  |  06:40

Szybki rozwój nowych technologii i rosnąc świadomość klientów na temat zarządzania informatyką w biznesie to poważne wyzwanie dla firm świadczących usługi konsultingowe i IT. Muszą być na bieżąco ze wszystkimi nowymi rozwiązaniami i prognozować trendy. Przed nimi jednak dobry rok – w dobrym otoczeniu gospodarczym przedsiębiorstwa są gotowe na nowe inwestycje. 

Rynek usług IT w Polsce staje się coraz bardziej konkurencyjny, a klienci – kompetentni i wymagający. Dużo wiedzą na temat zarządzania informatyką, są coraz lepiej wyedukowani w zakresie tego, w jaki sposób spinać informatykę z biznesem.

Wymaga to od nas, dostawców, permanentnego uczenia się, analizy trendów, doskonalenia własnego warsztatu – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Borys Stokalski, prezes zarządu Infovide-Matrix, dostawcy usług doradczych i rozwiązań IT. – Musimy się uczyć szybciej od naszych klientów albo umieć agregować wiedzę z różnych obszarów rynku, z różnych sektorów, żeby pozostawać atrakcyjnym dostawcą usług konsultingowych.

Dobra kondycja polskiej gospodarki powinna zachęcać przedsiębiorców do inwestowania w ich biznes i nowoczesne rozwiązania. Zdaniem Stokalskiego nurtem, który będzie coraz bardziej doceniany przez zarządzających firmami w Polsce, będzie digital business, czyli biznes cyfrowy.

To nie znaczy, że zaraz wszyscy mają być, jak Amazon czy Google – podkreśla Borys Stokalski. – Chodzi o to, że doświadczenia takich firm stają się doświadczeniami ważnymi również dla tradycyjnych podmiotów, takich jak banki czy producenci różnego rodzaju dóbr. W produktach konsumenckich znajduje coraz więcej informatyki, coraz częściej też dołączone są do nich różne usługi, jak choćby portal czy aplikacja.

Towarzyszy temu powstawanie internetu rzeczy – coraz więcej przedmiotów z naszego codziennego życia zaczyna się ze sobą komunikować. Urządzeń w sieci przybywa, a to stwarza nowe wyzwania dla ludzi zajmujących się rozwojem produktów i zarządzaniem efektywnością procesów biznesowych.

W tym wszystkim zdolność do rozumienia potencjału technologii i ich właściwego wykorzystania staje się kluczowa – zwraca uwagę prezes Infovide-Matrix. – To jest moment, który jest bardzo atrakcyjny z punktu widzenia dostawców rozwiązań i usług teleinformatycznych, bo on stwarza nowe obszary wzrostu, trochę podobnie jak ta pierwsza generacja internetu parę lat temu.

Przykładem jest branża energetyczna i pierwsze przetargi dotyczące inteligentnej infrastruktury pomiarowej. Dla Infovide-Matrix jest to branża, która obok finansowej czy telekomunikacyjnej pozostaje jedną z najbardziej perspektywicznych.

W pierwszych trzech kwartałach 2014 r. sektor finansowy i przemysłowo-energetyczny stanowiły po około 25 proc. ogółu przychodów, a sektor publiczny odpowiadał za 13 proc. obrotów firmy.

Według tegorocznego raportu ośrodka badawczego IDC udział Infovide-Matrix w polskim rynku konsultingu IT wyniósł 7,7 proc., co dało spółce 3. miejsce wśród dostawców usług konsultingowych i 3. miejsce w kategorii rozwiązań na zamówienie w Polsce.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.