Newsy

Fiński operator pocztowy będzie przez 8 lat dostarczał z Pocztą Polską mandaty. To nie koniec jego ekspansji

2012-11-16  |  06:20
Mówi:Jari Annala
Funkcja:Wiceprezes
Firma:Itella Information
  • MP4

    Fiński operator pocztowy Itella chce rozwijać wspólne przedsięwzięcia z Pocztą Polską, ale również z innymi operatorami pocztowymi. Spółka nie zamierza zajmować się bezpośrednim doręczaniem przesyłek, nawet po uwolnieniu rynku na początku 2013 roku. Chce skoncentrować się na innych sektorach i zadaniach, np. drukowaniu, pakowaniu czy skanowanu dokumentów. Od kilku dni pracuje z Pocztą Polską i Orange Polska przy dostarczaniu mandatów za przekroczenia prędkości zarejestrowane na fotoradarach. 

     – Niedawno razem z Pocztą Polską podpisaliśmy duży kontrakt dotyczący dostarczania mandatów za przekroczenie prędkości. Współpracujemy z Pocztą świadcząc usługi dla lokalnych władz, poprzez dostarczanie mandatów i odpowiedzi i skarg klientów, którzy otrzymali mandat. Ten rodzaj działalności chcemy rozwijać – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jari Annala, wiceprezes Itella Information.

    Kontrakt dla całego konsorcjum wart jest ponad 353 mln zł i został podpisany na 8 lat. Itella szacuje, że cały proces kompleksowej usługi dokumentacji przychodzącej do Generalnej Inspekcji Transportu Drogowego obejmie około 900 tysięcy różnego rodzaju dokumentów miesięcznie.

    Spółka nie zamierza zająć się w Polsce bezpośrednim dostarczaniem przesyłek. Tego typu usługi świadczy tylko w Finlandii. Jak zapewnia Jari Annala, Itella Information nie będzie więc bezpośrednim konkurentem Poczty Polskiej.  

     – Postrzegamy Pocztę Polską jako naszego partnera w Polsce. Świadczymy tu takie usługi jak drukowanie, skanowanie faktur i w tym kontekście Poczta Polska jest ważnym partnerem. Nie konkurujemy z nią, ponieważ skoncentrowaliśmy się na zupełnie innych sektorach. To głównie outsourcing usług z logistyki informacji, czyli drukowanie, skanowanie, elektroniczne faktury. Ten segment chcemy dalej rozwijać w Polsce – wyjaśnia wiceprezes Itella Information.

    Spółka współpracuje również z innymi operatorami pocztowymi. Wiceprezes zapewnia, że jeśli po pierwszym stycznia, kiedy polski rynek usług pocztowych zostanie uwolniony, pojawią się kolejni gracze, Itella będzie z nimi chętnie współpracować.

    Kooperacja fińskiego operatora z polską firmą rozpoczęła się już kilka lat temu. Szefowie Itelli dostrzegli w Polsce spory potencjał.

     – Kiedy zaczęliśmy analizę polskiego rynku 5-6 lat temu, to dostrzegliśmy dużą szansę dla naszej firmy. To duży rynek, prawie 40 milionów ludzi. Zobaczyliśmy również, że wiele zagranicznych firm rozpoczyna tu działalność. Kiedy weszliśmy na rynek, zauważyliśmy, że Polska ma dobrze wyspecjalizowane, wyedukowane kadry, które można pozyskać do pracy w naszej firmie – mówi Jari Annala.

    W tej chwili oddziały Itelli zlokalizowane są w Warszawie, Toruniu i Poznaniu.

     Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych lokalizacji i je chcemy rozbudowywać. Łatwiej mieć pracowników w jednym miejscu, w tym samym budynku, głównie ze względów komunikacyjnych. Dlatego chcemy stworzyć trzy globalne centra kompetencyjne w określonych miejscach. Jednym z nich jest Toruń, drugie to Ryga na Łotwie, oraz Espo w Finlandii. Ale jeśli pozyskamy nowych klientów i będzie taka potrzeba, by być blisko nich, możemy otworzyć nowe biura – mówi wiceprezes Jari Annala.

    Itella Information jest częścią Grupy Itella. Świadczy usługi głównie dla fińskich instytucji publicznych. Niedawno podpisała duży kontrakt ze Skarbem Państwa Finlandii. Umowa warta jest 8 milionów euro i obejmuje wysyłkę e-faktur z centralnych instytucji rządowych. Kontrakt obowiązuje do końca 2019 roku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.