Newsy

IBM: Polskie młode firmy mają szansę na zdobycie globalnej pozycji

2013-10-08  |  06:35
Tagi: Start-up, IBM, ICT
Mówi:Marek Majewski
Funkcja:dyrektor Działu Oprogramowania
Firma:IBM Polska
  • MP4
  • Początkujące firmy na rynku technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) najczęściej rozwijają znane już rozwiązania, rzadko realizują zupełnie nowe pomysły. Według IBM, który organizuje programy wspierające takie firmy, zgłaszane pomysły dotyczą różnych dziedzin życia, a łączy je możliwość działania w dowolnym miejscu globu i na światową skalę.

     – Wiele z naszych firm, które współpracują na rynku polskim, jest rozpoznawalna wszędzie. Nowe technologie są nośnikiem rozwiązań, które pomagają im rozwinąć biznes – mówi Marek Majewski, dyrektor Działu Oprogramowania IBM Polska. – Firmy te starają się wymyślać jakieś nowe pomysły, rzeczy, których do tej pory duże firmy nie robiły i na tym budować swoją przewagę rynkową. Wiele z tych firm, które możemy widzieć w Polsce, rozpoczynało swój biznes od razu zakładając, że będzie to firma globalna.

    Jak tłumaczy, obecnie firmy zaczynające działalność specjalizują się zwykle w jednym z czterech obszarów – rozwiązania chmurowe (cloud computing), rozwiązania mobilne, big data oraz business analytics.

     – To nie są firmy, które koncentrują się tylko na bankowości, na zarządzaniu miastami, na rynku telekomunikacyjnym czy energetycznym. Pomysły, które firmy mają, dotykają wszystkich możliwych dziedzin życia – mówi agencji informacyjnej Newseria Majewski. – Zarządzanie flotą transportową, analiza danych, wspomaganie firmy w zarządzaniu biznesem, czy pomoc we wdrażaniu wirtualnych rozwiązań, które wspomagają pracę urzędników w urzędach publicznych – to są tego typu rozwiązania.

    IBM organizuje program SmartCamp, który jest częścią IBM Global Entrepreneur. W jego ramach młode przedsiębiorstwa uzyskują wsparcie przy wprowadzaniu produktu na rynek. Wszyscy uczestnicy programu otrzymują bezpłatny dostęp do oprogramowania IBM, jak również możliwość spotkania z ekspertami reprezentującymi fundusze venture capital.

     – Firmy, które tutaj się prezentują, mają możliwość rozwinąć swoje pomysły – wyjaśnia Majewski. – Dostają też od nas porady, jak prowadzić biznes, jakie technologie na dzień dzisiejszy na rynku światowym są rozpoznawalne. Dzięki współpracy z naszym działem IBM Venture Capital Group mają też możliwość zaprezentowania się szerszej grupie inwestorów, którzy potencjalnie mogą zainwestować w ich biznes.

    W tym roku po raz pierwszy zorganizowano polską edycję konkursu. Zwyciężyła w niej firma Lab4motion z Poznania, która zajmuje się badaniami behawioralnymi w przestrzeniach komercyjnych. W ofercie firmy są m.in. narzędzia analityczne oraz systemy pomiarowe, które dostarczają danych i zwiększają wiedzę na temat klientów.

     – Nisze, które firmy wybierają, to uzupełnianie gotowych rozwiązań , które na rynku występują. Czyli nie wymyślanie nowych rozwiązań od początku, tylko raczej uzupełnianie technologii, które pozwolą, żeby były one jeszcze lepiej, jeszcze mądrzej używane przez przedsiębiorców – mówi dyrektor działu oprogramowania IBM Polska.

    Finał konkursu SmartCamp na region Azji, Europy Centralnej i Wschodniej, Bliski Wschód i Afrykę odbędzie się 30 i 31 października w Stambule. Globalny finał – na początku lutego 2014 roku w San Francisco.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Handel

    Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem

    Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.

    Finanse

    Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

    Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.