Newsy

Ogólnoświatowy rynek concierge rozwija się. Polska intratnym rynkiem

2014-04-14  |  06:25

Usługi concierge dopiero raczkują na polskim rynku, ale zapotrzebowanie na nie będzie rosło. Zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych. Zakres usług, jaki oferują firmy z branży, jest bardzo szeroki: od pomocy w życiu codziennym aż po niezwykłe życzenia, związane z organizacją czasu, podróży, rozrywką. Dyrektor generalny Quintessentially Lifestyle w Polsce spodziewa się w najbliższym czasie rozwoju usług związanych ze służbą zdrowia i edukacją.

Concierge, które narodziło się w USA, jako odpowiedź na przeciążenie pracą i zmęczenie, ma za zadanie spełnianie potrzeb osobistych pracowników. Popularne na całym świecie, teraz rozwija się również w Polsce.

Polska jest nowym rynkiem dla usług concierge, rynkiem mało dojrzałym. Ludzie muszą poznać i zrozumieć ideę tych usług – co się za nimi kryje i skąd się wziął ten koncept. To wyzwanie, ale jest ono bardzo ekscytujące, bo wprowadzanie nowych usług i koncepcji na rynek jest zawsze ciekawym doświadczeniem – mówi William Devine, dyrektor generalny Quintessentially Lifestyle w Polsce.

Jego zdaniem, konsumenci w krajach, w których rozwijają się tego typu usługi, przyzwyczajają się do pomocy firm concierge. Tak jest np. w USA czy Irlandii.

To jak z piciem wina: kiedy zaczynasz, nie rozróżniasz dobrze rodzajów i szczepów. Jednak im więcej go pijesz, tym bardziej zaczynasz się nim interesować, twój smak się rozwija i masz potrzebę próbowania coraz lepszych win, aż w końcu stajesz się specjalistą w tym zakresie. Więc naszym celem jest wprowadzenie i rozpropagowanie koncepcji usług concierge i sprawienie, że ludzie się do nich przyzwyczają – zapewnia dyrektor generalny Quintessentially Lifestyle w Polsce.

Firma funkcjonuje w ponad 70 krajach i obsługuje ponad 150 tysięcy zamożnych klientów. Usługi concierge adresowane są zarówno do osób prywatnych, zamożnych, o wysokich dochodach, jak i do korporacji. 

Naszym celem, który chcemy osiągnąć w Polsce, jest zdobycie nie więcej niż 2 tysięcy prywatnych klientów. Możemy zajmować się też 5–10 dużymi klientami korporacyjnymi – podkreśla William Devine.

Z usług concierge okazjonalnie lub regularnie korzystają głównie przedsiębiorcy, menadżerowie oraz ludzie wolnych zawodów. Wszyscy, mając niewiele czasu wolnego, chętnie sięgają po pomoc osobistego doradcy, który wyręczy ich w rezerwacji hoteli, biletów na pociąg, aranżacji spotkań, organizacji czasu wolnego. Konsjerż pomoże również w zorganizowaniu opieki nad dziećmi czy zwierzętami, zarezerwuje bilety na koncert, przypomni o spotkaniach, pomoże zorganizować przyjęcie czy wesele. Zdarzają się też niecodzienne życzenia, np. wyszukanie romantycznego miejsca na randkę z okazji walentynek czy rezerwacja biletu na mecz, na który wejściówki zostały już wyprzedane.

Chcemy zaproponować naszym klientom coś, o czym nawet nie zdążyli jeszcze pomyśleć, a co ułatwi im życie – przyznaje Devine. 

Ocenia, że do nowych trendów concierge można zaliczyć zdrowie i edukację. Kwestia zdrowotna to przede wszystkim leczenie za granicą. W edukacji liczy się pomoc w organizowaniu nauki w odpowiedniej szkole.

Ludziom bardzo zależy na tym, aby mieć pewność, że ich dzieci mają dostęp do możliwie najlepszej edukacji i że oni mają szansę wysłać je za granicę do dobrej szkoły z internatem lub możliwie najlepszego uniwersytetu w USA, Wielkiej Brytanii czy gdziekolwiek na świecie – wyjaśnia William Devine.

Quintessentially Lifestyle to największa firma oferująca na świecie usługi z zakresu zarządzania stylem życia.

Nasze usługi nie są aż tak drogie, jak ludzie myślą. Opłata członkowska za rok na wejściu wynosi 15 tys. zł. Jeśli podzielić to przez 12 miesięcy, wychodzi niewiele ponad 1 tys. zł. To oczywiście poważne pieniądze, ale trzeba pamiętać o tym, że pomagamy klientom zaoszczędzić czas, zorganizować codzienne życie, a wszystkie usługi, z których korzystają, dostają nie tylko na najwyższym poziomie, lecz także po niższej cenie – podkreśla William Devine.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.