Newsy

Ogólnoświatowy rynek concierge rozwija się. Polska intratnym rynkiem

2014-04-14  |  06:25

Usługi concierge dopiero raczkują na polskim rynku, ale zapotrzebowanie na nie będzie rosło. Zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych. Zakres usług, jaki oferują firmy z branży, jest bardzo szeroki: od pomocy w życiu codziennym aż po niezwykłe życzenia, związane z organizacją czasu, podróży, rozrywką. Dyrektor generalny Quintessentially Lifestyle w Polsce spodziewa się w najbliższym czasie rozwoju usług związanych ze służbą zdrowia i edukacją.

Concierge, które narodziło się w USA, jako odpowiedź na przeciążenie pracą i zmęczenie, ma za zadanie spełnianie potrzeb osobistych pracowników. Popularne na całym świecie, teraz rozwija się również w Polsce.

Polska jest nowym rynkiem dla usług concierge, rynkiem mało dojrzałym. Ludzie muszą poznać i zrozumieć ideę tych usług – co się za nimi kryje i skąd się wziął ten koncept. To wyzwanie, ale jest ono bardzo ekscytujące, bo wprowadzanie nowych usług i koncepcji na rynek jest zawsze ciekawym doświadczeniem – mówi William Devine, dyrektor generalny Quintessentially Lifestyle w Polsce.

Jego zdaniem, konsumenci w krajach, w których rozwijają się tego typu usługi, przyzwyczajają się do pomocy firm concierge. Tak jest np. w USA czy Irlandii.

To jak z piciem wina: kiedy zaczynasz, nie rozróżniasz dobrze rodzajów i szczepów. Jednak im więcej go pijesz, tym bardziej zaczynasz się nim interesować, twój smak się rozwija i masz potrzebę próbowania coraz lepszych win, aż w końcu stajesz się specjalistą w tym zakresie. Więc naszym celem jest wprowadzenie i rozpropagowanie koncepcji usług concierge i sprawienie, że ludzie się do nich przyzwyczają – zapewnia dyrektor generalny Quintessentially Lifestyle w Polsce.

Firma funkcjonuje w ponad 70 krajach i obsługuje ponad 150 tysięcy zamożnych klientów. Usługi concierge adresowane są zarówno do osób prywatnych, zamożnych, o wysokich dochodach, jak i do korporacji. 

Naszym celem, który chcemy osiągnąć w Polsce, jest zdobycie nie więcej niż 2 tysięcy prywatnych klientów. Możemy zajmować się też 5–10 dużymi klientami korporacyjnymi – podkreśla William Devine.

Z usług concierge okazjonalnie lub regularnie korzystają głównie przedsiębiorcy, menadżerowie oraz ludzie wolnych zawodów. Wszyscy, mając niewiele czasu wolnego, chętnie sięgają po pomoc osobistego doradcy, który wyręczy ich w rezerwacji hoteli, biletów na pociąg, aranżacji spotkań, organizacji czasu wolnego. Konsjerż pomoże również w zorganizowaniu opieki nad dziećmi czy zwierzętami, zarezerwuje bilety na koncert, przypomni o spotkaniach, pomoże zorganizować przyjęcie czy wesele. Zdarzają się też niecodzienne życzenia, np. wyszukanie romantycznego miejsca na randkę z okazji walentynek czy rezerwacja biletu na mecz, na który wejściówki zostały już wyprzedane.

Chcemy zaproponować naszym klientom coś, o czym nawet nie zdążyli jeszcze pomyśleć, a co ułatwi im życie – przyznaje Devine. 

Ocenia, że do nowych trendów concierge można zaliczyć zdrowie i edukację. Kwestia zdrowotna to przede wszystkim leczenie za granicą. W edukacji liczy się pomoc w organizowaniu nauki w odpowiedniej szkole.

Ludziom bardzo zależy na tym, aby mieć pewność, że ich dzieci mają dostęp do możliwie najlepszej edukacji i że oni mają szansę wysłać je za granicę do dobrej szkoły z internatem lub możliwie najlepszego uniwersytetu w USA, Wielkiej Brytanii czy gdziekolwiek na świecie – wyjaśnia William Devine.

Quintessentially Lifestyle to największa firma oferująca na świecie usługi z zakresu zarządzania stylem życia.

Nasze usługi nie są aż tak drogie, jak ludzie myślą. Opłata członkowska za rok na wejściu wynosi 15 tys. zł. Jeśli podzielić to przez 12 miesięcy, wychodzi niewiele ponad 1 tys. zł. To oczywiście poważne pieniądze, ale trzeba pamiętać o tym, że pomagamy klientom zaoszczędzić czas, zorganizować codzienne życie, a wszystkie usługi, z których korzystają, dostają nie tylko na najwyższym poziomie, lecz także po niższej cenie – podkreśla William Devine.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.