Mówi: | Adam Kiciński |
Funkcja: | prezes |
Firma: | CD Projekt |
Polski „Wiedźmin 3. Dziki Gon” wśród pierwszych gier na konsolę Xbox One. 25 mln dolarów na promocję
Polska produkcja „Wiedźmin 3. Dziki Gon” znalazła się w prestiżowym gronie gier, które zostały przedstawione na konferencji Microsoft. Amerykański producent ujawnił w nocy czasu polskiego na targach E3 w Los Angeles, że nowy Wiedźmin ukaże się na jego konsoli – Xbox One. To najlepsza promocja dla gry – uważa prezes firmy CD Projekt, która produkuje „Wiedźmina”.
– Chcemy, żeby „Wiedźmin 3” zarobił wielokrotnie więcej niż cokolwiek, co do tej pory zrobiliśmy – zapowiada Adam Kiciński, prezes CD Projekt, w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.
Nowa konsola Microsoftu łączyć będzie konsolę do gier z innymi funkcjami domowego centrum rozrywki. Ale gry pozostają jej najważniejszym elementem – podkreśla producent. Amerykański gigant planuje zainwestować miliard dolarów w gry na nową konsolę.
Oficjalna prezentacja Xbox One odbyła się 21 maja 2013 r., a do sklepów konsola trafi jeszcze w tym roku.
– Nie było wątpliwości, że „Wiedźmin” będzie na tę konsolę. Myśmy po prostu nie mogli tego potwierdzać. W momencie, kiedy konsola nie jest ogłoszona, to nie można mówić, że się produkuje grę na nią. Natomiast my z tą technologią jesteśmy obeznani, mamy już dostęp do niej od zeszłego roku, od dość dawna pracujemy na tej technologii nowej generacji – podkreśla Kiciński.
Budżet „Wiedźmina 3” jest na światowym poziomie. Tylko na promocję przewidziane jest ok. 25 mln dolarów, z czego większość mają wyłożyć dystrybutorzy gry. To więcej niż koszty produkcji gry – ok. 40 mln złotych. Gra ukaże się w przyszłym roku.
– Rekordowe budżety promocyjne są jeszcze większe, my też bardzo mocno stawiamy na PR, który jest stosunkowo niskokosztowy – mówi Kiciński. – Gracze nas bardzo lubią, lubią nasze produkty, także oprócz zysków czysto marketingowych jest też bardzo duża fala dobrego PR-u.
„Wiedźmin 3” jest finałową częścią trylogii gier opartych o świat i bohaterów wykreowanych w powieściach fantastycznych Andrzeja Sapkowskiego. Poprzednie dwie części zostały bardzo dobrze przyjęte na całym świecie. Sprzedano łącznie już ponad 5 mln egzemplarzy.
Trzecia część „Wiedźmina” jest już promowana przez media branżowe. Gra trafiła na okładkę poczytnego brytyjskiego pisma „Edge”, a teraz wsparł ją również Microsoft.
– Jesteśmy właściwie w topie światowym, to jest szczyt światowej elity, jeżeli chodzi o gry. Nie można sobie wyobrazić lepszej promocji – podkreśla Kiciński.
Czytaj także
- 2024-11-14: Odwożenie dzieci do szkoły samochodem nie bez wpływu na jakość powietrza. Wielu rodziców tylko po to uruchamia auto
- 2024-10-30: Wraca temat zakazu hodowli zwierząt na futra. Polska może dołączyć do 22 krajów z podobnymi ograniczeniami
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
- 2024-09-02: Projekt nowelizacji ustawy o Polskiej Akademii Nauk wzburzył naukowców. Ich zdaniem spowoduje on obniżenie prestiżu tej instytucji oraz ograniczy jej samodzielność
- 2024-09-11: Jessica Mercedes i Justin Kirschner: Ludzie w Azji są bardzo szczęśliwi i doceniają to, co mają. A w Polsce wciąż na coś narzekamy i jesteśmy niezadowoleni
- 2024-09-06: Rusza pierwszy w Polsce kierunek studiów podyplomowych dotyczący przygotowania i eksploatacji schronów. Zapotrzebowanie na takie kompetencje będzie rosło
- 2024-07-30: Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
- 2024-07-22: Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki
- 2024-07-29: Sektor gier silnie reprezentowany na warszawskim parkiecie. GPW liczy na kolejne debiuty firm gamingowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Powstała koalicja na rzecz zmniejszenia dopuszczalnego limitu alkoholu u kierowców do 0,0 promila. Jest wniosek o zmiany prawne w tym zakresie
Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego wystąpił do rządu z inicjatywą wprowadzenia limitu 0,0 promila alkoholu u prowadzących pojazdy. – Obecny limit 0,2 promila bywa nadużywany, część kierujących wydaje się go traktować jako przyzwolenie na wypicie niewielkiej ilości alkoholu – tłumaczy Bartłomiej Morzycki, dyrektor ZPPP – Browary Polskie. Do koalicji tworzonej przez ZPPP dołączyły już Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego i Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Polityka
Europa bierze bezpieczeństwo w swoje ręce. Potencjał obronny może być nawet kilkukrotnie większy niż Rosji
Bezpieczeństwo jest w tym półroczu terminem odmienianym przez wszystkie przypadki za sprawą priorytetów polskiej prezydencji w Radzie UE. Również bezpieczeństwo militarne. – Nie ma powrotu do czasów, w których kraje UE przeznaczają na obronność procent albo półtora swojego PKB. Jeżeli Europa ma być bezpieczna, musi być uzbrojona – podkreśla europosłanka Kamila Gasiuk-Pihowicz z KO. Jej zdaniem gdyby wszystkie państwa członkowskie będące członkami NATO wypełniały swoje zobowiązania co do wydatków na zbrojenia na takim poziomie jak Polska, nasz potencjał obronny byłby 10-krotnie większy niż Rosji.
Handel
Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa
Organizacje branżowe i przedsiębiorstwa sektora drzewnego, które porozumiały się w ramach Koalicji na Rzecz Polskiego Drewna, protestują przeciwko planom Ministerstwa Klimatu i Środowiska dotyczącym wyłączenia z gospodarki leśnej 20 proc. polskich lasów. Ich zdaniem taka decyzja stwarza realne zagrożenie dla trwałości lasów i uderzy w polską branżę meblarską. Pracę może stracić nawet 70 tys. osób, a straty dla budżetu państwa szacowane są na 4,5 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.