Mówi: | Janusz Konopka |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Speedmail |
Prezes Speedmail: zamiast uwolnienia rynku pocztowego faworyzacja Poczty Polskiej
– Otwarcie rynku pocztowego w 2013 roku będzie nadal faworyzowało Pocztę Polską – uważa Janusz Konopka, szef firmy Speedmail. Prywatni operatorzy pocztowi nadal będą mieli ograniczoną możliwość realizacji usługi listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dlatego firma, by konkurować na wolnym rynku, stawia na innowacje.
– Uwolnienie rynku pocztowego w 2013 roku nadal nie daje równych szans wszystkim podmiotom – uważa prezes firmy Speedmail Janusz Konopka.
Jego zdaniem, konkurencja w stosunku do Poczty Polskiej wciąż będzie ograniczona.
– Na pewno będziemy mieli ograniczony dostęp do usługi listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Nowe Prawo pocztowe przewiduje, że tylko dowód nadania listu poleconego, wystawiony przez placówkę operatora wyznaczonego, będzie miał moc dokumentu urzędowego. To stawia automatycznie tę usługę świadczoną przez operatorów alternatywnych w sytuacji niekorzystnej, mniej komfortowej – tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Janusz Konopka.
Janusz Konopka dostrzega również pozytywne rozwiązanie, które przewiduje liberalizacja rynku pocztowego.
– To jest przede wszystkim uwolnienie przedziału wagowego. Każdy z operatorów alternatywnych będzie mógł doręczać korespondencje bez żadnych ograniczeń wagowych – wyjaśnia prezes Speedmail.
Dotychczas dostarczanie najlżejszych listów – do 50 gramów – zastrzeżone było dla Poczty Polskiej.
Jak zapewniają przedstawiciele firmy, w odpowiedzi na liberalizację rynku pocztowego, Speedmail, który specjalizuje się w dostarczaniu korespondencji masowej dla firm, stawia na świadczenie usług opartych na skuteczności, terminowości i bezpieczeństwie.
– Jesteśmy młodą firmą na polskim rynku, budujemy naszą organizację w oparciu o najlepsze doświadczenia i praktyki rynków Europy Zachodniej. Stawiamy na terminowość, jakość i najlepsze rozwiązania informatyczne – mówi Janusz Konopka.
Innowacyjność oferowanej przez Speedmail usługi polega m.in. na tym, że klient ma możliwość śledzenia przesyłki. Monitorowanie jej drogi jest także prowadzone w oparciu o system GPS.
– Nasza usługa pocztowa nie jest standardową usługą, jaka jest oferowana przez innych graczy rynkowych. Położyliśmy duży nacisk na możliwość monitorowania przesyłek przez klientów, śledzenia ich na każdym etapie doręczenia. Zainwestowaliśmy w rozwiązania informatyczne, które pozwalają na kompleksowe zarządzanie całym procesem doręczenia – tłumaczy prezes Speedmail.
Janusz Konopka jest przekonany, że rynek pocztowy w Polsce to obszar, który wciąż nadaje się do zagospodarowania.
– Potencjał tego rynku jest tak duży, że tak naprawdę wystarczy dla rozwoju jeszcze kilku operatorów ogólnopolskich. Oczywiście pewne obszary tego rynku się kurczą tak, jak korespondencja transakcyjna. Są też obszary, które się rozwijają, np. direct mailing – mówi prezes Konopka.
Direct mailing to spersonalizowane przesyłki marketingowe. Polski rynek, jeśli chodzi o tę usługę, jest –zdaniem prezesa Konopki – słabo rozwinięty w porównaniu z Europą Zachodnią. W Polsce wysyła się kilkakrotnie mniej korespondencji marketingowej. Speedmail chce to zmienić i rozwinąć ten rynek.
Firma w ciągu 3 lat planuje osiągnąć pozycję największego alternatywnego operatora pocztowego dla sektora biznesowego w Polsce.
Czytaj także
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
- 2025-04-08: Blisko 10 mln Ukraińców nie ma dostępu do wody pitnej lub infrastruktury sanitarnej. Na jej odbudowę potrzeba 11,3 mld dol.
- 2025-03-28: Trzy czwarte Zetek chce pracować na etacie. Elastyczny czas pracy nie jest dla nich istotny
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
- 2025-03-11: Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-03-12: Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
- 2025-02-28: Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin
- 2025-03-11: Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
- 2025-03-19: Radość z pracy i docenianie przez pracodawcę coraz ważniejsze. To przekłada się też na zaangażowanie pracowników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Projekt unijnego budżetu po 2027 roku będzie przedstawiony w lipcu. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad nim
Polska prezydencja zbiegła się z rozpoczęciem rozmów na temat wieloletnich unijnych ram finansowych (WRF), które określą cele i priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. Projekt budżetu ma być gotowy w lipcu, a potem rozpoczną się negocjacje między instytucjami unijnymi. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad WRF, dlatego to od naszego kraju swoje konsultacje rozpoczęli europarlamentarzyści, którzy są współsprawozdawcami PE ds. wieloletniego budżetu Unii Europejskiej.
Prawo
Przedsiębiorcy czują się pomijani w pracach nad przepisami. Narzekają na zawrotne tempo prac legislacyjnych

W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa. To wynik o 59 proc. niższy niż rok wcześniej – wynika z „Barometru prawa” Grant Thornton. Eksperci wskazują, że nie przekłada się to jednak na jakość nowych przepisów. Tempo prac regulacyjnych przyspiesza, a konsultacje publiczne rzadko są transparentne. Przedsiębiorcy czują się pomijani w procesie konsultacji i zaskakiwani nagłymi zmianami w prawie.
Konsument
Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów

Niemal trzy czwarte uczniów w wieku 15–16 lat już sięgnęło po alkohol. Jak wynika z badania ESPAD 2024, to wciąż najbardziej wśród młodzieży rozpowszechniona substancja psychoaktywna. W ostatnich 20 latach o ponad 20 pp. spadł odsetek nastolatków palących papierosy, ale prawie 70 proc. 17–18-latków przyznaje, że sięgnęło w swoim życiu po e-papierosa. Eksperci wskazują na potrzebę nie tylko bardziej restrykcyjnego ograniczania dostępności tych produktów dla młodych ludzi, ale też o działania na rzecz edukacji zdrowotnej i kompleksowego podejścia do profilaktyki i leczenia uzależnień, bez podziału na poszczególne grupy substancji.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.