Mówi: | Janusz Konopka |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Speedmail |
Prezes Speedmail: zamiast uwolnienia rynku pocztowego faworyzacja Poczty Polskiej
– Otwarcie rynku pocztowego w 2013 roku będzie nadal faworyzowało Pocztę Polską – uważa Janusz Konopka, szef firmy Speedmail. Prywatni operatorzy pocztowi nadal będą mieli ograniczoną możliwość realizacji usługi listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dlatego firma, by konkurować na wolnym rynku, stawia na innowacje.
– Uwolnienie rynku pocztowego w 2013 roku nadal nie daje równych szans wszystkim podmiotom – uważa prezes firmy Speedmail Janusz Konopka.
Jego zdaniem, konkurencja w stosunku do Poczty Polskiej wciąż będzie ograniczona.
– Na pewno będziemy mieli ograniczony dostęp do usługi listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Nowe Prawo pocztowe przewiduje, że tylko dowód nadania listu poleconego, wystawiony przez placówkę operatora wyznaczonego, będzie miał moc dokumentu urzędowego. To stawia automatycznie tę usługę świadczoną przez operatorów alternatywnych w sytuacji niekorzystnej, mniej komfortowej – tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Janusz Konopka.
Janusz Konopka dostrzega również pozytywne rozwiązanie, które przewiduje liberalizacja rynku pocztowego.
– To jest przede wszystkim uwolnienie przedziału wagowego. Każdy z operatorów alternatywnych będzie mógł doręczać korespondencje bez żadnych ograniczeń wagowych – wyjaśnia prezes Speedmail.
Dotychczas dostarczanie najlżejszych listów – do 50 gramów – zastrzeżone było dla Poczty Polskiej.
Jak zapewniają przedstawiciele firmy, w odpowiedzi na liberalizację rynku pocztowego, Speedmail, który specjalizuje się w dostarczaniu korespondencji masowej dla firm, stawia na świadczenie usług opartych na skuteczności, terminowości i bezpieczeństwie.
– Jesteśmy młodą firmą na polskim rynku, budujemy naszą organizację w oparciu o najlepsze doświadczenia i praktyki rynków Europy Zachodniej. Stawiamy na terminowość, jakość i najlepsze rozwiązania informatyczne – mówi Janusz Konopka.
Innowacyjność oferowanej przez Speedmail usługi polega m.in. na tym, że klient ma możliwość śledzenia przesyłki. Monitorowanie jej drogi jest także prowadzone w oparciu o system GPS.
– Nasza usługa pocztowa nie jest standardową usługą, jaka jest oferowana przez innych graczy rynkowych. Położyliśmy duży nacisk na możliwość monitorowania przesyłek przez klientów, śledzenia ich na każdym etapie doręczenia. Zainwestowaliśmy w rozwiązania informatyczne, które pozwalają na kompleksowe zarządzanie całym procesem doręczenia – tłumaczy prezes Speedmail.
Janusz Konopka jest przekonany, że rynek pocztowy w Polsce to obszar, który wciąż nadaje się do zagospodarowania.
– Potencjał tego rynku jest tak duży, że tak naprawdę wystarczy dla rozwoju jeszcze kilku operatorów ogólnopolskich. Oczywiście pewne obszary tego rynku się kurczą tak, jak korespondencja transakcyjna. Są też obszary, które się rozwijają, np. direct mailing – mówi prezes Konopka.
Direct mailing to spersonalizowane przesyłki marketingowe. Polski rynek, jeśli chodzi o tę usługę, jest –zdaniem prezesa Konopki – słabo rozwinięty w porównaniu z Europą Zachodnią. W Polsce wysyła się kilkakrotnie mniej korespondencji marketingowej. Speedmail chce to zmienić i rozwinąć ten rynek.
Firma w ciągu 3 lat planuje osiągnąć pozycję największego alternatywnego operatora pocztowego dla sektora biznesowego w Polsce.
Czytaj także
- 2025-01-21: Przyszłość relacji transatlantyckich wśród głównych tematów posiedzenia PE. Europa jest gotowa do współpracy
- 2025-01-10: Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
- 2025-01-07: W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
- 2025-01-08: Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
- 2024-11-28: 1 grudnia nowa Komisja Europejska rozpoczyna prace. W składzie pierwszy raz komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
- 2024-12-09: Firmy nie znają korzyści z wdrażania zrównoważonego rozwoju. Swój ślad węglowy mierzy tylko co piąta firma
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.