Newsy

PZU zyskuje nowych klientów. Zwiększyło udział w rynku ubezpieczeń majątkowych i na życie

2013-09-16  |  06:45

Udziały PZU w niektórych segmentach rynku nie tylko przestały spadać, ale nawet zanotowały lekkie odbicie. Grupowe ubezpieczenia na życie i ubezpieczenia samochodów to obecnie w rynkowej strategii rozwoju PZU dwa najważniejsze produkty. Zdaniem prezesa PZU Andrzeja Klesyka, notowany wzrost liczby klientów wynika z faktu, że coraz częściej patrzą oni na jakość obsługi i usług, a nie tylko na cenę ubezpieczenia.

 – Spadki udziałów w rynku nie tylko udało się zatrzymać, ale w niektórych segmentach rynku udział PZU wzrósł – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Andrzej Klesyk, prezes PZU.

Jego zdaniem to efekt tego, że ludzie coraz częściej patrzą na jakość obsługi i usług, a nie tylko na cenę ubezpieczenia. Rynkowe udziały PZU wyraźnie rosną w dwóch segmentach – ubezpieczeń na życie oraz ubezpieczeń majątkowych.

 – Po stronie ubezpieczeń na życie nasz udział wzrósł o prawie 1 pkt. proc., mamy powyżej 43 proc. udziału w rynku, pomimo że niektórzy mówili, że niedługo PZU będzie miał tylko nieco powyżej 20 proc. – podkreśla Andrzej Klesyk. – W ubezpieczeniach majątkowych, szczególnie po stronie indywidualnej, a więc dla tzw. Kowalskiego, nasz udział w rynku wzrósł o 0,5 pkt. proc., mamy ponad 32 proc. udziału w rynku, co nas bardzo cieszy.

Prezes PZU podkreśla, że pod względem strategii rozwoju, dwa najważniejsze obecnie produkty firmy to grupowe ubezpieczenia na życie i ubezpieczenia samochodów.

 – W ubezpieczeniach życiowych grupowych i indywidualnych kontynuowanych mamy ponad 11 mln klientów  – mówi prezes PZU.  – Można powiedzieć, że co druga dorosła osoba w Polsce jest ubezpieczona na życie w PZU. Prawie co trzeci samochód w Polsce jest ubezpieczony w PZU, więc jeżeli widzę wypadek, w którym biorą udział trzy auta, to już wtedy płaczę, bo najprawdopodobniej jeden z tych samochodów jest ubezpieczony u nas – dodaje Andrzej Klesyk.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.