Newsy

Wielka szansa na promocję polskich firm informatycznych za granicą

2012-12-12  |  06:40
Mówi:Bożena Lublińska-Kasprzak
Funkcja:prezes
Firma:Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
  • MP4

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zachęca polskie firmy do udziału w przyszłorocznych targach CeBIT – największych w Europie targach informatycznych, które odbędą się na początku marca w Hanowerze. Nasz kraj jest partnerem strategicznym imprezy. Oznacza to m.in., że zorganizujemy kilka stoisk tematycznych, w tym główne stoisko narodowe. Stwarza to ogromne szanse na promocje dla naszych firm, działających w branży informatycznej i telekomunikacyjnej.

    CeBIT to największa i najważniejsza impreza targowa branży IT. W tym roku ekspozycje 4 200 wystawców z 70 krajów obejrzało około 312 tys osób. W przyszłym roku Polska przystąpi do targów jako partner strategiczny.

     – Przy okazji CeBIT-u chcielibyśmy zaprezentować możliwie najwięcej polskich, dobrych rozwiązań, nowych technologii z zakresu IT, ale i hardware-u, software-u i innych rozwiązań, które funkcjonują w Polsce – mówi Agencji Informacyjnej Newseria wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan.

    Dlatego głównej imprezie wystawienniczej, która odbędzie się w pierwszej połowie marca przyszłego roku w Hanowerze, towarzyszyć będzie szereg mniejszych, organizowanych nie tylko w Niemczech, ale i na całym świecie. To duża szansa dla wystawców, którzy zdecydują się zaprezentować swoją ofertę. Także i tych z Polski.

    W tegorocznym CeBIT-cie uczestniczyło 75 polskich firm z sektora informatycznego. W przyszłym roku ma być ich 100-150. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zachęca firmy do aktywnego udziału w imprezie.

     – Organizujemy udział w targach, będziemy wspierać firmy w przygotowaniu spotkań z partnerami lub z ewentualnymi partnerami biznesowymi w czasie targów, czyli takie konkretne spotkania B2B, business to business – mówi Newserii prezes PARP, Bożena Lublińska-Kasprzak.

    Dla przedsiębiorstw, które korzystają z programów operacyjnych finansowanych ze środków unijnych, udział w imprezie może być bezpłatny. Na przykład w ramach „Paszportu do eksportu” czy Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej.

     – Firmy mogą również skorzystać ze wsparcia organizacji spotkań w ramach europejskiej sieci Enterprise Europe Network, którą PARP koordynuje – dodaje Bożena Lublińska-Kasprzak.

    Sieć działa od czterech lat oferując małym i średnim przedsiębiorstwom kompleksowe usługi, które mają im pomóc rozwinąć tkwiący w nich potencjał innowacyjny. Należy zaznaczyć, że polskie firmy technologiczne należą dziś do najszybciej rozwijających się w Europie Środkowo-Wschodniej. W rankingu przygotowanym przez międzynarodową firmę doradczą Deloitte zajęły 36 spośród 50 miejsc. Każdego roku w Polsce kończy informatykę około 40 tysięcy studentów, co pozwala poważnie myśleć o perspektywach rozwoju branży.

     – Chcielibyśmy pokazać, że możemy pokonać ten efekt ograniczenia w akwarium, że polskie firmy mogą być znacznie większe, mogą debiutować albo rozwijać się na rynkach międzynarodowych – podkreśla wiceminister gospodarki, Dariusz Bogdan.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję

    Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.

    Prawo

    Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym

    Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.

    Firma

    Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie

    Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.