Newsy

Wrocławskie firmy będą wspierać start młodych na rynku pracy. Od grudnia ruszy Klub Młodego Przedsiębiorcy

2019-11-12  |  06:20
Mówi:Joanna Picher-Różyło
Funkcja:kierownik Biura Zarządu i CSR
Firma:Europejski Fundusz Leasingowy
  • MP4
  • Klub Młodego Przedsiębiorcy pomoże młodzieży Wrocławskiego Centrum Opieki i Wychowania świadomie wkroczyć na rynek pracy, zdobyć kompetencje zawodowe lub założyć własną firmę. Zainicjowany przez Europejski Fundusz Leasingowy Klub Młodego Przedsiębiorcy wystartuje w grudniu. Wciąż mogą się zapisywać firmy, które chcą włączyć się w rozwój lokalnej społeczności i umożliwić młodym odbywanie praktyk wakacyjnych w swoim przedsiębiorstwie. Program obejmuje na razie tylko Wrocław, ale docelowo będzie rozszerzony również na inne miasta w Polsce.

    – Klub Młodego Przedsiębiorcy to zainicjowany przez nas projekt, który ma dać szansę podopiecznym Wrocławskiego Centrum Opieki i Wychowania poznać świat, do którego za chwilę będą wkraczać, pomóc im się zorientować, gdzie i jak zdobyć pracę, czy opłaca się założyć własną firmę, jak załatwić związane z tym formalności. Słowem: wszystko to, co potrzebne młodemu człowiekowi, żeby wkroczyć w dorosłe życie, usamodzielnić się, zacząć zarabiać i poszerzać swoje kompetencje – mówi agencji Newseria Biznes Joanna Picher-Różyło, kierownik Biura Zarządu i CSR w Europejskim Funduszu Leasingowym.

    Prowadzony przez EFL projekt Klub Młodego Przedsiębiorcy jest skierowany do wychowanków Wrocławskiego Centrum Opieki i Wychowania, którzy mają powyżej 15 lat. To największa we Wrocławiu placówka opiekuńczo-wychowawcza, która ma pod opieką około 200 młodych ludzi. Program zostanie oficjalnie zainaugurowany 7 grudnia. Jego główny cel to przekazanie młodym wiedzy oraz umiejętności potrzebnych do wejścia na rynek pracy, zdobycia doświadczenia zawodowego albo założenia własnej firmy i uzyskania finansowej niezależności.

    – Na początek nasi pracownicy przekażą swoją wiedzę młodym ludziom, którzy od czerwca zaczną uczestniczyć w praktykach i uczyć się zawodu – mówi Joanna Picher-Różyło. – Zastanawialiśmy się, jak pomóc lokalnym społecznościom i zaangażować przy tym naszych pracowników. Chcieliśmy również zaangażować do pomocy inne firmy, które mogą zaoferować wiedzę, wykłady czy praktyki. Postanowiliśmy połączyć siły: lokalnej społeczności, naszych pracowników i firm zrzeszonych.

    Obok Europejskiego Funduszu Leasingowego partnerami projektu Klub Młodego Przedsiębiorcy są Bank Credit Agricole, Narodowe Forum Muzyki oraz Carefleet, a honorowy patronat nad nim objęło miasto Wrocław i prezydent miasta Jacek Sutryk. Jednak do projektu wciąż może się zapisać każda firma, która chciałaby w nim uczestniczyć i umożliwić np. odbywanie młodym praktyk wakacyjnych czy staży w swoim przedsiębiorstwie albo przekazać wiedzę ekspercką w formie wykładów. EFL zaprasza do projektu szczególnie małe i średnie firny.

     Przewidujemy dalszy rozwój tego projektu na całe województwo dolnośląskie, jak również na całą Polskę. Wierzymy, że jest to projekt na tyle dobry, że z czasem zaczną do niego przystępować także inne miasta i firmy – mówi Joanna Picher-Różyło.

    Udział w projekcie ma pozwolić podopiecznym Wrocławskiego Centrum Opieki i Wychowania przygotować się do rozpoczęcia życia na własny rachunek. Młodzi będą m.in. pracować nad umiejętnościami autoprezentacyjnymi, panowaniem nad stresem i poznawaniem podstaw finansowych działalności gospodarczej. Z kolei uczestniczącym w nim firmom umożliwi czynne włączenie się w rozwój lokalnej społeczności.

    – Dla młodych ludzi korzyść, czyli usamodzielnienie się, jest oczywista. Do momentu, kiedy przebywają we Wrocławskim Centrum Opieki i Wychowania, są kierowani przez opiekunów, a opuszczając placówkę, zostają pozostawieni sami sobie. Chcemy im pokazać, jak się usamodzielnić, jak wejść w dorosły świat. Chcemy im pokazać, że sami są kowalami własnego losu – mówi Joanna Picher-Różyło.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Handel

    Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

    Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

    Bankowość

    RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

    W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

    Handel

    Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

    – Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.