Newsy

PKN Orlen opublikuje sprawozdanie finansowe ze wszystkich 70 spółek zależnych w 23 dni po zakończeniu kwartału

2013-10-21  |  06:55
Mówi:Sławomir Jędrzejczyk
Funkcja:wiceprezes zarządu PKN Orlen ds. finansowych
  • MP4
  • W środę PKN Orlen jako jedna z pierwszych firm na polskim rynku poda wyniki za III kwartał. Dziś publikacja sprawozdania zajmuje nieco ponad 3 tygodnie od zakończenia kwartału, a jeszcze pięć lat temu było to dwa razy dłużej. Zważywszy na to, że grupa działa na kilku rynkach europejskich i konsoliduje działalność 70 spółek, jest to tempo zawrotne.

    PKN Orlen właśnie za tempo i jakość sprawozdań otrzymał nagrodę „Best of the Best” w dziedzinie sprawozdań finansowych w konkursie The Best Annual Report 2012, organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków.

    – Jesteśmy jedną z pierwszych spółek, która publikuje wyniki, a biorąc pod uwagę skalę naszej działalności, czyli fakt, że działamy także na rynku czeskim, niemieckim, litewskim, i że konsolidujemy 70 spółek, to powinno działać to na wyobraźnię – podkreśla Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes zarządu ds. finansowych w PKN Orlen.

    Sprawozdanie za III kwartał br. spółka przedstawi w najbliższą środę.

    Jak podkreśla Sławomir Jędrzejczyk, to dzięki determinacji zespołu czas raportowania wyników finansowych w spółce udało się skrócić w ciągu pięciu lat z 45 do 23 dni. Dodaje, że szybkie raportowanie wyników jest ważnym narzędziem w budowaniu dobrych relacji z inwestorami i komunikacji z rynkiem.

    – Inwestorzy zwracają uwagę na inwestor relations, czyli nie tylko na sam fakt otrzymania raportu, ale na komunikację z rynkiem – zapewnia wiceprezes Orlenu. – Otrzymujemy szereg wyróżnień za jakość. sprawozdań, ale za tym idzie również czas, czyli tempo raportowania tych wyników oraz cała warstwa komunikacyjna – wyjaśnia.

    Właśnie za jakość i tempo spółka otrzymała w piątek nagrodę „Best of the Best” w dziedzinie sprawozdań finansowych w konkursie The Best Annual Report 2012, organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków.

    – Otrzymana nagroda to dla nas absolutne wyróżnienie, które pokazuje, że jakość już mamy opanowaną perfekcyjnie. Dostaliśmy już drugą nagrodę z najwyższą liczbą punktów w historii tego konkursu – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Sławomir Jędrzejczyk. – To motywuje zespół do ciężkiej pracy, żeby za rok znów się tu znaleźć.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.