Mówi: | François Nuyts |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Allegro |
Allegro zainwestuje w tym roku 1 mld zł w rozwój platformy. 200 mln ofert i 20 proc. więcej sprzedawców do końca roku
– Przygotowaliśmy na ten rok długą listę innowacji – zapowiada François Nuyts, prezes Allegro. W tym roku ulubiony serwis e-zakupów Polaków zainwestuje w rozwój swojej platformy e-commerce’owej 1 mld zł. Skupi się głównie na ulepszeniach w obszarze dostaw i rozwoju usługi Allegro Smart!. Zaproponuje także lepszą wyszukiwarkę opartą na sztucznej inteligencji, uczeniu maszynowym i bardziej spersonalizowanych ofertach. Dla sprzedawców pojawią się nowe narzędzia, które ułatwią im rozpoczęcie biznesu i obniżenie jego kosztów. Dzięki temu liczba profesjonalnych sprzedawców w tym roku ma się zwiększyć o 20 proc., a liczba ofert wzrosnąć do 200 mln na koniec roku.
– W tym roku czeka nas jeszcze większe przyspieszenie na rynku e-commerce. Świetnie odnajdujemy się w obecnej sytuacji gospodarczej, co zawdzięczamy dużej aktywności zarówno konsumentów, jak i sprzedających – mówi agencji Newseria Biznes François Nuyts, prezes zarządu Allegro. – W ubiegłym roku zainwestowaliśmy 700 mln zł w cały ekosystem Allegro. W tym zamierzamy zainwestować 1 mld zł, żeby uczynić platformę jeszcze lepszym miejscem dla konsumentów i sprzedających. Przygotowaliśmy na ten rok długą listę innowacji.
Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków internetowego handlu. Według danych Gemiusa w ubiegłym roku jego dynamika wyniosła 18 proc. wobec 15 proc. rok wcześniej. Zakupy w sieci robi już 62 proc. Polaków. Potencjał do rozwoju wciąż jest duży, bo udział e-commerce w branży handlu detalicznego wynosi w Polsce 6,7 proc., podczas gdy na bardziej rozwiniętych rynkach Europy Zachodniej sięga 9,9 proc., a w Wielkiej Brytanii – 17 proc.
Jednym z gigantów polskiego rynku jest Allegro, odwiedzane co miesiąc średnio przez 18 mln klientów. Do najbardziej popularnych i najszybciej rosnących kategorii na platformie należą Supermarket (wzrost o 50 proc. r/r), Dom i Ogród oraz Zdrowie i Uroda (obie wzrosły o 32 proc.). Wyszukiwarka Allegro przetwarza 1,6 tys. zapytań na sekundę, a według badań IRCenter z ubiegłego roku („Ścieżki zakupowe on-line w Polsce”) większość internautów od niej właśnie zaczyna wyszukiwanie produktów i zakupy w sieci.
– Liczba klientów rośnie z każdym rokiem, a przepis na to jest względnie prosty. Po pierwsze, trzeba dawać im coraz większe możliwości wyboru, a my będziemy mieć niedługo 200 tys. ofert dziennie. Po drugie, trzeba też dbać o to, żeby ceny zawsze były konkurencyjne, nie tylko podczas promocyjnych tygodni, ale i na co dzień. Niezależnie od dnia klient powinien znaleźć na Allegro najlepszą cenę. Po trzecie, cały proces zakupu musi być przewidywalny, a kupione produkty powinny jak najszybciej trafiać do klientów. Udaje nam się realizować te założenia, dlatego mamy coraz więcej klientów – mówi François Nuyts.
Mocny akcent Allegro postawi na rozwój usługi Smart! Umożliwia ona bezpłatną dostawę do ponad 20 tys. punktów odbioru w całej Polsce, a od zeszłego roku również dostawę kurierem. Jest dostępna w ponad 70 mln ofert, a dzięki jej wprowadzeniu – według wyliczeń Allegro – klienci zaoszczędzili już ok. 500 mln zł na kosztach dostawy. Rekordzista wydał na ten cel o 90 tys. zł mniej.
– Chcemy, żeby ta usługa była jeszcze prostsza w obsłudze, szybsza, przystępniejsza cenowo i bardziej niezawodna, co z kolei przełoży się na satysfakcję klientów. A zadowolony klient wraca – podkreśla François Nuyts.
Z wyliczeń Allegro wynika, że sprzedawcy, którzy udostępnili w swoich ofertach Allegro Smart!, odnotowali z kolei wzrost liczby transakcji średnio o 37 proc. W tym roku platforma wprowadzi dla nich nowe narzędzia ułatwiające zarządzanie dostawami. Będą oni mogli również skorzystać z umów z operatorami logistycznymi i obniżyć koszty wysyłki.
Allegro skupi się w tym roku także na innych ulepszeniach w obszarze dostaw: rozbuduje sieć punktów odbioru, umożliwi klientom śledzenie zakupów na każdym etapie dostawy i wprowadzi zautomatyzowany proces zwrotu zakupionych towarów.
– Polacy, podobnie zresztą jak klienci z innych państw, są bardzo wrażliwi na cenę. Każdy chce mieć pewność, że zarobione pieniądze wydaje właściwie i nie przepłaca. Dlatego Allegro bardzo dba o konkurencyjność cen, ale też stara się pomagać konsumentom w zakupie droższych produktów dzięki rozwiązaniom umożliwiającym późniejszą zapłatę czy rozłożenie na raty – mówi François Nuyts.
Na platformie jest zarejestrowanych ponad 140 tys. profesjonalnych sprzedawców i ta liczba stale rośnie – w ubiegłym roku blisko 20 tys. nowych sprzedawców zdecydowało się otworzyć konta firmowe. Z kolei liczba opublikowanych ofert wzrosła aż o 40 proc. – do 130 mln, co oznacza niemal 100 tys. nowych ofert dziennie. Cele, które Allegro chce osiągnąć w tym roku, to wzrost liczby sprzedających o 20 proc. i 200 tys. nowych ofert na platformie dziennie, co przełoży się na ok. 200 mln ofert na koniec roku. Ma się do tego przyczynić wprowadzenie nowych narzędzi sprzedażowych, jak i rozwój ekosystemu, który pozwala łatwo dołączyć do platformy i wystawiać przedmioty za darmo w niemal wszystkich kategoriach.
W ubiegłym roku najbardziej aktywni na Allegro sprzedawcy zwiększyli sprzedaż o 118 proc., a 80 nowym firmom udało się osiągnąć wartość sprzedaży na poziomie 1 mln zł w niecałe 12 miesięcy.
– Nie oglądamy się na konkurencję, skupiamy się na polskich konsumentach i sprzedających. W tym celu ciągle zatrudniamy nowe osoby – pracuje dla nas już 2 tys. osób, z których 500 dołączyło w ostatnim czasie. Każdego dnia wsłuchują się w uwagi od klientów i sprzedających, żeby usprawniać platformę. Jeśli nam się to udaje, klienci i sprzedawcy są zadowoleni, a my rozwijamy się dalej – mówi prezes Allegro.
Do zespołu technologii Allegro dołączy w tym roku 250 nowych inżynierów, wielu z doświadczeniem w obszarze sztucznej inteligencji i machine learning. Będą m.in. rozwijać wyszukiwarkę na platformie, opierając się na wyszukiwanych hasłach i metodach wyszukiwania (np. czy klient szuka określonego produktu, czy po prostu przegląda Allegro w poszukiwaniu inspiracji), oraz dostarczać dane o interakcjach klientów dokonujących zakupów. Dzięki temu będą oni otrzymywać trafniejsze wyniki wyszukiwania, spersonalizowane rekomendacje czy dodatkowe sugestie.
![Segment przesyłek międzynarodowych notuje rekordowy wzrost. Przed świętami Polacy wysyłają do bliskich za granicą dwa razy więcej paczek Wszystkie newsy](https://www.newseria.pl/files/1097841585/dhl-przesylki-miedzynarodowe-foto1,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Segment przesyłek międzynarodowych notuje rekordowy wzrost. Przed świętami Polacy wysyłają do bliskich za granicą dwa razy więcej paczek
![Polska 13. najszybciej rozwijającym się rynkiem e-handlu na świecie. Firmy muszą jednak szukać nowych usług, żeby się wyróżnić](https://www.newseria.pl/files/1097841585/861424347_treo_platforma_4,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Polska 13. najszybciej rozwijającym się rynkiem e-handlu na świecie. Firmy muszą jednak szukać nowych usług, żeby się wyróżnić
![Rośnie popularność mobilnych zakupów i technologii w handlu. Tradycyjne sklepy nie znikną, ale muszą zmienić funkcję](https://www.newseria.pl/files/1097841585/mobile-institute-zakupy-przyszlosci-foto,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Rośnie popularność mobilnych zakupów i technologii w handlu. Tradycyjne sklepy nie znikną, ale muszą zmienić funkcję
![Prezes Allegro zapowiada duże zmiany w najbliższych miesiącach. Wśród nich odroczone płatności, wyszukiwanie wizualne i bilety na wydarzenia kulturalne](https://www.newseria.pl/files/1097841585/allegro-rozwoj-foto,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Prezes Allegro zapowiada duże zmiany w najbliższych miesiącach. Wśród nich odroczone płatności, wyszukiwanie wizualne i bilety na wydarzenia kulturalne
![W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę](https://www.newseria.pl/files/1097841585/omnipack-e-commerce-foto,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę
![Wysokie koszty dostaw przesyłek hamują rozwój handlu w sieci. Allegro postanowiło na stałe wprowadzić darmowe przesyłki i zwroty](https://www.newseria.pl/files/1097841585/allegro-smart-foto_1,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wysokie koszty dostaw przesyłek hamują rozwój handlu w sieci. Allegro postanowiło na stałe wprowadzić darmowe przesyłki i zwroty
Czytaj także
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-01-31: Unijne przepisy zwiększą bezpieczeństwo inwestycji w kryptowaluty. Nowe regulacje mają uporządkować rynek
- 2025-01-30: Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
- 2025-01-30: Inwestycje w kamienice zyskują na popularności. Nie odstraszają nawet wyzwania konserwatorskie
- 2025-02-03: Ceny najmu mieszkań stabilizują się. Zakończenie wojny w Ukrainie może spowodować odpływ najemców i spadek cen
- 2025-01-22: Ślepe pozwy pomogą walczyć z hejtem w internecie. Spodziewana lawina wniosków może sparaliżować sądy
- 2025-01-20: Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł
- 2025-01-15: Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą
- 2025-01-21: Polacy nie wiedzą zbyt dużo o chorobach mózgu. Jeszcze mniej o tym, jak o niego dbać
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros0,w_274,_small.jpg)
Sejm pracuje nad podwyżką akcyzy na e-papierosy i urządzenia do waporyzacji. Część produktów może zniknąć z rynku
Planowane podwyżki akcyzy mogą doprowadzić do wycofania części produktów z rynku, a eksperci zwracają uwagę na szereg nieprawidłowości dotyczących projektu i sposobu ich procedowania. Zdaniem dr. hab. Krzysztofa Koźmińskiego, kierownika Centrum Oceny Skutków Regulacji, regulacja może naruszać kluczowe zasady prawne, takie jak zasada proporcjonalności i równości wobec prawa. – Mam wątpliwości, czy taka zmiana podatkowa jest adekwatna w stosunku do deklarowanych skutków, które chce osiągnąć projektodawca – mówi ekspert, wskazując też na krótki okres vacatio legis, który może utrudnić przedsiębiorcom dostosowanie się do nowych przepisów.
Konsument
Rola telekomów w upowszechnianiu sztucznej inteligencji rośnie. T-Mobile udostępnia klientom zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro
![](https://www.newseria.pl/files/11111/tmobile-sztuczna-foto-1,w_133,_small.jpg)
Firmy telekomunikacyjne odgrywają coraz ważniejszą rolę w udostępnianiu szerokiemu odbiorcy sztucznej inteligencji. T-Mobile udostępni swoim klientom w ramach programu Magenta Moments, całkowicie za darmo, zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro, wykorzystującą płatne modele językowe. Ma to być odpowiedź na potrzeby, które stają się widoczne już dziś, a w niedalekiej przyszłości staną u podstaw wszelkich działań związanych z wyszukiwaniem informacji w sieci.
Problemy społeczne
Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
![](https://www.newseria.pl/files/11111/kmon-karpinska-seniorzy-foto2-1,w_133,_small.jpg)
Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc. – wynika z raportu Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich. To oznacza, że metropolie – chociaż nie wszystkie – będą się starzeć nieco wolniej niż reszta kraju. Z tym procesem wiąże się szereg wyzwań dla samorządów i zadań związanych m.in. z przygotowaniem usług dla zróżnicowanej grupy seniorów i dostosowania przestrzeni miejskiej.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.