Newsy

Segment przesyłek międzynarodowych notuje rekordowy wzrost. Przed świętami Polacy wysyłają do bliskich za granicą dwa razy więcej paczek

2019-12-09  |  06:25

W ostatnich latach segment przesyłek międzynarodowych notuje wzrost sięgający aż 40 proc. rocznie. To efekt rosnącej popularności polskich e-sklepów wśród klientów z zagranicy, ale także rosnącej liczby przesyłek od klientów indywidualnych w Polsce, którzy – zwłaszcza w okresie przedświątecznym – chętnie wysyłają paczki do bliskich mieszkających w innych krajach UE. W tym roku DHL uruchomił narzędzie, które pozwala nadać taką paczkę online, przy pomocy telefonu bądź komputera. Operator podkreśla, że w ostatnim roku zanotował aż 70-proc. wzrost przesyłek nadawanych tym kanałem.

– Przesyłki wysyłane z Polski za granicę w okresie przedświątecznym rosną dwa razy szybciej niż w każdym innym miesiącu roku. Te wzrosty w ostatnich latach w ogóle są bardzo duże, bo ponad 40-procentowe – mówi agencji Newseria Biznes Anna Kania-Okieńczyc, dyrektor marketingu w DHL Parcel Polska.

Jak podkreśla, jest to spowodowane dwoma czynnikami. Pierwszy to rosnąca popularność polskich e-sklepów wśród klientów z zagranicy, głównie z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Czech i Słowacji.

– Klienci z tych państw chętnie kupują w polskich sklepach internetowych. Te są dla nich coraz bardziej atrakcyjne – dobrze odpowiadają na potrzeby zagranicznych klientów jakością oferty, ale również procesu zakupowego, konstrukcji sklepu internetowego czy integracji płatności. Jest to również związane z faktem, że my – jako dostawcy przesyłek – bardzo dobrze odpowiadamy na oczekiwania klientów zagranicznych. Integracja z uznanym w Europie dostawcą przesyłek podnosi wiarygodność takiego sklepu. To wszystko sprawia, że ten segment bardzo dobrze się rozwija – mówi Anna Kania-Okieńczyc.

Głównym partnerem dla polskich e-sklepów są Niemcy. Jak wynika z danych Ecommerce Foundation, tamtejszy rynek e-commerce był w ubiegłym roku wart 58,5 mld euro i odnotował 9-proc. dynamikę wzrostu. Niemieccy klienci chętnie robią zakupy online – również w polskich sklepach – i przeznaczają na nie coraz wyższe kwoty. Równie istotna jest Wielka Brytania, niekwestionowany lider europejskiego e-commerce, z rynkiem wartym już blisko 200 mld euro. Według danych za ubiegły rok Brytyjczycy na zakupy w sieci przeznaczają średnio 3,2 tys. euro rocznie, co czyni z nich pożądanych klientów również dla polskich e-sklepów.  

Motorem napędowym dla segmentu przesyłek międzynarodowych w Polsce są również klienci indywidualni, którzy – zwłaszcza w sezonie przedświątecznym – wysyłają paczki do swoich bliskich mieszkających i pracujących za granicą. Te trafiają głównie do Wielkiej Brytanii i Niemiec, gdzie rezyduje największa Polonia. Według danych GUS jest to odpowiednio 793 tys. i 703 tys. osób. Spory wolumen przesyłek trafia także do Holandii, Włoch i Francji.

– Akurat ten segment rośnie przed świętami bardzo szybko. Polaków za granicą jest już ponad 2,5 mln, a to jest czas wyjątkowy, kiedy chcemy dzielić się z bliskimi – mówi Anna Kania-Okieńczyc.

Dyrektor marketingu w DHL Parcel Polska podkreśla, że w segmencie biznesowym, czyli po stronie sklepów internetowych, wszystkie przesyłki są generowane online. Z kolei klienci indywidualni do tej pory mogli nadać paczkę tradycyjnie bądź przez internet. Ten drugi kanał cieszy się rosnącą popularnością, dlatego firma już w ubiegłym roku uruchomiła aplikację „DHL dla Ciebie”, która pozwala przy pomocy telefonu, komputera lub tabletu nadać paczkę w mniej niż 3 minuty, bez konieczności wychodzenia z domu. Do tej pory taka możliwość istniała tylko dla przesyłek krajowych. W tym roku – w odpowiedzi na duże zainteresowanie – DHL Parcel rozszerza usługę także o przesyłki międzynarodowe.

– W tym roku umożliwiliśmy wysyłanie paczek również za granicę, do wszystkich krajów Unii Europejskiej. Widzimy, że nasi klienci bardzo chętnie korzystają z tego narzędzia, lubią je i wracają. 70-proc. wzrost zamówień w segmencie klientów indywidualnych jest wyjątkowy, więc cieszy nas, że udało się odpowiedzieć na ich oczekiwania – mówi Anna Kania-Okieńczyc.

Aplikacja „DHL dla Ciebie” pozwala obecnie nadać paczkę do dowolnego kraju Unii Europejskiej w kilku krokach. W tym celu należy wprowadzić dane, opłacić przesyłkę w dowolnej formie i utworzyć online etykietę paczki. Następnie trzeba nadać ją w jednym z punktów sieci partnerskiej, która liczy już blisko 8 tys. jednostek.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media@newseria.pl 

Transport

Branża transportowa nie skorzysta na tarczy antykryzysowej. Bez realnej pomocy przewoźników czeka fala upadłości

– Branża transportowa znalazła się w tragicznej sytuacji, przewoźnicy stoją pod ścianą – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak podkreśla, przedsiębiorcy bardzo liczyli na rozwiązania zawarte w rządowej tarczy antykryzysowej, ale ta praktycznie nie objęła branży transportowej. Bez rządowej kroplówki i zastrzyku finansowania czeka ją fala upadłości. Część właścicieli firm działających w branży, która zatrudnia ponad 0,5 mln pracowników, już rozpoczęła zwolnienia.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Alior modernizuje swoje oddziały. Stawia także na rozwój usług online

Klienci bankowości oczekują przede wszystkim wygody, a budowanie ich pozytywnych doświadczeń jest opłacalne. Co drugi klient poleci usługi banku, z którego jest usatysfakcjonowany wynika z badań PwC. Alior Bank prowadzi szeroko zakrojone analizy satysfakcji i potrzeb klientów i na tej podstawie rozpoczął już proces modernizacji swoich placówek. Stawia na ich digitalizację oraz zapewnienie klientom komfortu i dyskrecji, a dodatkowo każda z nich ma też być proekologiczna. 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Infrastruktura

Jerzy Kurella: 1,5 mld dol. od Gazpromu trzeba przeznaczyć na racjonalne inwestycje w wydobycie krajowe oraz produkcję biogazu

Cena gazu w kontrakcie jamalskim była nierynkowa i przez lata zawyżana – uznał Trybunał Arbitrażowy w Sztokholmie, który wydał wyrok kończący ponad pięcioletni spór o zmianę formuły ceny gazu pomiędzy rosyjskim Gazpromem i PGNiG na korzyść polskiej spółki. Nakazał też wstecznie zmienić sposób naliczania ceny gazu w kontrakcie jamalskim. Nowa formuła będzie ściśle powiązana z notowaniami tego surowca w Europie Zachodniej. PGNiG szacuje, że w związku z tą zmianą Gazprom będzie musiał zwrócić jej nadpłatę w wysokości 1,5 mld dol., czyli ok. 6,2 mld zł. – Ta kwota powinna zostać przeznaczona na racjonalnie prowadzone inwestycje w wydobycie krajowe oraz technologie związane z produkcją biogazu – zauważa były prezes spółki Jerzy Kurella.