Mówi: | Francois Nuyts, CEO Allegro Grzegorz Czapski, dyrektor ds. rozwoju Allegro |
Wysokie koszty dostaw przesyłek hamują rozwój handlu w sieci. Allegro postanowiło na stałe wprowadzić darmowe przesyłki i zwroty
Aktualizacja 9:30
Polski rynek e-handlu co roku notuje dwucyfrowe wzrosty liczby transakcji. W tym roku wartość całego rynku może sięgnąć 45 mld zł – szacuje PwC. To efekt większej częstotliwości transakcji i pozyskiwania nowych klientów. Jednocześnie 67 proc. Polaków przyznaje, że gdyby koszty dostawy były niższe, kupowaliby częściej. Platforma zakupowa Allegro wprowadziła rewolucyjną usługę o nazwie Allegro Smart!. Użytkownicy w ramach jednorazowej opłaty otrzymują darmowe dostawy oraz zwroty aż 365 przesyłek. Usługa zwraca się po 6–7 zamówieniach. To rewolucyjna zmiana korzystna dla polskich klientów e-handlu – przekonuje Francois Nuyts, CEO Allegro.
– Dostawa ma ogromne znaczenie dla konsumentów. Dla klientów ważne jest nie tylko to, by mieli dostęp do szerokiej oferty milionów produktów w niskich cenach, lecz także możliwość jak najszybszego i jak najdogodniejszego ich odbioru. I tym się zajęliśmy, tworząc usługę Allegro Smart! – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Francois Nuyts, CEO Allegro.
Raport PwC wskazuje, że rynek e-commerce w Polsce może w tym roku osiągnąć wartość aż 45 mld zł. Co roku liczba transakcji rośnie w dwucyfrowym tempie. To efekt częstszych zakupów robionych przez stałych klientów i przyciągania nowych. Obecnie już ponad połowa Polaków robi zakupy w internecie, jednak z badania Gemius „E-commerce w Polsce 2018” wynika, że ich liczba mogłaby być wyższa – 67 proc. osób kupowałoby więcej, gdyby koszty dostawy były niższe.
– Allegro Smart! zmienia polski rynek e-commerce. Wielu Polaków robi zakupy online, ale jednocześnie mamy świadomość, że jest to wciąż mała część społeczeństwa, mimo że oferta online jest zdecydowanie szersza i tańsza niż offline. Liczymy zatem, że uda nam się przekonać większą liczbę Polaków do zakupów przez internet, a gdy już spróbują, liczymy, że staną się one ich nawykiem – ocenia Francois Nuyts.
Allegro, aby zachęcić do częstszych zakupów, wprowadziło program Allegro Smart!. Obejmuje on 365 dostaw za 49 zł (rok) lub 180 za 39 zł (sześć miesięcy), użytkownicy otrzymują darmowe dostawy oraz zwroty towarów, a także dodatkowe korzyści, jak m.in. dostęp do specjalnych zniżek czy dodatkowych monet. Na start programu dostępnych jest już ponad 30 mln produktów (z ok. 90 mln ofert) od najlepszych sprzedawców na Allegro.
– Każdy klient jest inny i ma różne wymagania. Jednego dnia będzie mu zależało na szybszej dostawie, drugiego – na dostawie do konkretnego punktu. Dlatego wspólnie z naszymi partnerami, firmami logistycznymi, stale opracowujemy innowacje. Chcemy zapewnić konsumentom zróżnicowaną ofertę umożliwiającą najdogodniejszą dostawę każdego rodzaju paczki i każdego dnia. Allegro Smart! to jedna z wielu naszych innowacji, której celem jest maksymalne ułatwienie procesu zakupów i maksymalne przyspieszenie dostawy zakupionych produktów – mówi Francois Nuyts.
Nowa usługa obejmuje dostawę do sieci 15 tys. punktów odbioru: Paczkomaty InPost, placówki Poczty Polskiej, punkty odbioru w kioskach Ruchu, sklepach Żabka, Freshmarket oraz na stacjach Orlen. Obecnie dostawa pojedynczych przesyłek z Allegro do Paczkomatów kosztuje ok. 8–10 zł, w przypadku pojedynczych przesyłek z Allegro przez kuriera to koszt od ok. 11 zł do blisko 16 zł. Za przesyłki realizowane przez Pocztę Polską trzeba zapłacić ok. 8 zł, a w sieci Ruchu ceny zaczynają się od ok. 6–7 zł.
– Usługa Allegro Smart! to nawet 365 dostaw do sieci ponad 15 tys. paczkomatów i punktów odbioru w cenie 49 zł na rok, czyli ok. 4 zł miesięcznie – mówi Grzegorz Czapski, dyrektor ds. rozwoju Allegro. – Na Allegro mamy 17 mln klientów. Kupujący na Allegro wykonują średnio 20 transakcji w trakcie roku. Usługa Allegro Smart! zwraca się już po 6–7 takich transakcjach.
Allegro Smart obejmuje też bezpłatne zwroty i dodatkowe bonusy, m.in. monety, które uprawniają do tańszych zakupów, oraz specjalne oferty.
Czytaj także
- 2025-05-13: Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2025-04-15: Cykl życia smartfona jest coraz dłuższy. Mimo to większość Polaków chciałaby go wymieniać maksymalnie co dwa lata
- 2025-04-10: Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
- 2025-03-27: Zakończenie wojny w Ukrainie poprawiłoby klimat inwestycyjny w Polsce. Inwestorzy cenią stabilność i bezpieczeństwo
- 2025-03-13: Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
- 2025-02-13: Plaga nieautoryzowanych transakcji płatniczych. Konsekwencje zwykle ponosi klient banku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.