Nagrody „Home & Market" trafiły do „Najlepszych Partnerów w Biznesie 2012"
„Najlepsi Partnerzy w Biznesie" nagrodzeni. W tym roku po raz 10. magazyn ekonomiczny „Home & Market” przyznał nagrody dla firm i instytucji wyróżniających się na rynku i spełniających oczekiwania klientów. Wśród laureatów znaleźli się Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polski Związek Piłki Siatkowej, KGHM, PKP Cargo, Urząd Miasta Łodzi, Exatel i Kredyt Bank.
Tytuł „Najlepszego Partnera w Biznesie” przyznano w 18 różnych kategoriach.
Nagrodę w kategorii CSR otrzymał KGHM Polska Miedź za skuteczne i odpowiedzialne prowadzenie biznesu, poprzez aktywny udział w życiu lokalnych społeczności i zaangażowanie na rzecz ochrony środowiska.
– Nie obejdzie się biznes bez pieniędzy. Jednak bohater wspaniałego filmu mówi: U mnie słowo droższe pieniędzy. I to jest to zaufanie, na które zapracowaliśmy przez ostanie 51 lat tu, w kraju, w Polsce – mówił odbierając nagrodę Dariusz Wyborski, rzecznik prasowy miedziowego koncernu.
PKP Cargo zostało nagrodzone za dynamiczny rozwój działalności na rynkach zagranicznych i systematyczne poszerzanie i doskonalenie oferowanych klientom usług. Spółka jest obecnie drugim co do wielkości przewoźnikiem towarowym w Unii Europejskiej i stoi u progu prywatyzacji.
– PKP Cargo przeszło gigantyczną restrukturyzację. Jest spółką nastawioną na klienta. W zeszłym roku nasz zysk netto wyniósł ok. 400 mln zł. Ambicje są olbrzymie. Mam nadzieję, że za rok – może za trochę więcej – będą mogli Państwo kupić akcje PKP Cargo, ponieważ być może spółka zadebiutuje na giełdzie – powiedział rzecznik, Mariusz Przybylski odbierając nagrodę w kategorii Transport.
Miesięcznik Home & Market nagrodził również Partnerów Samorządowych. Laureatem został Urząd Miasta w Lublinie – za wspieranie społeczności studenckich, dbanie o infrastrukturę miejską i zachęty dla inwestorów.
Drugim nagrodzonym w tej kategorii są władze Łodzi. Tytuł Partnera Samorządowego łódzki Urząd Miasta otrzymał za stworzenie dobrych warunków dla rozwoju przedsiębiorczości w regionie, wychodzenie naprzeciw potrzebom inwestorów oraz za skuteczne wykorzystanie funduszy unijnych na modernizację i promocję miasta.
– Wiem, że Łódź nabiera w tej chwili prędkości. Zapraszam do Łodzi. To jest dobre miejsce do prowadzenia biznesu – przekonywała Hanna Zdanowska, prezydent miasta.
W kategorii Sport nagrodę otrzymali Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polski Związek Piłki Siatkowej za wspólny projekt upowszechniania siatkówki wśród dzieci i młodzieży. Prezes PZPS Mirosław Przedpełski odbierając nagrodę zapewniał, że to wspólne przedsięwzięcie na rzecz poprawienia fizyczności całego społeczeństwa.
– W siatkówce udaje nam się osiągnąć to, co jest bardzo ważne, czyli pokazać naszym partnerom biznesowym, że to jest opłacalny biznes. To jest olbrzymie partnerstwo. Chciałbym podziękować ministerstwu i rządowi za to, że nam pozwolili ten program zrealizować – podkreślał szef Związku.
Tytuł „Najlepszego Partnera w Biznesie” w kategorii Dziennikarz otrzymał Wojciech Szeląg – szef redakcji ekonomicznej w Polsat News – za profesjonalizm, obiektywizm i rzetelność informowania opinii publicznej o świecie biznesu.
– Ja od 19 już lat mam najlepszych partnerów w biznesie, którymi w telewizji są oczywiście widzowie. Bez nich telewizja nie istnieje. Mam nadzieję, że Państwo są ich przedstawicielami – powiedział Wojciech Szeląg podczas odbierania nagrody.
Wśród innych laureatów nagrody miesięcznika „Home & Market” znaleźli się:
Kredyt Bank (w kategorii Bank), Exatel S.A. (w kategorii Telekomunikacja), SAS Institute Polska (w kategorii IT), Kraków Business Park (w kategorii Centra Biznesowe), Krakowska Szkoła Biznesu (w kategorii Edukacja), TUiR "WARTA" S.A. (w kategorii Ubezpieczenia), Volkswagen Leasing Polska Sp. z o.o. (w kategorii Flota), Europejski Fundusz Leasingowy S.A. (w kategorii Leasing), BRE Ubezpieczenia TUiR (w kategorii Bancassurance), Polisa Życie (w kategorii Wsparcie Przedsiębiorców), Kancelaria Prawna Skarbiec (w kategorii Kancelarie Prawne), Hotel Anders (w kategorii SPA i odnowa biologiczna), Krajowy Rejestr Długów (w kategorii Zarządzanie Wierzytelnościami).
Od 10 lat w konkursie zwyciężają firmy, które są uznawane przez środowisko biznesowe za godne zaufania i warte polecenia.
„Home&Market” to prestiżowy miesięcznik ekonomiczny. Publikuje raporty, prezentujące wybrane sektory gospodarki: rynek ubezpieczeniowy, bankowość, leasing, grupy kapitałowe, teleinformatyka oraz rankingi, szeregujące według kryteriów finansowych największe firmy działające w Polsce.
Czytaj także
- 2024-08-12: Ponad 200 polskich sportowców walczyło w Paryżu nie tylko o medale, ale też nagrody finansowe i uwagę sponsorów. To szczególnie istotne dla mniej popularnych dyscyplin
- 2024-07-25: Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
- 2024-06-18: Sztuczna inteligencja w centrum zainteresowania biznesu. Większość firm ogranicza się do pilotażów i eksperymentowania
- 2024-05-07: Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware
- 2024-06-25: Małe i średnie firmy dopiero zapoznają się z tematyką zrównoważonego rozwoju. Oczekiwania ze strony dużych kontrahentów wymuszą na nich szybsze działania
- 2024-03-22: Polskie firmy poniżej unijnej średniej pod względem cyfryzacji. Większość nie korzysta z chmury, elektronicznej wymiany informacji czy sztucznej inteligencji
- 2024-01-18: Aneta Glam-Kurp: Jestem muzą i inspiracją George’a. Bardzo dużo rozmawiamy o różnych wynalazkach, ja również daję mu jakieś ciekawe pomysły
- 2023-10-31: Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w firmach. Świadomość klimatyczna wciąż jednak jest niewystarczająca
- 2024-01-25: Laura Breszka: Dotknął mnie w życiu terror psychiczny od bliskiego mężczyzny, który okazał się psychopatą. Spotkałam się z wyrafinowaną przemocą i do dziś nie mogę sobie z tym poradzić
- 2024-02-02: Aneta Glam-Kurp: Nie mam dzieci, ponieważ nigdy nie chciałam się nimi związać z żadnym mężczyzną na całe życie. Jestem osobą niezależną i dobrze się czuję w związku nieformalnym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.