Newsy

H. Wirth (KGHM): dywersyfikacja kosztów i produktów daje nam szansę na przetrwanie burz

2013-06-25  |  06:35
Mówi:Herbert Wirth
Funkcja:Prezes
Firma:KGHM Polska Miedź
  • MP4
  • Budowanie zaufania społecznego i odgadywanie długotrwałych trendów – to zdaniem prezesa KGHM Polska Miedź strategia na czas kryzysu. Klucz do sukcesu tkwi również w innowacyjności produktów oraz dywersyfikacji produkcji. Prezes KGHM po raz drugi z rzędu znalazł się na szczycie listy „Wprost” TOP20 – Najlepsi menadżerowie na czas kryzysu.

    Herbert Wirth przyznaje, że na co dzień korzysta z dwóch „kierunkowskazów”.

     – Przede wszystkim to jest budowanie zaufania społecznego, tego kapitału, który obojętnie, czy mamy kryzys, czy jesteśmy w normalnych warunkach, jest potrzebny. Możemy sobie kupić lepszą, piękniejszą maszynę, ale jeżeli nie zbudujemy zaufania naszych pracowników czy interesariuszy, to naprawdę będzie trudno – podkreśla prezes KGHM Polska Miedź w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.

    Druga wartość, która jego zdaniem jest niezbędna w okresie dużej niepewności na rynkach to dostrzeganie trendów.

     – Dzisiaj jak jest dobra projekcja możemy tak działać, żeby dostosować swoje decyzje do tego, co się zdarzy – wyjaśnia Wirth. – Nie dać się zwariować chwilowymi odchyleniami. Jeżeli się wierzy w to, że to co się wykonuje, będzie potrzebne ludziom różnej nacji, w różnych szerokościach geograficznych, to warto tą drogą zmierzać.

    Choć, jak podkreśla, stuprocentowo skutecznej strategii nie da się stworzyć, to żeby pozostać konkurencyjnym na trudnym rynku, firma powinna stawiać na innowacyjność swoich produktów.

     – To jest wreszcie kwestia zdywersyfikowania tego, co my produkujemy oraz kosztów produkcji.  Produkujemy i drogo, i tanio, miedź i złoto. W związku z tym dywersyfikacja kosztowa i dywersyfikacja produktowa daje nam szansę przeżycia w okresie burz i naporów – zapewnia Herbert Wirth.

    Redakcja „Wprost” po raz drugi nagrodziła dwudziestkę najlepszych menedżerów na czas kryzysu, m.in. z branży finansowej, telekomunikacyjnej, paliwowo-energetycznej. Herbert Wirth ponownie zyskał największą liczbę głosów. Doceniono go przede wszystkim za budowanie silnej pozycji i wizjonerstwo.

    Wśród laureatów znaleźli się również: prezes Polskiego Holdingu Obronnego Krzysztof Krystowski, prezydent Poznania Ryszard Grobelny czy szefowa PTE Allianz Agnieszka Nogajczyk-Simeonow.

     – Nagrodzonych łączy to, ze przetrwali i mają szansę przetrwać kryzys. Myślę, że to jest najważniejsze, bo dzisiaj wcale nie jest łatwo istnieć na rynku. Państwo i przepisy nie sprzyjają, warunki ekonomiczne w Europie i na świecie też nie – podkreśla Sylwester Latkowski, redaktor naczelny „Wprost”.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

    Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

    Fundusze unijne

    Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

    Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

    Ochrona środowiska

    Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

    Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.