Newsy

ASUS spodziewa się dwucyfrowego udziału w polskim rynku urządzeń mobilnych

2013-09-17  |  06:10

ASUS jest trzecim graczem na polskim rynku urządzeń mobilnych, na którym w przyszłym roku zamierza uzyskać dwucyfrowy udział. Producent zapowiada, że w tym półroczu wprowadzi na rynek nowości m.in. w segmencie tabletów (ma w nim 4 proc. udział) oraz laptopów (16 proc.). Dla użytkowników tabletów szczególnie interesujący ma być IV kwartał – ujawnia Sławomir Stanik, country manager ASUS Polska.

ASUS nie obawia się konkurencji ze strony głównych graczy na polskim rynku urządzeń mobilnych. Obecnie zajmuje na nim trzecią pozycję, podczas gdy prym cały czas wiedzie Lenovo. O tym, że konkurencja między producentami zaostrza się, świadczyć mogą spadające ceny sprzętu. Dotyczy to zwłaszcza segmentu tabletów.

 Dzieje się bardzo wiele. ASUS globalnie jest w tej czołówce liderów, jeśli chodzi o tablety. Apple, Samsung i ASUS to jest na dzisiaj światowa trójka. Natomiast oczywiście pozostali bardzo mocno cisną, więc myślę, że doskoczą do nas prędzej czy później – komentuje w rozmowie Agencją Informacyjną Newseria Sławomir Stanik, country manager ASUS Polska.

ASUS jest obecnie trzecim na świecie, po Apple'u i Samsungu, producentem tabletów z blisko 5-procentowym udziałem w globalnym rynku – wynika z danych firmy analitycznej IDC. Z kolei w Polsce ma 4-procentowy udział w segmencie tabletów.

Chcemy konkurować przede wszystkim innowacyjnością, kreatywnością w podejściu do naszych produktów. Zarówno pod względem czysto technologicznych parametrów urządzeń, np. w 7 calowym tablecie mamy ekran HD, czego nie proponuje konkurencja. Po drugie istotny będzie design, kolorystyka, jakość materiałów. To również nas wyróżnia – deklaruje szef ASUS Polska.

ASUS będzie koncentrował się także na segmencie notebooków, w którym ma w Polsce 16 proc. udział.

Nie zamierzamy absolutnie odpuszczać. Bardzo wiele dzieje się również, jeżeli chodzi o nowe produkty w tym segmencie, a także w trzecim, w smartfonach. Więc wszystkie trzy nogi będą równo wspierane, będziemy się starali je rozwijać – zapewnia Sławomir Stanik.

W tym półroczu nowości ASUS-a pojawią się na wszystkich półkach cenowych. Country manager zapowiada, że szczególnie interesujący dla rynku tabletów ma być IV kwartał. Mają one działać zarówno w oparciu o system Android, jak i Windows.

Jeśli chodzi o tablety, Memo Pad HD 7 calowy w zasadzie już dostępny na rynku. Za chwilę jego większy brat w rozdzielczości Full HD, 10 calowy z możliwością transmisji danych w 3G, LTE zależnie od modelu. Do tego też długo wyczekiwana premiera nowego Nexusa, na przełomie sierpnia i września – wymienia Sławomir Stanik.

Druga połowa roku ma przynieść ciekawe rozwiązania również w segmencie notebooków.

Czekamy na premierę przede wszystkim nowych procesorów Intela, procesory Haswell – też za chwilę. ASUS pokaże rozwiązania oparte na nowym procesorze. Oczywiście nowy design, lepsze parametry – podkreśla.

Co więcej – nowości nie ominą najwyższej półki cenowej laptopów.

Z takich wisienek na torcie to czeka na nas w nadchodzącym kwartale nowy Zenbook, nasz flagowy produkt w wyższym segmencie, a także innowacyjny  laptop o nazwie TRIO, który ma trzy produkty w jednym laptopa, tablet, do tego dwa systemy, Android i Windows, więc zupełna dowolność wyboru – zapowiada Sławomir Stanik.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.