Mówi: | Wojciech Buczkowski |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Komputronik |
Komputronik w ofensywie. Zamyka małe sklepy i otwiera swój pierwszy Megastore
Komputronik Megastore ma ruszyć w stolicy na początku kwietnia. Sklep znajdować się będzie w Centrum Handlowym Jupiter w Warszawie i zajmować 2 tys. m2. Do końca 2014 roku ma powstać sześć takich obiektów w kraju. Szefowie spółki zapowiadają, że z ulic znikną małe salony sprzedaży, a pracownicy zostaną przeniesieni do dużego sklepu i punktów w galeriach handlowych.
Wielkopowierzchniowy sklep to pomysł szefów spółki na chude lata w branży. Chcą oni zdobyć klientów bogatą ofertą, zespołem doradców i atrakcyjnymi cenami. Sklep zostanie otwarty na początku kwietnia, tuż po Wielkanocy, w warszawskim Centrum Handlowym Jupiter.
– Na powierzchni ok. 2 tys. m2 zaproponujemy naszym klientom wielką wystawę sprzętu IT, z mnóstwem doradców, którzy będą w stanie wyjaśnić klientowi funkcjonalność sprzętu, zapytać o to, czego potrzebuje i dobrać właściwe rozwiązanie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Wojciech Buczkowski, prezes firmy.
Megastore Komputronika ma odróżniać od konkurencji większa oferta oraz stoiska producenckie. W projekt zaangażowane są takie marki, jak: Acer, Apple, Asus, Canon, DELL, HP, Intel, Lenovo Microsoft, Samsung, Sony, Toshiba.
– Zaoferujemy stoiska producenckie, na których producenci będą mogli pokazać wszystkie swoje rozwiązania i produkty dostępne na rynku polskim, naszym zadaniem będzie dobranie właściwego rozwiązania spełniającego potrzeby klienta – wyjaśnia Buczkowski.
W nowym sklepie będzie można kupić i przetestować sprzęt komputerowy. Możliwy tu będzie także odbiór towaru zamówionego przez internet.
– Cała polityka sprzedażowa tego miejsca zapewni na pewno wysoką sprzedaż. To nie będzie punkt, w którym klient obejrzy i będzie kupował w internecie, bo ceny, które tam zaoferujemy będą bardzo atrakcyjne – przekonuje prezes Komputronika.
Do końca 2014 roku w największych miastach w kraju ma powstać sześć tego typu placówek. Szefowie spółki planują likwidację małych sklepów. Celem jest skupienie się – poza salonami Megastore – na sprzedaży w galeriach handlowych. Jednym z pomysłów na finansowanie sklepów ma być pozyskiwanie środków od wystawiających się w sklepie producentów. Mają oni pokrywać nawet połowę kosztów prowadzenia Megastore.
– Projekt był wielokrotnie przemyślany. Bazuje na założeniach dość pesymistycznych, tak by móc przewidzieć te gorsze scenariusze. Dziś w Warszawie mamy kilka sklepów, część z nich zostanie zredukowana i przeniesiemy pracowników do nowego projektu. Ale będziemy też zatrudniać, wkrótce ruszy rekrutacja – wyjaśnia prezes spółki.
Firma planuje również zwiększenie sprzedaży internetowej. W tym roku może ona dogonić sprzedaż tradycyjną. Jednocześnie Komputronik zapowiada, że w tym roku zwiększy sprzedaż o 30-35 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.
– Intensywnie działamy w internecie i dynamika wzrostu jest bardzo wysoka. Jest szansa, że w tym roku sprzedaż internetowa w istotny sposób dogoni sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Zauważamy niesamowitą dynamikę wzrostu zamówień internetowych z odbiorem w salonach – twierdzi Buczkowski.
Właścicielem Komputronik Megastore będzie Grupa Komputronik S.A.. W jej portfolio znajdują się również inne spółki działające w branży IT: Benchmark Sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o.
Czytaj także
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-10-25: Obrót elektroniką z drugiej ręki sprzyja środowisku. Polacy coraz chętniej sięgają po używane i odnowione smartfony
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
- 2024-07-02: Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki
- 2024-05-16: Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
- 2024-06-03: Ministerstwo Zdrowia chce zakazać sprzedaży mentolowych wkładów do podgrzewaczy tytoniu. Według ekspertów doprowadzi to do wzrostu szarej strefy
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-05: Sprzedaż nagrań muzycznych rośnie w tempie prawie 20-proc. Streaming motorem napędowym, ale do łask wracają nośniki sprzed lat
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Ochrona środowiska
Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
Ponad 200 projektów dofinansowanych kwotą 92 mln euro – taki jest bilans wsparcia z programu „Rozwój przedsiębiorczości i innowacje” z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014–2021. Mikro-, małe i średnie firmy mogły za pośrednictwem PARP otrzymać granty na realizację innowacyjnych projektów związanych z ochroną środowiska, jakością wód oraz poprawiających jakość życia. – Firmy, które skorzystały z Funduszy Norweskich, odnotowały korzyści biznesowe, efekty środowiskowe, ale też pozabiznesowe, społeczne – ocenia Maja Wasilewska z PARP.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu
Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.