Newsy

Od dziś serwis Allegro w nowej odsłonie

2013-02-13  |  11:00
Supernews
Mówi:Katarzyna Kuśnierska
Funkcja:Dyrektor zarządzająca
Firma:Allegro.pl
  • MP4

    Nowy wygląd, łatwiejsze poruszanie się po serwisie i przeglądanie ofert oraz prosty sposób dotarcia do szukanych produktów. Takie zmiany od dziś zaczną się pojawiać w serwisie transakcyjnym Allegro. Choć już prawie co trzeci Polak robi zakupy na Allegro, jego przedstawiciele stawiają sobie ambitny cel – zachęcić do zakupów w Internecie jeszcze większą liczbę osób.

    Mimo że to największa zmian w historii serwisu, jego przedstawiciele zapewniają, że użytkownicy będą mieli czas na stopniowe oswojenie się ze wszystkimi nowościami.

     – Nie będzie to zmiana drastyczna, z dnia na dzień. Przez pierwszych kilka tygodni użytkownicy będą mieli możliwość swobodnego przełączania się między starym a nowym wyglądem, tak by każdy miał czas na spokojne zapoznanie się i przyzwyczajenie do tego, jak funkcjonuje nowa wersja Allegro – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Katarzyna Kuśnierska, dyrektor zarządzająca Allegro.pl. – Będzie to też czas dla nas, żeby zebrać od naszych klientów opinie i je przeanalizować.

    To właśnie opinie i potrzeby Allegrowiczów były impulsem do podjęcia decyzji o wprowadzeniu zmian. Tym bardziej, że zachowania konsumentów w sieci, na przestrzeni kilku ostatnich lat i sposób korzystania z jej zasobów, bardzo się zmieniły.

     – Coraz częściej kupujemy wzrokiem. Całe nasze życie się zmienia, przyspiesza, zaczynamy korzystać z coraz to nowych urządzeń, np. popularność zyskują smartfony, tablety, częściej korzystamy z Internetu w miejscach, w których jeszcze parę lat temu w życiu byśmy nie pomyśleli, że można to robić. W związku z tym staramy się dopasować Allegro do aktualnych potrzeb i aktualnego trybu życia wszystkich użytkowników – przekonuje Katarzyna Kuśnierska.

    Poza wyglądem, zmieni się także sposób poruszania po serwisie, będzie on bardziej przyjazny dla klientów i zapewni szybkie dotarcie do przedmiotów.

     – Sama jestem użytkownikiem Allegro, więc wiem, jak ważne jest łatwe i intuicyjne dotarcie do poszukiwanego przedmiotu – podkreśla Katarzyna Kuśnierska.

    Szybkie zakupy ma również zapewnić nowy sposób prezentowania produktów.

     – Stawiamy na duże, ładne, czytelne zdjęcia na jasnym tle, gdzie produkt jest doskonale widoczny i możemy go dokładnie obejrzeć na monitorze – wyjaśnia dyrektor zarządzająca Allegro.pl. – Nasi użytkownicy są przyzwyczajeni do korzystania z wyszukiwarki i bardzo ją sobie cenią. Dlatego postanowiliśmy ułatwić dotarcie do tego narzędzia. Wyszukiwarka będzie w tej chwili zawsze widoczna. Gdziekolwiek w serwisie się znajdziemy, będziemy mieli do niej łatwy i wygodny dostęp, a dzięki temu będziemy w stanie szybko, łatwo i skutecznie dotrzeć do przedmiotów, które nas interesują – dodaje Kuśnierska.

    Tym samym na zmianach skorzystają również sprzedawcy, których oferta będzie skutecznie trafiać do klientów. Na Allegro średnio w ciągu miesiąca kupujący mogą wybierać spośród 32 milionów ofert, więc każde usprawnienie dotarcia do poszukiwanego przedmiotu wydaje się być pomocne.

    Prowizje i opłaty nie wzrosną

    W nowym wyglądzie Allegro zmieni się sposób, w jaki sprzedający będą mogli dodatkowo promować swoje produkty, ceny w tym zakresie mogą się różnić od obecnych.

     – Zapewne dostosujemy cennik Allegro w zakresie opcji promowania do tego, co się będzie działo na serwisie. Natomiast nie przewidujemy żadnych zmian ani prowizji, ani opłat za wystawianie przedmiotów. Sprzedawcy mogą więc spać spokojnie – zapewnia Kuśnierska.

    Allegro ma obecnie 15,5 mln użytkowników.

    Więcej na temat
    IT i technologie Allegro: nowa odsłona serwisu to początek serii zmian Wszystkie newsy
    2013-02-14 | 06:40

    Allegro: nowa odsłona serwisu to początek serii zmian

    Ewolucja bez rewolucyjnej zmiany przyzwyczajeń – to jak zapewnia Allegro – była filozofia zmian serwisu dotyczących zarówno kupujących, jak i sprzedających towary. Nowa odsłona

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

    Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

    Prawo

    Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

    Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

    Transport

    Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

    W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.