Newsy

Serwis bezpłatnych ogłoszeń lokalnych Tablica.pl zmienia nazwę na OLX.pl

2014-04-14  |  06:35
Mówi:Marcin Urbańczyk
Funkcja:dyrektor zarządzający
Firma:OLX.pl (dawniej Tablica.pl)
  • MP4
  • Tablica.pl, serwis bezpłatnych ogłoszeń lokalnych będzie funkcjonował pod nazwą OLX.pl. To element strategii właściciela obu serwisów, grupy Naspers, by wzmacniać markę OLX obecną w ponad 100 krajach na rynkach wschodzących. Dla użytkowników nic się nie zmieni: ich konta i hasła pozostaną bez zmian. Tablica.pl jest, według SimilarWeb, ósmą najpopularniejszą stroną w kraju.

    Nadal będzie za darmo, nadal lokalnie, nadal ten sam zespół, który stoi za dotychczasowym sukcesem serwisu, będzie go rozwijał i spełniał swoją misję ułatwiania lokalnego handlu – zapewnia Marcin Urbańczyk, dyrektor zarządzający OLX.pl w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes.

    Skoro właściwie nic się nie zmieni, można by się zastanawiać, po co zmieniać nazwę marki, która odniosła gigantyczny sukces na polskim rynku. Jej właściciel, firma Naspers, która jest również właścicielem Grupy Allegro, chce w ten sposób wzmocnić na polskim rynku swoją inną, globalną markę OLX, która dynamicznie się rozwija w ponad 100 krajach na całym świecie.

    Oba serwisy – Tablica i OLX mają tego samego właściciela, grupę Naspers. Decyzja o zmianie nazwy została podjęta na skutek zmian, jakie zachodzą w branży serwisów ogłoszeniowych i chęci wzmocnienia marki OLX na rynkach wschodzących – tłumaczy dyrektor zarządzający serwisu.

    Początkowe zmiany dotyczyć będą wyłącznie logo i nazwy serwisu ogłoszeniowego, żeby użytkownicy mieli czas na przyzwyczajenie się do nowych, ale jej właściciel nie wyklucza dalszych modyfikacji.

    Na pewno w długiej perspektywie będziemy korzystać z doświadczenia również naszych kolegów z Brazylii, Indii czy  Portugalii. I na pewno pozwoli nam to jeszcze lepiej spełniać naszą misję i ulepszać ten serwis pod kątem naszego użytkownika – przekonuje Urbańczyk.

    Tablica.pl, według danych Megapanelu za styczeń 2014 roku, ma ponad 7 milionów unikalnych użytkowników. Zanotowała największy przyrost w stosunku do grudnia 2013 roku spośród wszystkich ujętych w zestawieniu serwisów. W ciągu miesiąca przybyło portalowi aż milion nowych użytkowników.

    Według SimilarWeb jesteśmy ósmą stroną w kraju, a to dosyć spektakularny sukces – twierdzi dyrektor zarządzający OLX.

    Użytkownicy będą stopniowo przyzwyczajani do nowej marki.

    Każdy użytkownik po wpisaniu „Tablica.pl” zostanie przekierowany na nową stronę, dostanie informacje o zmianie, będzie mógł zarówno odwiedzić stronę informującą o tym, co zmieniliśmy i dlaczego, jak i znaleźć odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania, np.: „czy moje hasło i login zostały zmienione, czy nie?” i „czy jest jakaś ważna zmiana związana z regulaminem?” – zapewnia Marcin Urbańczyk.

    Planowane są także zakrojone na szeroką skalę działania marketingowe.

    Będziemy obecni w mediach, będzie kampania w telewizji oraz w serwisach YouTube, serwisach VOD, a także kampania display w największych serwisach w Polsce – twierdzi przedstawiciel OLX.pl.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.