Newsy

Spółka z grupy Inter Cars buduje nowe centrum logistyczne w Zakroczymiu. Zatrudni kilkaset osób

2014-12-04  |  06:35

Nawet 160 mln zł może wydać na nowe centrum logistyczne spółka Inter Cars. Inwestycja powstanie w Zakroczymiu koło Warszawy. Dzięki niej zostanie tam stworzonych kilkaset nowych miejsc pracy. Spółka liczy na stabilny rozwój we wszystkich segmentach rynku. Zamierza rozwijać szczególnie ofertę dla samochodów ciężarowych.

Obecnie spółka szuka głównego wykonawcy centrum logistycznego. Po zakończeniu tego procesu zostanie uruchomiony proces inwestycyjny.

Nowe centrum będzie blisko obecnej siedziby Inter Cars – mówi agencji informacyjnej Newseria Robert Kierzek, prezes zarządu Inter Cars. – Jest to inwestycja w strefie ekonomicznej. Powstaną nowe magazyny o powierzchni około 40 tys. mkw. z nowoczesną logistyką wewnątrzmagazynową i systemem sorterów.

Wartość inwestycji szacowana jest na około 160 mln zł. Jak podkreśla Kierzek, dzięki niej powstanie kilkaset nowych miejsc pracy.

Wszystkie inwestycje powinny dać nam bardzo mocne podstawy do dalszej ekspansji zarówno w Polsce, choć tu mamy mocną pozycję, jak i w innych krajach europejskich – zapowiada prezes Inter Cars.

Sprzedaż Inter Cars w październiku przekraczała 346 mln zł i była o ponad 13 proc. wyższa niż rok wcześniej. Lokomotywą tego wzrostu jest sprzedaż zagranicznych spółek dystrybucyjnych, która łącznie przekraczała 129 mln zł i była o 36 proc. wyższa niż w październiku 2013 roku. W Polsce dynamika wyniosła 11,7 proc.

Stawiamy na mocny rozwój produktów monokulturowych. Są to produkty, takie jak opona, olej czy akumulator – podkreśla Robert Kierzek. – Dzięki naszej strategii „one stop shop” znacznie zwiększyliśmy udziały w sprzedaży tych produktów.

Bardzo istotne dla firmy będzie również poszerzenie oferty dla samochodów ciężarowych.

Mówimy o całej ofercie, czyli materiałach eksploatacyjnych, materiałach naprawczych, elementach hamulcowych, jak klocki, tarcze, filtry, oraz oczywiście wszelkiej maści częściach naprawczych, częściach zawieszenia i częściach do układów pneumatycznych – deklaruje prezes Inter Cars. – Spółka zależna Inter Cars, czyli spółka Q-Service Truck, dostaje w tej chwili autoryzację na naprawę i serwis skrzyń automatycznych do pojazdów ciężarowych i tym też będziemy się w przyszłym roku intensywnie zajmować.

Jak podkreśla prezes, spółka stale rozwija platformę Motointegrator.pl., która jest połączeniem sprzedaży części wraz z usługą. Serwis ten jest szczególnym ułatwieniem dla kierowców w sezonie zmiany opon.

Inter Cars jest największym dystrybutorem części zamiennych do samochodów w naszym regionie Europy. Jest też sprzedawcą motocykli Triumph i Ducati. Spółka ma obecnie 168  filii oraz 162 oddziały zagraniczne w 12 państwach. Do Inter Cars należy koncept sieci ponad 1000 warsztatów naprawiających samochody osobowe i motocykle oraz 90 zajmujących się ciężarówkami.

W III kwartale przychody ze sprzedaży Inter Cars wzrosły do 997 mln zł i były o ponad 52 mln wyższe niż rok wcześniej. Skonsolidowany zysk netto spółki przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej sięgnął 56,2 mln zł i był o przeszło 6 mln zł wyższy niż w tym samym okresie 2013 roku. Po trzech kwartałach spółka zarobiła prawie 142 mln zł. Na jedną akcję spółki przypada więc po tym okresie ponad 10 zł zysku, to o ponad 2 zł więcej niż przed rokiem.

Jeszcze za wcześnie, żeby składać jakieś deklaracje dotyczące dywidendy – zaznacza Robert Kierzek. – Decyzje na pewno niedługo zapadną i o tym fakcie poinformujemy wszystkich naszych akcjonariuszy.

W 2014 roku walne zgromadzenie akcjonariuszy spółki przeznaczyło na dywidendę ponad 10 mln zł z niemal 146 mln zysku za 2013 rok. To oznaczało wypłatę 0,71 zł na jedną akcję.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.