Newsy

Sprzedaż wina w Żabce wzrosła o 30 proc.

2013-06-14  |  06:40

Sieć sklepów Żabka wprowadza do oferty tanie, ale – jak podkreślają jej przedstawiciele – dobre jakościowo wina. Spółka zapewnia, że cena butelki nie przekroczy 15 zł. Żabka widzi potencjał w tym segmencie rynku, bo Polacy nadal piją mało wina – aż dwudziestokrotnie mniej niż Niemcy. W porównaniu do ubiegłego roku spółka notuje 30-proc. wzrost sprzedaży win.

 – Jest to kontynuacja naszej strategii wprowadzania bardzo dobrych jakościowo win na rynek polski w bardzo korzystnych cenach. Chcielibyśmy, żeby wina w Polsce były bardziej dostępne, a dostępność to, po pierwsze, obecność w sklepie, po drugie, cena przystępna dla polskiego klienta – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

W Żabkach będzie można kupić kalifornijskie wina z rodziny Jack Rabbit. Butelka ma kosztować poniżej 15 zł. Prezes Żabki zapowiada, że oferta jest skierowana przede wszystkim do młodych, czynnych zawodowo klientów.

Obecnie Polacy średnio piją ok. 3 litrów tego alkoholu rocznie – niemal dwudziestokrotnie mniej niż Niemcy, więc zarząd Żabki widzi w tym rynku duży potencjał. Tym bardziej, że według danych The International Wine and Spirit Research w ciągu pięciu lat ilość spożywanego wina w Polsce wzrosła o 27,5 proc., a prognozy dalszych wzrostów są równie optymistyczne.

Roszyk podkreśla, że pomimo niskiej ceny wina Jack Rabbit są bardzo dobre jakościowo. Żabka może oferować korzystne ceny dzięki dużej sile nabywczej sieci.

 – Chcemy skorzystać z dużej liczby naszych sklepów. Jesteśmy liderem segmentu convenience nie tylko w Polsce, ale także w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki olbrzymiej sile nabywczej możemy importować wina bezpośrednio od producentów, i to z najlepszych winnic na świecie, a jednocześnie zaoferować je na półce z bardzo dużym dyskontem cenowym w stosunku do naszych konkurentów – tłumaczy strategię spółki Roszyk.

Żabka chce utrzymać obecną dynamikę wzrostu sprzedaży win. W pierwszych miesiącach tego roku sieć zanotowała o 30 proc. lepsze wyniki w tym segmencie niż w 2012 r. Było to możliwe między innymi dzięki wprowadzeniu pół roku temu do oferty win z półki premium. Roszyk podkreśla, że są to produkty nieco droższe, ale nadal przystępne cenowo.

Wprowadziliśmy wina typu Brunello, wina Châteauneuf-du-Pape, wina Chablis – wylicza Roszyk. – Zanotowaliśmy bardzo satysfakcjonującą sprzedaż. W całej kategorii wina w Żabce to jest wzrost na poziomie plus 30 proc.

Roszyk zaznacza, że około 70 proc. udziału w sprzedaży alkoholu w Polsce nadal mają sklepy małoformatowe. Według niego Żabka może zapewnić klientom nie tylko niższe ceny, ale i lepszą jakość niż inne punkty i zamierza walczyć o ten rynek.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.