Mówi: | Leszek Stankiewicz |
Funkcja: | wiceprezes zarządu |
Firma: | Fundamental Group |
Firmy budowlane widzą swoją przyszłości na rynku infrastrukturalnym
Firmy budowlane widzą duży potencjał na rynku infrastrukturalnym, dlatego coraz częściej inwestują w rozwój tej działalności. Jedną z nich jest Fundamental Group, który chce rozwijać nie tylko część infrastrukturalną, lecz także budownictwo inwestycyjne. Firma chce też walczyć o pozycje poprzez rozwój projektów mieszkań na wynajem realizowanych pod klucz w układzie „projektuj i buduj”. Pod koniec I kw. tego roku ma zostać oddany do użytku budynek w Warszawie. Fundamental Group chce się także rozwijać w zakresie infrastruktury drogowej i przemysłowej. W planach spółka ma też budowę sieci akademików.
– W 2016 roku nasza spółka umocniła swoją pozycję na rynku generalnego wykonawstwa robót kubaturowych, pozyskaliśmy nowych inwestorów. Rozpoczęliśmy także działalność na rynku infrastrukturalnym i wygraliśmy pierwszy kontrakt na budowę mostu. Na koniec roku podjęliśmy decyzję o rebrandingu. Firma Budner, która od 25 lat funkcjonowała na rynku, od 29 grudnia 2016 roku zmieniła nazwę na Fundamental Group – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Leszek Stankiewicz, wiceprezes zarządu firmy Fundamental Group.
Firma stawia na budownictwo inwestycyjne. W Polsce powstaje coraz więcej obiektów z apartamentami i mieszkaniami na wynajem. Strategią firmy jest udział w tym szybko rosnącym sektorze, zwłaszcza że mieszkania na wynajem są coraz częściej poszukiwane nie tylko przez firmy, lecz także przez inwestorów indywidualnych ze względu na wyższe stopy zwrotu niż przy tradycyjnych lokatach.
– Stawiamy na budownictwo inwestycyjne w zakresie mieszkań na wynajem. Chcemy zajmować się działalnością design and build, będziemy pozyskiwali dla naszych inwestorów zarówno grunty, projektowali budynki zgodnie z ich wymaganiami, jak i finalnie budowali wraz z wyposażeniem wszystkie mieszkania i budynki – zapowiada Stankiewicz.
Pod koniec I kw. 2017 roku ma zostać ukończona budowa przy ul. Samochodowej w Warszawie. Kolejne budynki mają powstać w Krakowie, Gdańsku i Warszawie.
Rozwój tego typu działalności jest odpowiedzią spółki na trudniejszy dostęp do kredytów bankowych i konkurencję ze strony dużych funduszy inwestycyjnych i programu Mieszkanie Plus, który może obniżyć ceny najmu. Podniesienie wkładu własnego także może negatywnie wpłynąć na rynek, jednak w obliczu niskich stóp procentowych mieszkania na wynajem stanowią dobrą alternatywę dla inwestorów.
– Będziemy pozyskiwali dla naszych inwestorów zarówno grunty, projektowali budynki zgodnie z ich wymaganiami i budowali wraz z wyposażeniem wszystkie mieszkania czy budynki. Wydaje nam się, że jest to bardzo dobry segment rynku, który mocno się rozwija i jest alternatywą dla lokowania kapitału przez inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych – ocenia wiceprezes Fundamental Group.
Firma chce się też skupić na rozpoczętych w 2016 roku pracach w sektorze infrastrukturalnym. W listopadzie ubiegłego roku przedsiębiorstwo zostało głównym wykonawcą budowy stacji C17 II linii warszawskiego metra (na Targówku).
– Wierzymy, że będziemy mogli uczestniczyć w kolejnych projektach metra w Warszawie. Planujemy dalszy rozwój w zakresie infrastruktury drogowej i przemysłowej w różnych częściach Polski. Kolejnym projektem, który będziemy rozwijać w 2017 roku, jest budowa sieci komercyjnych akademików dla studentów. Planujemy realizację kilku budynków, zaczynamy od budynku w Warszawie, następne budynki powstaną w Krakowie i Trójmieście – wskazuje Stankiewicz.
Dwell Well, czyli sieć komercyjnych akademików, którą buduje Fundamental Group, powstaje obecnie w Warszawie, przy ul. Sacharowa. Planowany termin zakończenia inwestycji to II połowa 2018 roku. Jednocześnie realizowana będzie budowa akademika przy ul. Grochowskiej. Łącznie oba obiekty pomieszczą ok. 800 łóżek. Firma chce rozwijać sieć w największych miastach akademickich.
– Planujemy realizację kilku budynków, zaczynamy od pierwszego budynku w Warszawie, kolejne powstaną w Warszawie, w Krakowie i Trójmieście – zapowiada Leszek Stankiewicz.
Czytaj także
- 2024-09-13: Grupa PGE wciąż zwiększa wydatki na inwestycje. Po raz pierwszy przekroczyły 4,5 mld zł
- 2024-08-28: Polacy decydują się na coraz mniejsze domy i bez garaży. Wzrost kosztów budowy może wkrótce przyspieszyć
- 2024-08-22: Lato to szczyt sezonu remontowego. Wakacyjne modernizacje znacznie częściej dotyczą mieszkań niż domów
- 2024-08-26: Mimo wybudowania ponad miliona mieszkań w ciągu dekady warunki mieszkaniowe Polaków się nie poprawiają. Rządowe programy też nie przynoszą rezultatów
- 2024-08-26: Polska nie może się uwolnić od węgla. Wszystko przez brak inwestycji w modernizację sieci elektroenergetycznych
- 2024-08-23: Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany
- 2024-08-01: Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
- 2024-07-30: Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
- 2024-07-17: Sztuczna inteligencja pomaga identyfikować czynniki ryzyka wypadków samochodowych. Naukowcy za pomocą Google Street View analizują pod tym kątem infrastrukturę drogową
- 2024-07-03: Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Wejście Ukrainy do UE może zająć jeszcze długie lata. Miałoby ono duży wpływ na polskie rolnictwo i rynek pracy
Akcesja Ukrainy do UE będzie oznaczać duże zmiany dla polskiego rolnictwa i potencjalne problemy na rynku pracy. Z drugiej strony to też szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą wziąć udział w powojennej odbudowie tego kraju. Jednak polski rząd powinien wykazać w tym celu aktywniejszą postawę i poprawić relacje z Ukrainą, które w ostatnim czasie uległy pogorszeniu – ocenia Marek Budzisz, ekspert ds. Rosji i obszarów postsowieckich w Strategy and Future.
Media i PR
Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.
Nauka
Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.