Newsy

Koleje Mazowieckie: rośnie liczba pasażerów i uruchamianych pociągów

2012-04-10  |  06:00
Mówi:Artur Radwan
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Koleje Mazowieckie
  • MP4

    W ubiegłym roku pociągi Kolei Mazowieckich przewiozły ponad 54 mln pasażerów. W ciągu siedmiu lat funkcjonowania spółki liczba pasażerów wzrosła o 14 mln osób. Coraz większa jest również praca eksploatacyjna, która w tym roku wyniesie 16,5 mln pociągokilometrów.

    Koleje Mazowieckie mają ambitne plany rozwoju dotyczące unowocześniania taboru, ale także wprowadzania nowych rozwiązań w zakresie obsługi podróżnych. O uruchomieniu nowych połączeń zadecyduje Samorząd Województwa Mazowieckiego, który jest organizatorem pasażerskiego transportu kolejowego na Mazowszu.

    Według statystyk Urzędu Transportu Kolejowego, Koleje Mazowieckie mają ponad 20-procentowy udział w rynku przewozów pasażerskich. Wynik ten plasuje spółkę na drugim miejscu wśród przewoźników w kraju.

     - 7 lat temu przewieźliśmy 40 mln pasażerów, w ubiegłym roku z naszych usług skorzystało prawie 54,5 mln osób. Porównując te dane widoczny jest znaczący wzrost liczby podróżnych - mówi Artur Radwan, prezes spółki Koleje Mazowieckie.

    Jednocześnie dodaje, że spółka będzie nadal rozwijać ofertę przewozową. O połączeniach w nowych relacjach zdecyduje Zarząd Województwa Mazowieckiego.

    Na początku marca samorząd Mazowsza przyjął program oszczędnościowy. Do przewoźnika trafi ok. 11 mln zł dotacji mniej niż zakładano, czyli ok. 235 mln zł. Zarówno prezes spółki, jak i przedstawiciele samorządu deklarują, że w związku z oszczędnościami nie jest planowane likwidowanie połączeń.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

    Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

    Fundusze unijne

    Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

    Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

    Ochrona środowiska

    Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

    Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.