Newsy

Koleje Mazowieckie: rośnie liczba pasażerów i uruchamianych pociągów

2012-04-10  |  06:00
Mówi:Artur Radwan
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Koleje Mazowieckie
  • MP4

    W ubiegłym roku pociągi Kolei Mazowieckich przewiozły ponad 54 mln pasażerów. W ciągu siedmiu lat funkcjonowania spółki liczba pasażerów wzrosła o 14 mln osób. Coraz większa jest również praca eksploatacyjna, która w tym roku wyniesie 16,5 mln pociągokilometrów.

    Koleje Mazowieckie mają ambitne plany rozwoju dotyczące unowocześniania taboru, ale także wprowadzania nowych rozwiązań w zakresie obsługi podróżnych. O uruchomieniu nowych połączeń zadecyduje Samorząd Województwa Mazowieckiego, który jest organizatorem pasażerskiego transportu kolejowego na Mazowszu.

    Według statystyk Urzędu Transportu Kolejowego, Koleje Mazowieckie mają ponad 20-procentowy udział w rynku przewozów pasażerskich. Wynik ten plasuje spółkę na drugim miejscu wśród przewoźników w kraju.

     - 7 lat temu przewieźliśmy 40 mln pasażerów, w ubiegłym roku z naszych usług skorzystało prawie 54,5 mln osób. Porównując te dane widoczny jest znaczący wzrost liczby podróżnych - mówi Artur Radwan, prezes spółki Koleje Mazowieckie.

    Jednocześnie dodaje, że spółka będzie nadal rozwijać ofertę przewozową. O połączeniach w nowych relacjach zdecyduje Zarząd Województwa Mazowieckiego.

    Na początku marca samorząd Mazowsza przyjął program oszczędnościowy. Do przewoźnika trafi ok. 11 mln zł dotacji mniej niż zakładano, czyli ok. 235 mln zł. Zarówno prezes spółki, jak i przedstawiciele samorządu deklarują, że w związku z oszczędnościami nie jest planowane likwidowanie połączeń.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.