Newsy

Koleje Mazowieckie: rośnie liczba pasażerów i uruchamianych pociągów

2012-04-10  |  06:00
Mówi:Artur Radwan
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Koleje Mazowieckie
  • MP4

    W ubiegłym roku pociągi Kolei Mazowieckich przewiozły ponad 54 mln pasażerów. W ciągu siedmiu lat funkcjonowania spółki liczba pasażerów wzrosła o 14 mln osób. Coraz większa jest również praca eksploatacyjna, która w tym roku wyniesie 16,5 mln pociągokilometrów.

    Koleje Mazowieckie mają ambitne plany rozwoju dotyczące unowocześniania taboru, ale także wprowadzania nowych rozwiązań w zakresie obsługi podróżnych. O uruchomieniu nowych połączeń zadecyduje Samorząd Województwa Mazowieckiego, który jest organizatorem pasażerskiego transportu kolejowego na Mazowszu.

    Według statystyk Urzędu Transportu Kolejowego, Koleje Mazowieckie mają ponad 20-procentowy udział w rynku przewozów pasażerskich. Wynik ten plasuje spółkę na drugim miejscu wśród przewoźników w kraju.

     - 7 lat temu przewieźliśmy 40 mln pasażerów, w ubiegłym roku z naszych usług skorzystało prawie 54,5 mln osób. Porównując te dane widoczny jest znaczący wzrost liczby podróżnych - mówi Artur Radwan, prezes spółki Koleje Mazowieckie.

    Jednocześnie dodaje, że spółka będzie nadal rozwijać ofertę przewozową. O połączeniach w nowych relacjach zdecyduje Zarząd Województwa Mazowieckiego.

    Na początku marca samorząd Mazowsza przyjął program oszczędnościowy. Do przewoźnika trafi ok. 11 mln zł dotacji mniej niż zakładano, czyli ok. 235 mln zł. Zarówno prezes spółki, jak i przedstawiciele samorządu deklarują, że w związku z oszczędnościami nie jest planowane likwidowanie połączeń.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

    W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

    Ochrona środowiska

    Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

    W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

    Transport

    Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

    Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.