Newsy

Koleje Mazowieckie: rośnie liczba pasażerów i uruchamianych pociągów

2012-04-10  |  06:00
Mówi:Artur Radwan
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Koleje Mazowieckie
  • MP4

    W ubiegłym roku pociągi Kolei Mazowieckich przewiozły ponad 54 mln pasażerów. W ciągu siedmiu lat funkcjonowania spółki liczba pasażerów wzrosła o 14 mln osób. Coraz większa jest również praca eksploatacyjna, która w tym roku wyniesie 16,5 mln pociągokilometrów.

    Koleje Mazowieckie mają ambitne plany rozwoju dotyczące unowocześniania taboru, ale także wprowadzania nowych rozwiązań w zakresie obsługi podróżnych. O uruchomieniu nowych połączeń zadecyduje Samorząd Województwa Mazowieckiego, który jest organizatorem pasażerskiego transportu kolejowego na Mazowszu.

    Według statystyk Urzędu Transportu Kolejowego, Koleje Mazowieckie mają ponad 20-procentowy udział w rynku przewozów pasażerskich. Wynik ten plasuje spółkę na drugim miejscu wśród przewoźników w kraju.

     - 7 lat temu przewieźliśmy 40 mln pasażerów, w ubiegłym roku z naszych usług skorzystało prawie 54,5 mln osób. Porównując te dane widoczny jest znaczący wzrost liczby podróżnych - mówi Artur Radwan, prezes spółki Koleje Mazowieckie.

    Jednocześnie dodaje, że spółka będzie nadal rozwijać ofertę przewozową. O połączeniach w nowych relacjach zdecyduje Zarząd Województwa Mazowieckiego.

    Na początku marca samorząd Mazowsza przyjął program oszczędnościowy. Do przewoźnika trafi ok. 11 mln zł dotacji mniej niż zakładano, czyli ok. 235 mln zł. Zarówno prezes spółki, jak i przedstawiciele samorządu deklarują, że w związku z oszczędnościami nie jest planowane likwidowanie połączeń.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

    Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

    Infrastruktura

    Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

    Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

    Polityka

    Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

    Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.