Mówi: | Piotr Muszyński |
Funkcja: | wiceprezes zarządu |
Firma: | Orange Polska SA |
Operator Orange skończył modernizację sieci. 98 proc. obszaru Polski w zasięgu internetu 3G
Po ponad dwóch i pół roku Orange kończy program inwestycyjny, dzięki któremu 98 proc. Polaków znalazło się w zasięgu internetu 3G. W tym czasie liczba stacji bazowych wzrosła o 60 proc. Zwiększenie zasięgu to szansa na zaoferowanie nowych usług w zakresie mobilnego dostępu do internetu.
‒ Program inwestycyjny służył poprawie jakości usług, przede wszystkim tych, które wiążą się z dostępem do mobilnego internetu – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjna Newseria Biznes Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu Orange Polska.
Dzięki rozpoczętemu w maju 2012 r. programowi rozbudowy i modernizacji sieci komórkowej Orange zapewnia dostęp do szybkiego internetu mobilnego 98 proc. Polaków. W ciągu najbliższych tygodni odsetek ten zwiększy się do 99 proc. Takie pokrycie jest możliwe dzięki 10 tys. stacji bazowych. W porównaniu ze stanem sprzed 2012 r. ich liczba zwiększyła się o 60 proc.
Muszyński podkreśla, że bez rozbudowy sieci Orange nie byłby w stanie sprostać potrzebom Polaków, którzy coraz częściej korzystają z internetu mobilnego. Program inwestycyjny prowadziła spółka joint-venture NetWorks!, w której po 50 proc. udziałów mają Orange oraz T-Mobile.
‒ Zaczęliśmy od sprawnie prowadzonych, ale wielomiesięcznych negocjacji formalno-prawnych z naszym partnerem. Następnym etapem było wspólne planowanie sieci, a następnie jej budowa, która polegała na wymianie całego sprzętu radiowego, którego używaliśmy do tej pory, na sprzęt nowej generacji, który umożliwia współdzielenie sieci pomiędzy dwoma operatorami – wyjaśnia Muszyński.
Jak podkreśla Muszyński, zwiększenie zasięgu poprawi dostęp do usług oferowanych przez Orange. Przekonuje, że to bardzo duża zmiana, która umożliwi operatorowi rozwój nowych produktów. Zostaną one uproszczone i oparte o internet mobilny. Dzięki inwestycji w nowe stacje bazowe Orange jest gotowy również na dalszy rozwój usług.
Poza pokryciem niemal całego kraju zasięgiem internetu 3G, Orange rozwija także zasięg szybkiego internetu LTE. W jego zasięgu jest już 22 mln Polaków, czyli niemal 60 proc. społeczeństwa.
‒ W ofercie produktowej stawiamy na dostęp do internetu mobilnego, uproszczenie naszych usług i na wszystko, co wiąże się z konwergencją, czyli możliwością wykorzystania sieci mobilnej i sieci stacjonarnej Orange ‒ podkreśla Piotr Muszyński.
Czytaj także
- 2025-07-08: Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy
- 2025-06-30: Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
- 2025-07-08: Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
- 2025-06-12: Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-05-13: Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.