Mówi: | Marcin Celejewski, prezes PKP Intercity Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska |
PKP Intercity przyspiesza prace nad rozwiązaniami proklienckimi. W lutym poda szczegóły
PKP Intercity chce przyspieszyć uruchomienie kolejnych proklienckich działań handlowych. Te miały być wdrażane na dużą skalę w 2015 roku, ale, jak podkreśla nowy prezes, spółka już jest gotowa na ich wprowadzenie. Szczegóły mają być znane w ciągu najbliższego miesiąca. Spółka liczy, że nowych pasażerów zachęci do podróży udostępnienie sieci WiFi i multimediów w pociągach.
– W ciągu miesiąca ujawnimy szczegóły planu, łącznie z harmonogramem wdrażania poszczególnych akcji proklienckich – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Maciej Celejewski, od środy prezes PKP Intercity. – Obecna sytuacja zmodyfikowała nieco nasze założenia i z działaniami, które były przygotowane na dużą skalę od połowy 2014 roku i w przyszłym, będziemy chcieli wejść wcześniej.
Do tej pory wdrożono już ponad 30 różnych inicjatyw proklienckich: od ulepszeń w sprzedaży, poprawy komfortu podczas podróży, aż po lepszą obsługę posprzedażową. W planach jest kolejnych 25 inicjatyw do zrealizowania.
Nowy prezes PKP Intercity podkreśla, że 2014 będzie już drugim, bardzo trudnym rokiem dla spółki i jej pasażerów, głównie ze względu na liczne remonty i modernizację infrastruktury kolejowej.
– Chcemy wykorzystać te dwa ciężki lata ciężkie dla naszych podróżnych, żeby zmieniać produkt, zmieniać strukturalnie PKP Intercity tak, żeby w roku 2015 zwieńczyć całą serię działań proklienckich – wyjaśnia Celejewski.
Inicjatywy proklienckie to szansa na polepszenie sytuacji PKP Intercity. W roku 2013 r. spółce ubyło ponad 4 miliony klientów. Jednak władze spółki podkreślają, że podejmowane działania już przynoszą efekty, przynajmniej na niektórych połączeniach.
– Prowadzimy wiele badań, które nam umożliwią lepiej dostosować ofertę i cenową, i produktową, i to przynosi skutek. Są trasy, na których PKP Intercity w zeszłym roku osiągnęło wzrosty, i są to głównie trasy dalekobieżne – zapewnia prezes. – Chcielibyśmy też przyspieszyć działania zmierzające do naprawy systemu transportu publicznego, czyli wspólnie z innymi kolejami odbudować ten system przez realizację modeli biznesowych przywiązanych do kolei aglomeracyjnych, miejskich i międzywojewódzkich.
Jednym z działań, które mają pomóc przyciągnąć nowych podróżnych, jest realizacja podpisanej wczoraj umowy z T-Mobile na dostawę internetu w pociągach. Ma to być nie tylko WiFi, ale także dostęp do zasobów rozrywki pokładowej, takich jak 40 pełnometrażowych filmów, do seriali, gier i bajek dla dzieci. Usługa ta ma zostać zapewniona do końca roku w 300 wagonach, na najpopularniejszych trasach krajowych i międzynarodowych. Poprawi to również jakość dostępu do wewnętrznej sieci internetowej PKP Intercity dla konduktorów, co ułatwi i przyspieszy zakup biletu w pociągu.
– Pierwszy raz wdrażamy w Polsce na tak dużą skalę dostęp do internetu i treści multimedialnych w naszych pociągach – mówi Celejewski. – W ciągu pierwszych trzech miesięcy działania usługi będzie nią objęte około 90 wagonów, czyli 3-4 składy. Cały kontrakt obejmujący pokrycie 300 wagonów spółki PKP Intercity urządzeniami umożliwiającymi dostęp do internetu oraz rozrywki pokładowej zostanie zrealizowany najpóźniej do końca roku.
Rozliczenie między kontrahentami odbędzie się na zasadzie barteru.
– Nasza spółka sprzedaje swoją niestandardową powierzchnię reklamową, znajdującą się w wagonach i na wagonach. Z drugiej strony T-Mobile realizuje po swojej stronie inwestycję zarówno jeśli chodzi o sprzęt, jak i o multimedia plus konserwację, utrzymanie i parametry dostępu – wyjaśnia prezes PKP Intercity.
Pasażerowie będą mieli dostęp do internetu o minimalnej prędkości 1,5 Mb/s. Początkowo sam dostęp do internetu będzie darmowy dla wszystkich użytkowników.
– W dalszej przyszłości zgodnie z umową usługa będzie gratisowa dla minimum 10 proc. wszystkich klientów – mówi Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska. – Jeszcze nie zdecydowaliśmy, jaka to będzie grupa, ale zakładam, że będą to głównie klienci naszej sieci. W przypadku filmów, jeszcze nie jest dopracowany model współpracy. Część zasobów na pewni będzie darmowa, a część płatna, np. dostęp do najnowszych produkcji.
Czytaj także
- 2025-07-01: Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować
- 2025-05-29: Trwają prace nad zmianami w finansowaniu kolei. Obecny system powoduje duże problemy branży i brak konkurencyjności transportu szynowego
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-02-28: Samotność coraz bardziej dotyka Polaków. Dla 90 proc. z nich problemem są też narastające podziały
- 2025-04-24: Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu
- 2025-02-24: Dwie trzecie wypadków na kolei jest z udziałem pieszych i kierowców. UTK planuje monitoring problematycznych przejazdów
- 2025-03-13: Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych
- 2025-04-10: Cyfryzacja kolei będzie przyspieszać. To jeden z głównych obszarów inwestycji w branży
- 2025-02-07: Rola telekomów w upowszechnianiu sztucznej inteligencji rośnie. T-Mobile udostępnia klientom zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro
- 2024-06-21: Prezes CPK: Czekamy na decyzję kierunkową rządu. Od 1 lipca spółka przechodzi pod nadzór Ministerstwa Infrastruktury
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.