Newsy

PKP Intercity: W kwietniu dwa razy więcej pasażerów na trasie Warszawa-Gdańsk

2012-04-16  |  06:40
Mówi:Janusz Malinowski
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:PKP Intercity
  • MP4

    W tym roku mniej pasażerów może wybrać się na wakacje koleją. Wszystko przez remonty torów, które znacznie wydłużają podróż. Dlatego PKP Intercity chce zatrzymać klientów niższymi cenami biletów. Wprowadzona od 1 kwietnia obniżka na trasie Warszawa-Gdańsk przynosi rezultaty. W pierwszych 10-dniach liczba pasażerów wzrosła dwukrotnie.

    Władze spółki zapewniają, że robią wszystko, by uciążliwości związane z ograniczeniem prędkości i zmieniającymi się rozkładami jazdy były jak najmniej dotkliwe dla pasażerów.

     - Największym problemem PKP Intercity jest remontowana infrastruktura i zmieniający się rozkład jazdy. Pewnym ułatwieniem jest dla nas dysponowanie większymi zasobami taborowymi. To nam pozwala z punktu widzenia pasażera przygotować bardziej optymalny rozkład jazdy, chociaż on nie zawsze z punktu widzenia ekonomicznego jest najlepszy dla spółki - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

    Mimo wysiłków spółki modernizacja infrastruktury i związane z tym niedogodności zniechęcają pasażerów, którzy coraz częściej decydują się na podróż autobusem lub wybierają połączenia lotnicze. Na najbardziej dochodowych trasach liczba podróżujących spadła o połowę. To może się zmienić podczas Euro, w miesiącach wakacyjnych i po zakończeniu najbardziej uciążliwych remontów. Jednak PKP Intercity nie spodziewa się w tym roku wzrostu liczby pasażerów.

     - Eliminując Euro to będzie pewnie ten sam poziom. Dużo więcej będziemy wiedzieli po Euro i po wakacjach. W wakacje przewozimy bardzo dużo pasażerów. Jeżeli czas mistrzostw byłby podobny do miesiąca lipca, to byłoby bardzo dobrze. Styczeń i luty to z reguły nie są miesiące przewozowe, ale od kwietnia przewozy idą w górę - wyjaśnia Janusz Malinowski.

    Chcąc zatrzymać klientów spółka zdecydowała się na wprowadzenie niższych cen biletów. W zeszłym tygodniu wprowadzono promocję Super Bilet, czyli nowy cennik dla połączeń ekspresowych. Natomiast od początku miesiąca przewoźnik obniżył ceny biletów za połączenie między stolicą a Gdańskiem.

     - Niejednokrotnie powtarzałem, że Intercity było gotowe obniżyć ceny biletów. Oczekiwaliśmy obniżki stawek do infrastruktury, która nie spełniała naszych oczekiwań ani standardu. Tak się nie stało, więc podjęliśmy ten ruch obniżki cenowej od 1 kwietnia i mamy dwukrotny wzrost pasażerów - przynajmniej w pierwszej dekadzie kwietnia - zapewnia prezes PKP Intercity.

    Przewoźnik zapewnia, że po zakończeniu prac modernizacyjnych, które umożliwią wykorzystanie szybszego taboru, podróż z Warszawy do Trójmiasta będzie trwała ok. 2,5 godziny.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Polityka

    D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi

    Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.

    Transport

    Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

    Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

    Infrastruktura

    W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

    Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.