Mówi: | Janusz Konopka |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Speedmail |
Prezes Speedmail: zamiast uwolnienia rynku pocztowego faworyzacja Poczty Polskiej
– Otwarcie rynku pocztowego w 2013 roku będzie nadal faworyzowało Pocztę Polską – uważa Janusz Konopka, szef firmy Speedmail. Prywatni operatorzy pocztowi nadal będą mieli ograniczoną możliwość realizacji usługi listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dlatego firma, by konkurować na wolnym rynku, stawia na innowacje.
– Uwolnienie rynku pocztowego w 2013 roku nadal nie daje równych szans wszystkim podmiotom – uważa prezes firmy Speedmail Janusz Konopka.
Jego zdaniem, konkurencja w stosunku do Poczty Polskiej wciąż będzie ograniczona.
– Na pewno będziemy mieli ograniczony dostęp do usługi listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Nowe Prawo pocztowe przewiduje, że tylko dowód nadania listu poleconego, wystawiony przez placówkę operatora wyznaczonego, będzie miał moc dokumentu urzędowego. To stawia automatycznie tę usługę świadczoną przez operatorów alternatywnych w sytuacji niekorzystnej, mniej komfortowej – tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Janusz Konopka.
Janusz Konopka dostrzega również pozytywne rozwiązanie, które przewiduje liberalizacja rynku pocztowego.
– To jest przede wszystkim uwolnienie przedziału wagowego. Każdy z operatorów alternatywnych będzie mógł doręczać korespondencje bez żadnych ograniczeń wagowych – wyjaśnia prezes Speedmail.
Dotychczas dostarczanie najlżejszych listów – do 50 gramów – zastrzeżone było dla Poczty Polskiej.
Jak zapewniają przedstawiciele firmy, w odpowiedzi na liberalizację rynku pocztowego, Speedmail, który specjalizuje się w dostarczaniu korespondencji masowej dla firm, stawia na świadczenie usług opartych na skuteczności, terminowości i bezpieczeństwie.
– Jesteśmy młodą firmą na polskim rynku, budujemy naszą organizację w oparciu o najlepsze doświadczenia i praktyki rynków Europy Zachodniej. Stawiamy na terminowość, jakość i najlepsze rozwiązania informatyczne – mówi Janusz Konopka.
Innowacyjność oferowanej przez Speedmail usługi polega m.in. na tym, że klient ma możliwość śledzenia przesyłki. Monitorowanie jej drogi jest także prowadzone w oparciu o system GPS.
– Nasza usługa pocztowa nie jest standardową usługą, jaka jest oferowana przez innych graczy rynkowych. Położyliśmy duży nacisk na możliwość monitorowania przesyłek przez klientów, śledzenia ich na każdym etapie doręczenia. Zainwestowaliśmy w rozwiązania informatyczne, które pozwalają na kompleksowe zarządzanie całym procesem doręczenia – tłumaczy prezes Speedmail.
Janusz Konopka jest przekonany, że rynek pocztowy w Polsce to obszar, który wciąż nadaje się do zagospodarowania.
– Potencjał tego rynku jest tak duży, że tak naprawdę wystarczy dla rozwoju jeszcze kilku operatorów ogólnopolskich. Oczywiście pewne obszary tego rynku się kurczą tak, jak korespondencja transakcyjna. Są też obszary, które się rozwijają, np. direct mailing – mówi prezes Konopka.
Direct mailing to spersonalizowane przesyłki marketingowe. Polski rynek, jeśli chodzi o tę usługę, jest –zdaniem prezesa Konopki – słabo rozwinięty w porównaniu z Europą Zachodnią. W Polsce wysyła się kilkakrotnie mniej korespondencji marketingowej. Speedmail chce to zmienić i rozwinąć ten rynek.
Firma w ciągu 3 lat planuje osiągnąć pozycję największego alternatywnego operatora pocztowego dla sektora biznesowego w Polsce.
Czytaj także
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-19: Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
- 2025-05-20: Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
- 2025-05-12: Parlament Europejski zdecydował ws. zasad handlu stalą z Ukrainą. Przedłużono liberalizację o kolejne trzy lata
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-28: Migranci mogą być ratunkiem dla polskiego rynku pracy. Pracodawcy chcą uwzględnienia ich potrzeb w strategii migracyjnej
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.