Newsy

Inwestorzy zainteresowani Łodzią. Dobra infrastruktura ułatwia im zdobywanie klientów

2014-02-13  |  06:00
Mówi:Tomasz Szypuła
Funkcja:członek rady nadzorczej
Firma:PTAK SA
  • MP4
  • Dzięki rozbudowie infrastruktury okolice Łodzi stały się jednym z najatrakcyjniejszych miejsc dla inwestorów. Zakończone i kończące się inwestycje drogowe pomagają operującym tam przedsiębiorcom pozyskiwać partnerów i klientów nie tylko z całego kraju, lecz także z państw sąsiednich. Ma to znaczenie dla takich firm, jak Centrum Handlowe PTAK, które oferuje powierzchnie handlowe producentom odzieży, jednocześnie organizując im rynki zbytu.

    30 proc. kupujących w Centrum Handlowym PTAK w Rzgowie obok Łodzi to osoby spoza Polski. Podłódzkie centrum ma stać się ośrodkiem eksportu odzieży przede wszystkim na Wschód.

     – Położenie w tym regionie musimy rozpatrywać w kontekście nie tyle krajowym, ile międzynarodowym. To jest siła rażenia, która przyciąga nie tylko kupców, inwestorów z  Polski, lecz przede wszystkim z krajów ościennych, m.in. z Rosji i Ukrainy – ponad 2 mln rocznie. Nasze centrum stało się głównym ośrodkiem eksportu odzieży do tych właśnie krajów – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Tomasz Szypuła, członek rady nadzorczej Centrum Handlowego PTAK.

    Centrum położone jest w Rzgowie na południe od Łodzi, przy drodze krajowej DK1 prowadzącej do Katowic. Jego znaczenie ma wzrosnąć m.in. dzięki inwestycjom infrastrukturalnym. W tym roku ma zostać otwarty fragment autostrady A1 z Łodzi do Tuszyna, który będzie przebiegał w pobliżu Centrum. W przyszłym roku samochody pojadą trasą S8 z Wrocławia. 

     – Ta lokalizacja jest jedną z kluczowych kwestii, które powodują, że biznes coraz bardziej się nakręca, natomiast rozwiązania komunikacyjne, które powstały i powstaną w najbliższym czasie, powodują, że jest to jedno z najbardziej atrakcyjnych miejsc do prowadzenia biznesu – podkreśla Szypuła. – Nasze centrum stało się, praktycznie rzecz biorąc, głównym ośrodkiem eksportu odzieży na Wschód.

    Szypuła podkreśla, że dobry dojazd jest magnesem dla klientów z zagranicy, szczególnie ze Wschodu. Dzięki temu Centrum cały czas się rozwija. Na maj planowane jest otwarcie nowej hali handlowej, o powierzchni 30 tys. m2. Oferuje najemcom – producentom i importerom odzieży – powierzchnie handlowe od kilkudziesięciu do kilkuset metrów kwadratowych.

     – Nie jesteśmy typowym deweloperem. Oprócz tego, że organizujemy i przekazujemy do wynajmu powierzchnie handlowe, to naszym obowiązkiem, celem i misją jest również organizacja rynków zbytu. Przez to jesteśmy bardzo aktywni podczas wszelakich targów inwestycyjnych, handlowych na całym świecie, nie tylko w Europie – podkreśla Szypuła.

    W jego ocenie koncentracja sklepów z branży odzieżowej w jednym miejscu jest szansą na ich ekspansję. W ten sposób łatwiej im pozyskać klientów. Centrum powstało w 1993 r. i obecnie znajduje się tam 2500 sklepów. Poza handlem odbywa się tam też promocja mody, a od 2012 r. działa też największy outlet w Polsce.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    NEWSERIA POLECA

    Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

    Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

    W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

    Problemy społeczne

    Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

    W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

    Zagranica

    Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

    USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.