Newsy

Inwestorzy zainteresowani Łodzią. Dobra infrastruktura ułatwia im zdobywanie klientów

2014-02-13  |  06:00
Mówi:Tomasz Szypuła
Funkcja:członek rady nadzorczej
Firma:PTAK SA
  • MP4
  • Dzięki rozbudowie infrastruktury okolice Łodzi stały się jednym z najatrakcyjniejszych miejsc dla inwestorów. Zakończone i kończące się inwestycje drogowe pomagają operującym tam przedsiębiorcom pozyskiwać partnerów i klientów nie tylko z całego kraju, lecz także z państw sąsiednich. Ma to znaczenie dla takich firm, jak Centrum Handlowe PTAK, które oferuje powierzchnie handlowe producentom odzieży, jednocześnie organizując im rynki zbytu.

    30 proc. kupujących w Centrum Handlowym PTAK w Rzgowie obok Łodzi to osoby spoza Polski. Podłódzkie centrum ma stać się ośrodkiem eksportu odzieży przede wszystkim na Wschód.

     – Położenie w tym regionie musimy rozpatrywać w kontekście nie tyle krajowym, ile międzynarodowym. To jest siła rażenia, która przyciąga nie tylko kupców, inwestorów z  Polski, lecz przede wszystkim z krajów ościennych, m.in. z Rosji i Ukrainy – ponad 2 mln rocznie. Nasze centrum stało się głównym ośrodkiem eksportu odzieży do tych właśnie krajów – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Tomasz Szypuła, członek rady nadzorczej Centrum Handlowego PTAK.

    Centrum położone jest w Rzgowie na południe od Łodzi, przy drodze krajowej DK1 prowadzącej do Katowic. Jego znaczenie ma wzrosnąć m.in. dzięki inwestycjom infrastrukturalnym. W tym roku ma zostać otwarty fragment autostrady A1 z Łodzi do Tuszyna, który będzie przebiegał w pobliżu Centrum. W przyszłym roku samochody pojadą trasą S8 z Wrocławia. 

     – Ta lokalizacja jest jedną z kluczowych kwestii, które powodują, że biznes coraz bardziej się nakręca, natomiast rozwiązania komunikacyjne, które powstały i powstaną w najbliższym czasie, powodują, że jest to jedno z najbardziej atrakcyjnych miejsc do prowadzenia biznesu – podkreśla Szypuła. – Nasze centrum stało się, praktycznie rzecz biorąc, głównym ośrodkiem eksportu odzieży na Wschód.

    Szypuła podkreśla, że dobry dojazd jest magnesem dla klientów z zagranicy, szczególnie ze Wschodu. Dzięki temu Centrum cały czas się rozwija. Na maj planowane jest otwarcie nowej hali handlowej, o powierzchni 30 tys. m2. Oferuje najemcom – producentom i importerom odzieży – powierzchnie handlowe od kilkudziesięciu do kilkuset metrów kwadratowych.

     – Nie jesteśmy typowym deweloperem. Oprócz tego, że organizujemy i przekazujemy do wynajmu powierzchnie handlowe, to naszym obowiązkiem, celem i misją jest również organizacja rynków zbytu. Przez to jesteśmy bardzo aktywni podczas wszelakich targów inwestycyjnych, handlowych na całym świecie, nie tylko w Europie – podkreśla Szypuła.

    W jego ocenie koncentracja sklepów z branży odzieżowej w jednym miejscu jest szansą na ich ekspansję. W ten sposób łatwiej im pozyskać klientów. Centrum powstało w 1993 r. i obecnie znajduje się tam 2500 sklepów. Poza handlem odbywa się tam też promocja mody, a od 2012 r. działa też największy outlet w Polsce.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.