Mówi: | Tomasz Pol |
Funkcja: | dyrektor pionu produktów i dystrybucji |
Firma: | Citi Handlowy |
40–50 tys. Polaków ma przynajmniej 3 mln zł wolnych środków. Rynek usług bankowych dla zamożnych klientów do 2020 roku będzie rósł średnio o 19 proc. rocznie
Rynek private banking w Polsce będzie rósł w tempie 19 proc. rocznie do 2020 roku – wynika z badań przeprowadzonych przez Citi Handlowy i „The Economist”. Liczba klientów tego typu usług, czyli osób z płynnymi aktywami wartymi przynajmniej 3 mln zł, szacowana jest na 40–50 tys. osób. Oprócz tradycyjnej oferty banku osoby te interesują się także rynkiem walutowym oraz produktami strukturyzowanymi. Przyszłość z kolei stanowi kompleksowa oferta ubezpieczeniowa.
– Segment klientów zamożnych jest w tej chwili oceniany jako ten, który będzie rósł najszybciej w bankowości. Nasz bank wraz z brytyjskim magazynem „The Economist” przeprowadził badanie wskazujące na to, że liczba tych klientów w Polsce będzie rosła w tempie dwucyfrowym – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Pol, dyrektor pionu produktów i dystrybucji w Citi Handlowy.
Szacunki Citi Handlowego mówią, że do 2020 roku rynek usług private bankingu w Polsce będzie rosnąć średnio o 19 proc. rocznie. Wielkość tego segmentu określana jest na podstawie liczby osób, które mają płynne aktywa w wysokości przynajmniej od 400 tys. zł do 8 mln zł. Ta grupa szacowana jest dzisiaj w Polsce na poziomie nieco ponad 700 tys., a w ciągu 5 lat ma powiększyć się do 2 mln.
– Potencjał tego rynku był przez nas badany w 32 krajach. Wyniki tych badań wskazują, że Polska będzie siódmym rynkiem pod względem tempa wzrostu – mówi Pol. – To bardzo atrakcyjny rynek dla banku. Rosnące potrzeby klientów będą musiały być zaspokojone przez nowe oferty, które pojawią się w najbliższym czasie.
Jak wynika z raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce”, w tym roku liczba zamożnych i bogatych Polaków, których roczne dochody brutto przekraczają 85 tys. zł, sięgnie 969 tys. To o 7 proc. więcej niż w 2014 roku. Ich dochody netto wyniosą około 155 mld zł (wzrost o 5 proc. rdr.). Tendencja wzrostowa w tym zakresie skłania banki do dostosowywania ofert do potrzeb tej grupy.
– Zamożny klient przede wszystkim potrzebuje profesjonalnej obsługi i doradztwa. Przy bardzo skomplikowanych mechanizmach rynków finansowych atutem, który staramy się pokazać naszym klientom, i przewagą konkurencyjną, jest wsparcie klienta realizowane przez ekspertów rynków walutowych, rynków inwestycyjnych czy profesjonalistów z obszaru zarządzania firmą – wyjaśnia Tomasz Pol.
Ekspert tłumaczy, że bardzo ważną rolę w przypadku tego typu usług odgrywa określenie profilu inwestycyjnego klienta. Na jego podstawie możliwe jest przygotowanie indywidualnej oferty produktowej.
– Jednym z głównych trendów rynkowych jest coraz szersze spektrum produktów inwestycyjnych. Klienci w ostatnim czasie bardzo mocno dostrzegli rynek produktów walutowych i bardziej świadomie wykorzystują możliwości, które są na tym rynku. W perspektywie kolejnego roku czy dwóch lat ważnym elementem, który pojawi się w ofercie na rynku banków dla tego segmentu klientów, będzie oferta produktów ubezpieczeniowych – polis na życie i innych związanych z majątkiem klienta – wyjaśnia Pol.
Z nową ofertą Citigold Private Client wychodzi także Citi Handlowy. Usługa oferowana jest osobom mającym przynajmniej 3 mln zł wolnych środków, które chcą ulokować lub zainwestować. Grupę adresatów tej oferty Citi Handlowy szacuje na około 40–50 tys. osób. Głównym wyznacznikiem propozycji jest wprowadzenie globalnych rozwiązań finansowych, takich jak spersonalizowane doradztwo inwestycyjne oraz usługi maklerskie, dzięki którym klient ma możliwość uzyskania rekomendacji na akcje z 20 giełd na całym świecie.
– Wielu z tych klientów w tej chwili ma bardzo duże potrzeby związane z ofertą globalną. Jako bank globalny jesteśmy w stanie zaoferować produkty dotyczące w zasadzie każdego rynku na całym świecie i w perspektywie czasu bardzo elastycznie odpowiadać na zmiany zachodzące na tych rynkach – podkreśla dyrektor w Citi Handlowy.
Bank oferuje również szereg przywilejów związanych z ofertami partnerów: koncernów samochodowych, hoteli, restauracji czy projektantów.
Czytaj także
- 2024-05-20: Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-05-06: Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
- 2024-04-24: Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
- 2024-05-08: Społeczne agencje najmu w Polsce dopiero raczkują. Część gmin widzi w nich szansę na walkę z wyludnieniem
- 2024-04-26: W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
- 2024-05-06: Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami
- 2024-04-22: Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
Polskie samorządy chcą wdrażać rozwiązania z użyciem sztucznej inteligencji. Wyzwaniem jest brak świadomości, jak zacząć i gdzie można ją zastosować
Robotyzacja i sztuczna inteligencja w biznesie zapoczątkowały już nowy etap rewolucji technologicznej, która nie ominie też sektora publicznego i samorządowego. Jej wdrożenie w urzędach może przynieść duże korzyści m.in. w postaci skrócenia czasu obsługi mieszkańców i odciążenia pracowników administracji, którzy będą w stanie poświęcić więcej czasu na bardziej wymagające zadania. Samorządy są mocno zainteresowane takimi rozwiązaniami, ale barierą wciąż pozostaje m.in. brak świadomości i wiedzy, jak rozpocząć proces ich wdrażania. – Drugą barierą jest strach przed tym, czy roboty zastąpią pracowników, którzy zostaną zwolnieni – podkreśla Tomasz Tybor, dyrektor ds. inteligentnej automatyzacji w Betacom.
Konsument
Organizacje społeczne przestrzegają przed wycofywaniem się z Zielonego Ładu. Koszty poniesie i rolnictwo, i całe społeczeństwo
W ubiegłym tygodniu 140 organizacji społecznych z całej Europy, również z Polski, wystosowało apel do unijnych instytucji przestrzegający przed skutkami odchodzenia od Zielonego Ładu. W ostatnich miesiącach Komisja Europejska zaczęła łagodzić niektóre wymogi, do czego przyczyniły się protesty rolników w krajach członkowskich. – Zielony Ład to nie tylko jest kwestia rolnictwa, ale sprawa nas wszystkich – przekonują ekolodzy. W ich opinii, jeśli nie zostaną podjęte konkretne działania, koszty zaniechań i zmiany klimatu zapłacą wszyscy – zarówno rolnicy, jak i społeczeństwo.
Transport
Polska walczy o utrzymanie pozycji hubu logistycznego w Europie. Będzie to możliwe dzięki inwestycjom w infrastrukturę transportową
Polska stała się już hubem logistyczno-transportowym w środkowej części Europy. Mamy też dominującą pozycję w tranzycie Wschód – Zachód. Aby utrzymać tę pozycję, konieczne są jednak kolejne inwestycje. Będzie miało to kluczowe znaczenie już po zakończeniu wojny w Ukrainie. Zamknięcie tego etapu wojny i odbudowy Ukrainy, przy dofinansowaniu infrastruktury w Polsce, to duża szansa, aby nasz transport mógł faktycznie się stać pewnym ogniwem łączącym Zachód z Ukrainą – ocenia Przemysław Sekieta, dyrektor Działu Handlowego w Grupie SKAT.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.