Mówi: | Tomasz Pol |
Funkcja: | dyrektor pionu produktów i dystrybucji |
Firma: | Citi Handlowy |
40–50 tys. Polaków ma przynajmniej 3 mln zł wolnych środków. Rynek usług bankowych dla zamożnych klientów do 2020 roku będzie rósł średnio o 19 proc. rocznie
Rynek private banking w Polsce będzie rósł w tempie 19 proc. rocznie do 2020 roku – wynika z badań przeprowadzonych przez Citi Handlowy i „The Economist”. Liczba klientów tego typu usług, czyli osób z płynnymi aktywami wartymi przynajmniej 3 mln zł, szacowana jest na 40–50 tys. osób. Oprócz tradycyjnej oferty banku osoby te interesują się także rynkiem walutowym oraz produktami strukturyzowanymi. Przyszłość z kolei stanowi kompleksowa oferta ubezpieczeniowa.
– Segment klientów zamożnych jest w tej chwili oceniany jako ten, który będzie rósł najszybciej w bankowości. Nasz bank wraz z brytyjskim magazynem „The Economist” przeprowadził badanie wskazujące na to, że liczba tych klientów w Polsce będzie rosła w tempie dwucyfrowym – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Pol, dyrektor pionu produktów i dystrybucji w Citi Handlowy.
Szacunki Citi Handlowego mówią, że do 2020 roku rynek usług private bankingu w Polsce będzie rosnąć średnio o 19 proc. rocznie. Wielkość tego segmentu określana jest na podstawie liczby osób, które mają płynne aktywa w wysokości przynajmniej od 400 tys. zł do 8 mln zł. Ta grupa szacowana jest dzisiaj w Polsce na poziomie nieco ponad 700 tys., a w ciągu 5 lat ma powiększyć się do 2 mln.
– Potencjał tego rynku był przez nas badany w 32 krajach. Wyniki tych badań wskazują, że Polska będzie siódmym rynkiem pod względem tempa wzrostu – mówi Pol. – To bardzo atrakcyjny rynek dla banku. Rosnące potrzeby klientów będą musiały być zaspokojone przez nowe oferty, które pojawią się w najbliższym czasie.
Jak wynika z raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce”, w tym roku liczba zamożnych i bogatych Polaków, których roczne dochody brutto przekraczają 85 tys. zł, sięgnie 969 tys. To o 7 proc. więcej niż w 2014 roku. Ich dochody netto wyniosą około 155 mld zł (wzrost o 5 proc. rdr.). Tendencja wzrostowa w tym zakresie skłania banki do dostosowywania ofert do potrzeb tej grupy.
– Zamożny klient przede wszystkim potrzebuje profesjonalnej obsługi i doradztwa. Przy bardzo skomplikowanych mechanizmach rynków finansowych atutem, który staramy się pokazać naszym klientom, i przewagą konkurencyjną, jest wsparcie klienta realizowane przez ekspertów rynków walutowych, rynków inwestycyjnych czy profesjonalistów z obszaru zarządzania firmą – wyjaśnia Tomasz Pol.
Ekspert tłumaczy, że bardzo ważną rolę w przypadku tego typu usług odgrywa określenie profilu inwestycyjnego klienta. Na jego podstawie możliwe jest przygotowanie indywidualnej oferty produktowej.
– Jednym z głównych trendów rynkowych jest coraz szersze spektrum produktów inwestycyjnych. Klienci w ostatnim czasie bardzo mocno dostrzegli rynek produktów walutowych i bardziej świadomie wykorzystują możliwości, które są na tym rynku. W perspektywie kolejnego roku czy dwóch lat ważnym elementem, który pojawi się w ofercie na rynku banków dla tego segmentu klientów, będzie oferta produktów ubezpieczeniowych – polis na życie i innych związanych z majątkiem klienta – wyjaśnia Pol.
Z nową ofertą Citigold Private Client wychodzi także Citi Handlowy. Usługa oferowana jest osobom mającym przynajmniej 3 mln zł wolnych środków, które chcą ulokować lub zainwestować. Grupę adresatów tej oferty Citi Handlowy szacuje na około 40–50 tys. osób. Głównym wyznacznikiem propozycji jest wprowadzenie globalnych rozwiązań finansowych, takich jak spersonalizowane doradztwo inwestycyjne oraz usługi maklerskie, dzięki którym klient ma możliwość uzyskania rekomendacji na akcje z 20 giełd na całym świecie.
– Wielu z tych klientów w tej chwili ma bardzo duże potrzeby związane z ofertą globalną. Jako bank globalny jesteśmy w stanie zaoferować produkty dotyczące w zasadzie każdego rynku na całym świecie i w perspektywie czasu bardzo elastycznie odpowiadać na zmiany zachodzące na tych rynkach – podkreśla dyrektor w Citi Handlowy.
Bank oferuje również szereg przywilejów związanych z ofertami partnerów: koncernów samochodowych, hoteli, restauracji czy projektantów.
Czytaj także
- 2024-07-25: Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność
- 2024-07-22: Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
- 2024-07-11: Farmaceuci z coraz większą rolą w opiece zdrowotnej. Apteki zasilają budżet olbrzymią kwotą [DEPESZA]
- 2024-07-15: Rynek znów wierzy w obniżki stóp w USA po wakacjach, w Polsce się na nie nie zanosi. To zwiastuje umocnienie złotego, osłabienie dolara i wzrost cen złota
- 2024-07-19: Investors TFI: Hossa na giełdach nie skończy się przed 2026 rokiem. Wszystko będzie zależeć od trendu na Wall Street
- 2024-07-17: Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów
- 2024-07-03: Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
- 2024-07-02: Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
- 2024-07-16: Handel odczuwa kryzys demograficzny. Pracownicy zagraniczni i automatyzacja sposobem na niedobór kadr
- 2024-06-18: Mimo wysokich cen mieszkań i stóp procentowych zainteresowanie kredytami hipotecznymi rośnie. Banki apelują o uproszczenie i ucyfrowienie procedur
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Bankowość
![](https://www.newseria.pl/files/11111/677-bgk,w_274,_small.jpg)
Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój
Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
![](https://www.newseria.pl/files/11111/tpay-platnosci-foto,w_133,r_png,_small.png)
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lichthund-gielda-foto,w_133,r_png,_small.png)
Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.