Newsy

Ciech inwestuje w segment organiczny. Stworzy nowe centrum badawczo-rozwojowe

2014-11-17  |  06:55

Organika-Sarzyna, która produkuje m.in. środki ochrony roślin i żywice, ma być filarem segmentu organicznego w Grupie Chemicznej Ciech. Zakład w Nowej Sarzynie czeka restrukturyzacja, której jednym z elementów będzie utworzenie nowoczesnego centrum ukierunkowanego na badania i rozwój (R&D).

Zamierzamy istotnie zrestrukturyzować tę część grupy – zapowiada Dariusz Krawczyk, prezes zarządu Ciech SA. – Jednym z jej elementów będzie utworzenie w Nowej Sarzynie centrum R&D z prawdziwego zdarzenia. Już zatrudniliśmy odpowiednich menedżerów, uruchomiliśmy projekt, przeznaczyliśmy na ten cel określone środki finansowe i poszukujemy około 20 naukowców, specjalistów, którzy będą mogli w tym centrum pracować.

Głównym zadaniem ośrodka, jak wskazuje prezes Dariusz Krawczyk, ma być przygotowywanie nowych produktów oraz doskonalenie już wprowadzonych na rynek tak, aby spełniały oczekiwania klientów w najwyższym stopniu.

Chcemy także, aby w ramach centrum działał zespół wsparcia technicznego, który będzie razem z naszymi handlowcami odwiedzał klientów, wsłuchiwał się w ich oczekiwania i podpowiadał pewne rozwiązania w zakresie zastosowania naszych produktów – zapowiada prezes Krawczyk. – Przede wszystkim zależy nam jednak na tym, aby zespół słuchał sygnałów dochodzących z rynku i wdrażał nowe produkty w odpowiedzi na pojawiające się potrzeby.

W podkarpackiej spółce w październiku zakończyła się rozbudowa instalacji do produkcji nasyconych żywic poliestrowych, dzięki czemu możliwe jest zwiększenie dostaw do klientów w kraju i za granicą.

Założone w 1937 roku Zakłady Chemiczne Organika-Sarzyna wchodzą w skład grupy Ciech od 20 grudnia 2006 roku, kiedy weszła w życie umowa sprzedaży 80 proc. akcji zakładu przez Naftę Polską. W czerwcu ubiegłego roku w wyniku procesu nabywania akcji pracowniczych oraz objęcia walorów Skarbu Państwa udział procentowy Ciech SA w kapitale zakładowym spółki osiągnął 99,64 proc. Firma jest czołowym dostawcą środków ochrony roślin, żywic poliestrowych i jedynym w kraju wytwórcą żywic epoksydowych wykorzystywanych w produkcji m.in. farb i lakierów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Krynica Forum 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Media i PR

Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

DlaWas.info

Nauka

Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.