Mówi: | Dariusz Krawczyk |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Ciech SA |
Ciech inwestuje w segment organiczny. Stworzy nowe centrum badawczo-rozwojowe
Organika-Sarzyna, która produkuje m.in. środki ochrony roślin i żywice, ma być filarem segmentu organicznego w Grupie Chemicznej Ciech. Zakład w Nowej Sarzynie czeka restrukturyzacja, której jednym z elementów będzie utworzenie nowoczesnego centrum ukierunkowanego na badania i rozwój (R&D).
– Zamierzamy istotnie zrestrukturyzować tę część grupy – zapowiada Dariusz Krawczyk, prezes zarządu Ciech SA. – Jednym z jej elementów będzie utworzenie w Nowej Sarzynie centrum R&D z prawdziwego zdarzenia. Już zatrudniliśmy odpowiednich menedżerów, uruchomiliśmy projekt, przeznaczyliśmy na ten cel określone środki finansowe i poszukujemy około 20 naukowców, specjalistów, którzy będą mogli w tym centrum pracować.
Głównym zadaniem ośrodka, jak wskazuje prezes Dariusz Krawczyk, ma być przygotowywanie nowych produktów oraz doskonalenie już wprowadzonych na rynek tak, aby spełniały oczekiwania klientów w najwyższym stopniu.
– Chcemy także, aby w ramach centrum działał zespół wsparcia technicznego, który będzie razem z naszymi handlowcami odwiedzał klientów, wsłuchiwał się w ich oczekiwania i podpowiadał pewne rozwiązania w zakresie zastosowania naszych produktów – zapowiada prezes Krawczyk. – Przede wszystkim zależy nam jednak na tym, aby zespół słuchał sygnałów dochodzących z rynku i wdrażał nowe produkty w odpowiedzi na pojawiające się potrzeby.
W podkarpackiej spółce w październiku zakończyła się rozbudowa instalacji do produkcji nasyconych żywic poliestrowych, dzięki czemu możliwe jest zwiększenie dostaw do klientów w kraju i za granicą.
Założone w 1937 roku Zakłady Chemiczne Organika-Sarzyna wchodzą w skład grupy Ciech od 20 grudnia 2006 roku, kiedy weszła w życie umowa sprzedaży 80 proc. akcji zakładu przez Naftę Polską. W czerwcu ubiegłego roku w wyniku procesu nabywania akcji pracowniczych oraz objęcia walorów Skarbu Państwa udział procentowy Ciech SA w kapitale zakładowym spółki osiągnął 99,64 proc. Firma jest czołowym dostawcą środków ochrony roślin, żywic poliestrowych i jedynym w kraju wytwórcą żywic epoksydowych wykorzystywanych w produkcji m.in. farb i lakierów.
Czytaj także
- 2024-04-24: Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
- 2024-04-25: Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych
- 2024-04-17: Chiny przygotowują się do ewentualnej eskalacji konfliktu z USA. Mocno inwestują w swoją niezależność energetyczną i technologiczną
- 2024-04-05: Wydatki na zbrojenia nabierają tempa. Przez ostatnie 30 lat państwa NATO tkwiły w letargu
- 2024-04-15: Zmiany klimatu coraz mocniej uderzają w polskie rolnictwo. W adaptacji wspierają rolników nowe technologie
- 2024-03-06: 70 proc. miodu sprzedawanego w Polsce pochodzi z importu. W kwietniu na etykietach pojawią się nowe oznaczenia kraju pochodzenia
- 2024-02-16: Produkcja cukru pod dużą presją kosztową. Dobre zbiory buraka nie przełożą się na spadek cen
- 2024-03-01: Kraje afrykańskie w bezprecedensowym kryzysie żywnościowym. Potrzebne wsparcie rozwojowe dla lokalnego rolnictwa
- 2024-02-05: Olej palmowy znajduje się w połowie produktów na sklepowych półkach. Wbrew powszechnemu przekonaniu jego produkcja nie musi szkodzić środowisku
- 2024-02-22: Niedopałki papierosów powodują co roku 20 mld dol. strat w ekosystemach wodnych. Potrzeba większej odpowiedzialności branży tytoniowej za ten problem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.