Mówi: | Dirk Elvermann |
Funkcja: | dyrektor zarządzający |
Firma: | BASF Poland |
Dobre perspektywy dla sektora środków ochrony roślin. Rozwija się najszybciej z całej branży chemicznej
Rosnący popyt na środki ochrony roślin powoduje, że jest to jeden z bardziej perspektywicznych obszarów polskiej branży chemicznej. Szanse na wzrost sprzedaży w tym sektorze widzi również lider rynku – BASF. Przedstawiciele koncernu podkreślają, że sektor ten ma duży potencjał innowacyjny.
– W Polsce najbardziej dynamicznie rozwija się branża środków ochrony roślin. Jest to też branża o bardzo wysokim, jeśli nie najwyższym, potencjale innowacyjnym – mówi agencji informacyjnej Newseria Dirk Elvermann, dyrektor zarządzający BASF Polska. – Drugim istotnym segmentem jest chemia kosmetyczna i gospodarcza, a kolejne to branża automotive i chemia budowlana.
Jak pokazują wyniki koncernu po I kwartale roku, spółki działające na globalnym rynku w segmentach crop protection oraz chemicals zanotowały bardzo dobre wyniki, a ich zyski znacznie wzrosły. Umacniania tego trendu BASF oczekuje również w kolejnych kwartałach. Zwiększony popyt na produkty z tych segmentów motywuje koncern do prac nad nowymi, innowacyjnymi produktami.
– Na polskim rynku mamy ponad 10 tysięcy produktów, które trafiają do przeszło 3,5 tys. klientów – mówi Dirk Elvermann. – BASF nie prowadzi w Polsce prac nad nowymi produktami, ale wprowadza na ten rynek wszystkie innowacje, które stworzył w ostatnich latach. Jedna trzecia naszego portfolio to rozwiązania, które zostały stworzone w naszych laboratoriach naukowo-badawczych na całym świecie w ciągu ostatniej dekady.
Innowacje są dla BASF kluczowe. Dzięki liczbie zarejestrowanych patentów koncern jest w pierwszej dziesiątce najbardziej innowacyjnych firm na świecie. W oddziałach w różnych krajach pracuje nad nowymi produktami ponad 10 tys. naukowców. Władze BASF zapowiadają, że w tym roku wydatki na badania i rozwój wzrosną, najbardziej w Azji i Ameryce Północnej. Jednym z kluczowym obszarów jest wydajność energetyczna. Przykładem takich innowacji jest lodówka, która nie potrzebuje sprężarki, dzięki czemu jej wydajność jest o jedną trzecią większa.
W połowie lipca ubiegłego roku BASF uruchomił nowy zakład produkcji najnowszej generacji katalizatorów w Środzie Śląskiej (okolice Wrocławia), a do końca 2016 roku ma uruchomić dziesięć linii produkcyjnych. BASF w Polsce posiada oprócz tej fabryki jeszcze m.in. zakład produkcyjny w Myślenicach koło Krakowa (domieszki do betonu) i zatrudnia ponad 600 pracowników.
Portfolio BASF w Polsce obejmuje chemikalia, tworzywa sztuczne, środki ochrony roślin, chemię budowlaną (w tym domieszki do betonu) oraz lakiery samochodowe. Obroty grupy nad Wisłą w 2014 roku wyniosły 770 mln euro.
Czytaj także
- 2025-05-07: PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar
- 2025-05-05: Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł
- 2025-05-09: Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie
- 2025-05-02: Zmiany w globalnej gospodarce będą wspierać reindustrializację. To szansa dla Śląska
- 2025-04-28: Niepewna sytuacja zwracanych do Skarbu Państwa gruntów dzierżawnych. To może się wiązać z likwidacją infrastruktury rolniczej i miejsc pracy
- 2025-05-12: Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.