Newsy

Stokrotka zwiększa liczbę sklepów w rekordowym tempie. Mimo niesprzyjających warunków rynkowych

2015-12-01  |  06:45

Utrzymujące się spadki cen artykułów spożywczych i rosnąca konkurencja na rynku nie przeszkadzają w szybkim rozwoju sieci Stokrotka. W III kwartale spółka Emperia Holding otworzyła 35 nowych placówek, a w IV ma być podobnie. W przyszłym roku właściciel sieci nie zamierza zwalniać tempa. Holding w styczniu uruchomi centrum dystrybucyjne w Lublinie.

Stokrotka, która jest naszym głównym podmiotem w segmencie detalicznym, jest dzisiaj na etapie bardzo intensywnego rozwoju. Otwieramy rekordowe ilości sklepów i chcemy w przyszłym roku kontynuować takie działania – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Cezary Baran, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy w firmie Emperia Holding, właściciel marki Stokrotka. – Mamy nadzieję na zwiększanie udziałów w rynku. Taki jest nasz główny cel w przyszłym roku.

W IV kwartale spółka uruchomi około 35 nowych placówek. Będzie to wynik porównywalny z tym, który udało się osiągnąć spółce między lipcem a wrześniem br. Było to 11 supermarketów, 14 marketów oraz 10 sklepów w systemie franczyzowym. Sieć liczy już 300 placówek.

Spodziewamy się, że przyszły rok nie będzie gorszy pod względem liczby otwarć, a powinien być lepszy od rezultatów, które pokażemy w tym roku – informuje Cezary Baran. – Nie będę obiecywał klientom, że co kwartał będzie przybywać tyle Stokrotek, ale na pewno będziemy pozytywnie pod tym względem zaskakiwać.

Obecnie Emperia Holding obecna jest na rynku w dwóch formatach placówek detalicznych: mniejszych, usytuowanych bliżej miejsca zamieszkania klientów Stokrotkach Market oraz supermarketach (większe, ale także codzienne zakupy zaspokajające podstawowe potrzeby).

Bardzo dbamy o to, żeby nasi klienci traktowali nas jako miejsce codziennych zakupów. Efektem tego jest nasza aktywność. Staramy się proponować co chwilę nowe rozwiązania – twierdzi Cezary Baran

W kolejnych tygodniach spółka planuje uruchomienie nowego centrum logistycznego o powierzchni około 600 tys. mkw. w Lublinie. Magazyn ma obsługiwać przede wszystkim sklepy we wschodniej części Polski, gdzie przedsiębiorstwo ma najwięcej placówek. Głównym celem inwestycji jest znaczne obniżenie kosztów logistycznych i poprawa efektywności.

Nasz dotychczasowy system został stworzony w określonych okolicznościach i z punktu widzenia sieci był daleki od optymalnego – tłumaczy Cezary Baran. – Obecnie doszliśmy do poziomów wydajności, które już niewiele mogą być poprawiane. Naturalnym krokiem było więc stworzenie dodatkowych hubów, z których moglibyśmy zaopatrywać dużą liczbę sklepów.

Jak zapowiadają przedstawiciele spółki, centra przeładunkowe, które obecnie pośredniczą w zaopatrywaniu Stokrotek na terenie całego kraju, mają być systematycznie zastępowane pełnowymiarowymi centrami logistycznymi. 

Po otwarciu centrum w Lublinie będziemy szukać kolejnego miejsca – zapowiada Cezary Baran. – Nasza filozofia jest bardzo prosta: otwieramy nowe centra logistyczne tam, gdzie mamy wystarczająco duże nasycenie placówek detalicznych i jednocześnie w żaden sposób nie powoduje to zwiększenia nakładów na logistykę. To narzędzia, które mają poprawiać pozycję konkurencyjną poprzez zmniejszanie kosztów i poprawę efektywności. Taką strategię chcemy kontynuować.

Jak twierdzi Cezary Baran, spółka walczyć będzie o utrzymanie pozycji lidera pod względem nowych inwestycji w segmencie detalicznym. Zamierza także dbać o satysfakcję inwestorów z rezultatów w pozostałych obszarach aktywności poprzez poszukiwanie nowych produktów, rynków i podnoszenie efektywności aktywów.

Po trzecim kwartale br. przychody spółki Emperia Holding wyniosły 1,5 mld zł i były o ponad 2,2 proc. wyższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku (1,47 mld zł). Przedsiębiorstwo zarobiło (po opodatkowaniu) prawie 37,26 mln zł, czyli ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej (17,47 mln zł).

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.