Newsy

Velux zainwestuje w tym roku 100 mln zł w fabryki w Polsce. Zatrudnienie wzrośnie do 3,5 tys. osób

2015-10-13  |  06:55
Play
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Remaining Time -0:00
Stream Type LIVE
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Playback Rate
1

    Tegoroczny program inwestycyjny Grupy Velux i spółek siostrzanych w zakładach w Gnieźnie, Namysłowie i Wędkowach zakłada zwiększenie zatrudnienia do 3,5 tys. osób i wzrost powierzchni fabryk o 17 tys. mkw. Inwestycje warte 100 mln zł mają zakończyć się w I połowie 2016 roku. Dzięki nim już w tym roku dynamika wzrostu przychodów ma być znacznie większa niż w 2014 roku.

    Ostatnie trzy lata oraz 2015 rok to okres wzmożonych inwestycji w naszej firmie. Większość z nich była związana z wprowadzeniem na rynek nowej, bardziej energooszczędnej i bardziej komfortowej generacji okien – wyjaśnia w rozmowie z agencją Newseria Jacek Siwiński, dyrektor generalny Velux Polska.

    Inwestycje realizowane przez Grupę Velux oraz jej spółki siostrzane w latach 2012-2014 wyniosły łącznie 350 mln zł. W tym roku nakłady wyniosą dodatkowe 100 mln zł. Grupa prowadzi teraz trzy duże projekty inwestycyjne w zakładach w Gnieźnie, Namysłowie oraz Wędkowach koło Tczewa. Po ich zakończeniu znacząco zwiększy się oferta oraz potencjał produkcyjny spółki.

    Na ukończeniu jest rozbudowa fabryki okuć w Gnieźnie, która będzie przejmowała coraz więcej globalnej produkcji okuć dla Grupy Velux. Jednocześnie w Namysłowie ruszyła budowa nowej hali na komponenty produkcyjne, dzięki której zwiększymy elastyczność i efektywność naszej produkcji oraz wdrożymy bardziej zaawansowane produkty – informuje Siwiński.

    W pomorskim zakładzie należącym do spółki siostrzanej Grupy Velux powstaje natomiast lakiernia proszkowa, której powierzchnia wyniesie 10 tys. mkw. W wyniku realizowanych działań łączne zatrudnienie zwiększy się do około 3,5 tys. osób. Wzrośnie także sprzedaż na eksport spółki.

    Rola naszych zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w Polsce w globalnym systemie produkcyjnym Grupy rośnie systematycznie. Można powiedzieć, że Polska stanowi strategiczne zaplecze produkcyjne dla naszej organizacji. Większość produktów, które wytwarzamy, jest sprzedawana na rynkach eksportowych – tłumaczy dyrektor generalny Velux Polska.

    Do najważniejszych rynków eksportowych należą: Francja, Niemcy, Wielka Brytania oraz kraje skandynawskie.

    W związku z inwestycjami, jakie prowadzimy, nasze tegoroczne przychody będą wykazywały dużo wyższą dynamikę niż w latach poprzednich – ocenia Siwiński.

    Przychody uzyskane przez Grupę Velux i spółki siostrzane w 2014 roku w Polsce wyniosły 1,43 mld zł (wzrost o 4 proc. rok do roku). Plasowało to firmę na pozycji największego producenta i eksportera okien w naszym kraju.

    Według badań Centrum Analiz Branżowych, na które powołuje się spółka, udział Grupy Velux i spółek siostrzanych w krajowej produkcji wynosił ponad 15 proc. Udział w produkcji okien z drewna sięgał w ubiegłym roku 45 proc.

    Obserwujemy pewne symptomy ożywienia na rynku budowlanym. Skupiamy się głównie na rynku budownictwa indywidualnego. Parametry tego rynku są bardzo obiecujące, ale jest za wcześnie, by ocenić ich wpływ. Moim zdaniem branża stolarki w tym roku osiągnie na rynku polskim poziom lekko powyżej ubiegłorocznego – dyrektor Jacek Siwiński.

    Firma Velux obchodzi w tym roku 25-lecie działalności w Polsce. Jak podkreśla Siwiński, w tym czasie znacząco zmieniła się oferta spółki, bo zmieniły się także oczekiwania klientów wobec okien.

    Dzisiejsze okna różnią się zasadniczo od tych produkowanych 25 lat temu. Głównie chodzi tu o energooszczędność, która polega na lepszej termoizolacyjności okien, ale też i lepszej zdolności do absorpcji darmowej energii słonecznej z otoczenia, czyli na tzw. bilansie energetycznym – wyjaśnia Jacek Siwiński. – Dziś okna można kupić z szybami, na których są różne specjalne powłoki, wpływające na takie parametry, jak energooszczędność, czystość szyby czy jej parowanie. Dostępna jest również szeroka oferta akcesoriów do okien związana z regulacją światła, z ochroną przed ciepłem, z automatyką. Wszystko po to, by zwiększyć energooszczędność, bezpieczeństwo i komfort użytkowania – dodaje.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Przemysł

    Polskie firmy przemysłowe zwiększyły konkurencyjność. Pomogły inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż

    Polskie firmy przemysłowe z sektora MŚP zwiększają swoją konkurencyjność na rynku, co potwierdza najnowszy, piąty pomiar Indexu MiU (maszyn i urządzeń). Wskaźnik ten osiągnął najwyższy poziom od początku badania, notując wzrost do 52,92 pkt. Kluczowe znaczenie miały rosnąca aktywność sprzedażowa, modernizacja parków maszynowych oraz dywersyfikacja rynków zbytu. Ekspert Siemens Financial Services w Polsce podkreśla, że inwestycje w technologie i korzystanie z finansowania zewnętrznego odgrywają coraz większą rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw.

    Polityka

    Wzrost wydatków na obronność ma być priorytetem nowego wieloletniego budżetu UE. Nie będzie jednak cięć w polityce spójności

    Obronność ma być priorytetem nowego wieloletniego budżetu UE po 2027 roku. Nie będzie to jednak kosztem polityki spójności, której beneficjentem w znacznym stopniu jest Polska. Prace nad projektem prowadzi teraz Komisja Europejska, a pierwsze szczegóły mają być znane w lipcu br. Nad swoim stanowiskiem pracuje także Parlament Europejski.

    Bankowość

    Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię

    Bank Gospodarstwa Krajowego zaprezentował nową strategię na lata 2025–2030. Ma ona lepiej odpowiadać na współczesne wyzwania gospodarcze i geopolityczne, m.in. te związane z bezpieczeństwem kraju czy poziomem inwestycji. Jednym z głównych filarów strategii będzie wspieranie rozwoju konkurencyjnej i innowacyjnej gospodarki.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

    Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć