Newsy

Jesień to czas wzmożonych dyskusji internautów o garderobie. Firmy odzieżowe nie umieją tego wykorzystać

2016-10-06  |  06:30

Jesienne miesiące to okres, w którym zawartość szafy urasta do jednego z większych problemów. Na przełomie września i października w mediach społecznościowych pojawiło się 850 wpisów i komentarzy z pytaniami „w co się ubrać” czy „co założyć” – wynika z badania IMM. Odzieżowa dyskusja tylko w ciągu 10 dni wywołała 72 tys. interakcji. Firmy odzieżowe nie wykorzystują jednak potencjału social media. Komentarze na prośby o pomoc w ustaleniu odpowiedniego stroju stanowią zaledwie 1 proc. interakcji.

– Na przełomie września i października social media wypełniły się zapytaniami o to, jak się ubrać, co ma związek z bieżącą zmianą pór roku. W tym okresie, zgodnie z danymi IMM, w mediach społecznościowych pojawiło się około 850 wzmianek na badany temat, jednak większość z nich została bez odpowiedzi, także ze strony marek odzieżowych – mówi agencji Newseria Biznes Monika Tomsia, PR Manager w Instytucie Monitorowania Mediów.

Odzieżowe dyskusje cieszą się dużym zainteresowaniem. Tylko w ciągu 10 dni temat wywołał 72 tys. interakcji, 80 proc. z nich stanowiły udostępnienia. Najbardziej przysłużyły się ku temu wpisy na Twitterze. „Sezon nie wiem, jak się ubrać, ogłaszam za rozpoczęty #FirstDayofFall” – napisała jedna z użytkowniczek. Z kolei tweet „Kiedy nie masz się w co ubrać, łapiesz doła na 10 min., zamiast się szykować” podany był dalej ponad 1,6 tys. razy.

– Dużą rolę w dyskusjach odzieżowych odegrał właśnie Twitter. To ten kanał społecznościowy zebrał najwięcej zapytań, w co się ubrać, co założyć. Facebook tym razem znalazł się na drugim miejscu – wskazuje Tomsia.

Z monitoringu IMM wynika, że wyjście do pracy, na wesele czy na imprezę wywołują najwięcej dylematów wśród modowych internautów. Powodem ubraniowych dylematów stają się jednak nie tylko ważne okazje, lecz także stan pogody. Nieco częściej to niskie temperatury sprawiają kłopot użytkownikom social mediów (56 proc. publikacji dotyczących warunków pogodowych). Internauci dyskutują także o ubraniach. W rozmowach najczęściej pojawia się „kurtka”, „sweter”, „żakiet”, „spodnie” i „sukienka”.

– Dylematy odzieżowe pojawiały się najczęściej w kontekście zmiany stanów pogody lub konkretnego wydarzenia. Okazjami, które sprawiały najwięcej trudności internautom w doborze odpowiedniej garderoby, były kolejno praca i rozmowa o pracę, wesela i śluby oraz imprezy – wskazuje przedstawicielka IMM.

Potencjału komunikacyjnego nie wykorzystują marki odzieżowe. Prośby o pomoc w ustaleniu odpowiedniego zestawu odzieżowego nie spotykają się z odpowiedziami ani ze strony innych użytkowników mediów społecznościowych, ani ze strony firm odzieżowych. Komentarze stanowią zaledwie 1 proc. wszystkich interakcji. Dyskusje odzieżowe to zaś dobra okazja do nawiązania interakcji, zwłaszcza że część internautów wprost pyta, gdzie znajdzie odpowiednie ubrania.

 To duży niewykorzystany potencjał komunikacyjny, który przy dobrym zagospodarowaniu może przynieść pozytywne efekty wizerunkowe i sprzedażowe markom modowym czy sklepom odzieżowym – przekonuje Monika Tomsia.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.