Newsy

KGHM od dawna przygotowywał pracowników na kanadyjską ekspansję

2012-03-16  |  06:40
Mówi:Herbert Wirth
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:KGHM Polska Miedź S.A.
  • MP4

    Ponad 30 pracowników KGHM przez 3 lata uczyło się języka i przechodziło cykl szkoleń m.in. z geologii, górnictwa czy ochrony środowiska, by przygotować się do pracy Kanadzie. Docelowo mają oni przejąć zarządzanie w KGHM International, powstałej po przejętej Quadrze.

    Jak zapewnia prezes KGHM Polska Miedź nie będzie masowego przepływu pracowników do Kanady. Decyzją polskiego koncernu dotychczasowi członkowie zarządu Quadry pozostali na stanowiskach.

    - W pierwszym rzucie, może to być rok lub dłużej, nie zamierzam zmieniać zarządu Quadry, tylko dlatego, że KGHM ją przejął. Oceniamy ten zarząd pozytywnie, w związku z tym niech popracują razem z nami - mówi Herbet Wirth.

    Z ramienia KGHM do zarządu dołączą 2 osoby, które będą odpowiadać za najważniejsze obszary: finanse i integrację z polską spółką.

     - Chcemy też na średnim szczeblu zaproponować naszych pracowników, których już od 3 lat szkolę. 32 pracowników przechodzi cały cykl szkolenia z geologii, górnictwa, hutnictwa, ekonomii, ochrony środowiska - informuje Herbert Wirth.

    I dodaje: - Ci ludzie na średnim etapie zostaną zaaplikowani jako koordynatorzy czy asystenci obecnych koordynatorów, czyli docelowo przejmą zarządzanie tą spółką.

    Stopniowe przejmowanie zarządzania, poprzedzone okresem ścisłej współpracy ma zagwarantować powodzenie tego największego przejęcia zagranicznej spółki przez polską. KGHM kupił Quadrę za ponad 9 mld zł.

    Jak podkreśla prezes KGHM Herbert Wirth, ostrożność w decyzjach kadrowych to przede wszystkim lekcja wyciągnięta z doświadczeń innych, podobnych fuzji.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

    Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

    Robotyka i SI

    Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

    Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

    Handel

    Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

    Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.