Newsy

KGHM od dawna przygotowywał pracowników na kanadyjską ekspansję

2012-03-16  |  06:40
Mówi:Herbert Wirth
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:KGHM Polska Miedź S.A.
  • MP4

    Ponad 30 pracowników KGHM przez 3 lata uczyło się języka i przechodziło cykl szkoleń m.in. z geologii, górnictwa czy ochrony środowiska, by przygotować się do pracy Kanadzie. Docelowo mają oni przejąć zarządzanie w KGHM International, powstałej po przejętej Quadrze.

    Jak zapewnia prezes KGHM Polska Miedź nie będzie masowego przepływu pracowników do Kanady. Decyzją polskiego koncernu dotychczasowi członkowie zarządu Quadry pozostali na stanowiskach.

    - W pierwszym rzucie, może to być rok lub dłużej, nie zamierzam zmieniać zarządu Quadry, tylko dlatego, że KGHM ją przejął. Oceniamy ten zarząd pozytywnie, w związku z tym niech popracują razem z nami - mówi Herbet Wirth.

    Z ramienia KGHM do zarządu dołączą 2 osoby, które będą odpowiadać za najważniejsze obszary: finanse i integrację z polską spółką.

     - Chcemy też na średnim szczeblu zaproponować naszych pracowników, których już od 3 lat szkolę. 32 pracowników przechodzi cały cykl szkolenia z geologii, górnictwa, hutnictwa, ekonomii, ochrony środowiska - informuje Herbert Wirth.

    I dodaje: - Ci ludzie na średnim etapie zostaną zaaplikowani jako koordynatorzy czy asystenci obecnych koordynatorów, czyli docelowo przejmą zarządzanie tą spółką.

    Stopniowe przejmowanie zarządzania, poprzedzone okresem ścisłej współpracy ma zagwarantować powodzenie tego największego przejęcia zagranicznej spółki przez polską. KGHM kupił Quadrę za ponad 9 mld zł.

    Jak podkreśla prezes KGHM Herbert Wirth, ostrożność w decyzjach kadrowych to przede wszystkim lekcja wyciągnięta z doświadczeń innych, podobnych fuzji.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

    Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

    Farmacja

    Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

    Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

    Ochrona środowiska

    Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

    Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.