Newsy

AIG kontynuuje działalność jako Colonnade Insurance. Ubezpieczyciel gwarantuje ciągłość polis dla swoich klientów

2017-07-17  |  06:35

Marka AIG znika z rynku, bo z początkiem lipca przejęła ją kanadyjska spółka Colonnade Insurance, która debiutuje w Polsce. Polski rynek ubezpieczeniowy jest bardzo innowacyjny i ma duży potencjał wzrostu – podkreślają przedstawiciele spółki i zapowiadają całą paletę innowacyjnych produktów. Dotychczasowym klientom ubezpieczyciela AIG zostanie zapewniona ciągłość obsługi ich polis ubezpieczeniowych. 

– Polski rynek jest największy w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest też ósmym największym rynkiem ubezpieczeniowym w Europie w segmencie non-life. Patrząc na współczynnik penetracji, daleko mu do średniej europejskiej. Polska jest również innowacyjnym rynkiem, na którym powstaje wiele ciekawych rozwiązań ubezpieczeniowych, możliwości generowania i oferowania nowych produktów. Jeszcze nie wszystkie szanse biznesowe zostały wykorzystane, dlatego wydaje się, że potencjał wzrostu – krótkofalowy i długoterminowy – jest tu bardzo duży – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paweł Holnicki-Szulc, dyrektor generalny Colonnade Insurance.

Colonnade to część kanadyjskiej grupy Fairfax Financial Holdings, obecnej w ponad 30 krajach świata. Marka – znana z innowacyjnej oferty i zdecentralizowanego zarządzania lokalnymi oddziałami – zastąpi na polskim rynku ubezpieczyciela AIG. Na mocy porozumienia zawartego w październiku ubiegłego roku grupa Fairfax przejęła zarówno aktywa, jak i pracowników AIG.

 Grupa Fairfax, której częścią jest spółka Colonnade, podjęła decyzję o ekspansji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Szukała partnerów, z którymi może współpracować, lub szans akwizycyjnych. Taką szansę dostrzegła w Polsce. W ubiegłym roku Fairfax i AIG podpisali porozumienie strategiczne dotyczące przejęcia portfela i praw do odnowień. Tym sposobem od 1 lipca br. dotychczasowe operacje AIG, zespół i aktywa operacyjne zostały przeniesione, a pracownicy AIG rozpoczęli pracę w Colonnade – wyjaśnia Paweł Holnicki-Szulc, który objął funkcję zarządzającą w nowo utworzonym polskim oddziale spółki.

Głównym zadaniem Pawła Holnickiego-Szulca, który pracował w AIG od 1999 roku, będzie sprawne przeprowadzenie firmy przez proces transformacji właścicielskiej oraz budowa nowej, uproszczonej i zdecentralizowanej struktury organizacyjnej

– Oferujemy produkty podstawowe, jeśli chodzi o segmenty korporacyjny, majątkowy, odpowiedzialności cywilnej i odpowiedzialności cywilnej członków zarządu. Mamy też szereg produktów niszowych, w których jesteśmy liderem i które zostały wprowadzone na polski rynek przez AIG. Chcemy je kontynuować jako Colonnade. Mam tu na myśli ubezpieczenia ryzyk cybernetycznych, ubezpieczenia środowiskowe, ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej członków zarządu dla instytucji finansowych, polisy od porwań i wymuszeń. Oprócz standardowych produktów mamy też całą paletę innowacyjnych rozwiązań ubezpieczeniowych – mówi Paweł Holnicki-Szulc.

W ciągu roku Colonnade oczekuje, że obsłuży ponad 8 tys. klientów korporacyjnych i 200 tys. klientów indywidualnych.

 Nie ścigamy się o miejsce w rankingach. Ścigamy się o dobrą jakość obsługi oraz o to, żeby nasi partnerzy byli zadowoleni z zakresu usług, które oferujemy. Chcemy być firmą, która przynosi stabilne zyski w dłuższym okresie. Nie koncentrujemy się na tym, aby składki rosły w tempie, które mogłoby mieć negatywny wpływ na szkodowość. Chcemy to robić w sposób zbilansowany i zrównoważony. Poziom serwisu i satysfakcja klientów są dla nas większym wyznacznikiem niż poziomy wzrostu sprzedaży – deklaruje Paweł Holnicki-Szulc.

Spółka zapewnia, że zmiana właścicielska nie będzie powodować żadnych zmian w istniejących umowach, a wynikająca z nich ochrona ubezpieczeniowa będzie kontynuowana aż do momentu wygaśnięcia polis. Dyrektor generalny Colonnade Insurance w Polsce zapowiada, że tak jak dotychczas marka będzie stawiać na innowacyjność i na bieżąco reagować na zmieniające się oczekiwania klientów. W zakresie dystrybucji swoich produktów postawi na multikanałowość i rozwijanie specjalne platformy dla brokerów.

 Multikanałowość, dywersyfikacja portfela i kanałów sprzedaży są w centrum naszej strategii na najbliższe lata. Oprócz kanału brokerskiego i sprzedaży bezpośredniej stawiamy również na telemarketing, bancassurance, programy partnerskie oraz sprzedaż online przez stronę internetową. Mamy również specjalną platformę dla naszych partnerów biznesowych, przede wszystkim brokerów, którą chcemy intensywnie rozwijać w najbliższych latach – zapowiada Paweł Holnicki-Szulc.

Colonnade Insurance ma siedzibę w Luksemburgu. Spółka została utworzona, aby umożliwić grupie Fairfax strategiczną ekspansję na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Działalność prowadzi za pośrednictwem oddziałów w Czechach, na Słowacji i Węgrzech oraz spółki zależnej na Ukrainie, jednak usługi ubezpieczeniowe oferuje we wszystkich krajach Europy. Colonnade zatrudnia około 200 specjalistów, a jej roczny przypis składki wynosi ponad 40 mln euro.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

Handel

Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

Problemy społeczne

Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.