Newsy

BP chce zawalczyć ofertą śniadaniową z McDonald's

2012-09-28  |  06:30
Mówi:Rafał Bendyk
Funkcja:Menedżer odpowiedzialny za rozwój Wild Bean Cafe
Firma:BP
  • MP4

    Śniadaniem i kawą sieć stacji paliw BP chce zdobyć nowych klientów. Swoja nową ofertą chce zabrać największym konkurentom 20 proc. rynku. Dziś działa już 235 kawiarenek Wild Bean Cafe. Firma planuje otwierać ok. 40 takich punktów rocznie.  Oferta jest skierowana do ludzi podróżujących, do tych, którzy mają mało czasu  wyjaśnia Rafał Bendyk, menadżer odpowiedzialny za rozwój Wild Bean Cafe.

     – Mamy około trzydziestu kilku produktów. Ciągle wiodącym produktem jest kawa, która przyciąga naszych klientów. Nasze produkty dedykujemy tym klientom, którzy podróżują zarówno w okresie śniadania, jak i lunchu – mówi Agencji Informacyjnej Newseria menadżer projektu.

    Badania wskazują, że 80 proc. osób pijących kawę poza domem robi to pomiędzy godziną 6-12.

     – To jest główny segment, w który chcemy trafić z ofertą śniadaniową. W sprzedaży Wild Bean Cafe 40 proc. stanowi poranna sprzedaż. Chcemy, żeby ten udział rósł. Mamy ambicję, żeby tą sprzedaż w godzinach porannych nawet podwoić – mówi przedstawiciel BP.

    Firma chciałaby przejąć 20 proc. rynku śniadaniowego. Tu konkurencja jest spora, a głównym rywalem jest McDonald's. Pomóc ma w tym zakrojona na szeroką skalę kampania reklamowa, obejmująca stacje radiowe, ogólnopolskie gazety i największe portale internetowe.

     – W tym roku zainwestowaliśmy w kampanię śniadaniową prawie 4 mln zł. W przyszłym roku będziemy dalej inwestować w budowanie tej oferty na naszych stacjach. W ciągu najbliższego roku, dwóch lat ten cel powinniśmy zrealizować – twierdzi Rafał Bendyk.

    Dodatkowo sieć inwestuje w rozbudowę swojej oferty o zdrową żywność, opartą na produktach regionalnych. Te dostarczane są na stacje przez największych polskich producentów.

     – Podążamy za typowymi, polskimi gustami, stąd wprowadzenie bagietek, wszelkiego rodzaju produktów opartych o tradycyjne, dobre, polskie pieczywo. I tutaj jest szeroka gama produktów, którą jeszcze wprowadzimy. Mogą to być produkty z szynką, z serami – wyjaśnia Rafał Bendyk.

    W tej chwili w Polsce funkcjonuje ponad 230 kawiarni Wild Bean Cafe. BP ma ambitne plany, każdego roku chce otwierać nawet 40 punktów, w tym 20 w kanale dealerskim. To efekt coraz większej popularności oferty żywnościowej na stacjach.

     – Mówimy o ponad 20 punktach procentowych sprzedaży w sklepie – podkreśla Rafał Bendyk. – Kiedyś statystycznie co 20. klient paliwowy kupował na naszych stacjach produkty związane z gastronomią, dzisiaj to co 5 klient. Tutaj przyrost jest olbrzymi.

    BP przez stworzenie sieci gastronomicznej, działającej przy stacjach paliw, chce zbilansować dochody. Pierwszy punkt Wild Bean Cafe powstał w 2000 roku w Stanach Zjednoczonych. Polska była pierwszym krajem w Europie, gdzie otwarto lokal tej sieci. Z doświadczeń zdobytych na polskim rynku korzystają oddziały BP m.in. w Austrii, Holandii czy Nowej Zelandii.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

    Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.

    Ochrona środowiska

    Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami

    Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.

    Motoryzacja

    Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut

    Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.