Newsy

Dystrybutorzy i sprzedawcy win przygotowują się do świąt. Sprzedaż trunków w tym okresie rośnie

2014-11-24  |  06:20

W tygodniach przedświątecznych zwiększa się sprzedaż win, również tych musujących. Producenci, dystrybutorzy i sprzedawcy, licząc na większe zyski, zwiększają swoją aktywność. Spółka Ambra, jeden z liderów na rynku, rozpoczyna przedświąteczna kampanię wizerunkową marek m.in. Cin&Cin i El Sol, głównie w punktach sprzedaży. Spodziewa się zwiększonego ruchu zarówno w tradycyjnych sklepach, restauracjach, jak i internecie.

Sezon świąteczny dla nas to nie tylko zwiększone zakupy konsumenckie, lecz także większa aktywność – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Robert Ogór, prezes zarządu spółki Ambra. – W ten sezon wchodzimy z dwoma dużymi projektami. Pojawią się nowe opakowania dla marki Cin&Cin i odświeżona szata graficzna wina, w szczególności El Sol, powiązana z dużą kampanią tego trunku.

W ramach obu kampanii spółka będzie promować produkty przede wszystkim w miejscach sprzedaży zarówno stacjonarnej, jak i internecie.

Docierać będziemy do konsumenta właściwie we wszystkich miejscach, w których dokonuje zakupów – zapowiada Robert Ogór. – Nasza sieć sklepów Centrum Wina już przygotowuje się do obsłużenia potrzeb zakupowych, w tym prezentów. W galeriach handlowych także będzie się dużo działo. Restauratorzy, którzy w okresie grudniowym obsługują więcej imprez firmowych, czekają na nasze dostawy. Można powiedzieć, że wszędzie tam, gdzie będzie się pojawiał w grudniu konsument, my także będziemy. Również w internecie.

Spółka przygotowuje się do rosnącego zapotrzebowania na cydr, napój niskoalkoholowy produkowany z jabłek. Z informacji Polskiej Rady Winiarstwa wynika, że jego spożycie jest już czterokrotnie wyższe niż w ubiegłym roku (2 mln litrów vs. 8,5 mln litrów), ale wciąż będzie rosło (nawet do 10-15 mln litrów);

Spodziewamy się, że w naszych segmentach podstawowych, czyli winach i winach musujących, sprzedaż lekko wzrośnie – mówi Ogór. – Mamy do czynienia z dosyć w sumie niekorzystnym otoczeniem, jeżeli chodzi o tendencje deflacyjne czy w ogóle konsumpcyjne, w związku z tym ostrożnie liczymy, że będziemy na małym plusie. Poza cydrem, który powinien sporo dołożyć do naszej sprzedaży ogółem.

Jak wynika z ostatniego raportu Światowej Organizacji Zdrowia WHO „Global status report on alcohol and health 2014”, statystyczny Polak wypija 12,5 l czystego alkoholu rocznie, co plasuje nasz kraj na trzynastym miejscu na 53 kraje w Europie. Nad Wisłą konsumowane jest więcej alkoholu niż we Francji (12,2 l), Wielkiej Brytanii (11,6 l), Kanadzie (10,8 l) i Stanach Zjednoczonych (9,2 l). Średnia światowa wynosi 6,2 l.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.